[VOLG]Weke rug

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jet

Berichten: 11997
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 22:21

Tenno7 schreef:
Nielojram schreef:
Waarom bind je je paard zo vast met die touwtjes als je wil dat hij zijn rug gaat ontwikkelen?
Zo geef je hem de mogelijkheid om die nek te laten groeien, hij stuwt, hij draagt niet.

Ik zou naar een Chambon kijken, die grijpt alleen in als de neus onder de knie komt.


Heb je eerdere fotos ook gezien die ik heb gedeeld?

1 x in de week heb ik hem lichtjes bij gezet. Juist om hier ook wat vertouwen in te krijgen aangezien hij dan juist met z'n neus erg achter de loodlijn wil lopen. Het klopt hij stuwt iets. Ook nog een gebrek aan kracht en balans. Maar hij loopt met z'n neusje mooi op de loodlijn. Dus in die zin positief.

Chambon begin ik niet aan. Hoe minder hulpteugels etc hoe beter. Dus een enkele keer heb ik hem eens aan de touwtjes.

Ik zie juist wel mooi rug gebruik en niet een paard wat vast loopt in de touwtjes.


Ik begrijp het niet helemaal. Eén keer in de week zet je hem licht bij, af en toe heb je hem aan de touwtjes. Maar je wil zo min mogelijk hulpteugels gebruiken...
Als iets paardvriendelijk is qua hulpteugel is het een Chambon, echt vriendelijker dan touwtjes of bijzetteugels o.i.d. Als je de Chambon goed instelt nodigt hij uit tot zakken en beter ruggebruik zonder te storen in de mond. Doet een paard zijn hoofd te hoog, dan werkt het inderdaad in achter de oren, hoe sterk hangt natuurlijk van de afstelling en van het paard af. Met een Chambon kunnen ze ook netjes laag lopen met de neus eruit, met touwtjes is dat een stuk lastiger.
Succes met hem hoor, het blijft lastig om een goede weg te vinden met paarden die geen standaard lichaam hebben.

Nielojram

Berichten: 7802
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 22:23

Jet schreef:
Ik begrijp het niet helemaal. Eén keer in de week zet je hem licht bij, af en toe heb je hem aan de touwtjes. Maar je wil zo min mogelijk hulpteugels gebruiken...
Als iets paardvriendelijk is qua hulpteugel is het een Chambon, echt vriendelijker dan touwtjes of bijzetteugels o.i.d. Als je de Chambon goed instelt nodigt hij uit tot zakken en beter ruggebruik zonder te storen in de mond. Doet een paard zijn hoofd te hoog, dan werkt het inderdaad in achter de oren, hoe sterk hangt natuurlijk van de afstelling en van het paard af. Met een Chambon kunnen ze ook netjes laag lopen met de neus eruit, met touwtjes is dat een stuk lastiger.
Succes met hem hoor, het blijft lastig om een goede weg te vinden met paarden die geen standaard lichaam hebben.


Dank je, Jet.

Tenno7

Berichten: 2246
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: [VOLG]Weke rug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-20 11:11

Dankje, voor nu, voor de enkele keer dat hij bijgezet wordt werken de touwtjes prima.
En ja het is lastig om een goeie weg te vinden, maar samen met de dierenarts en fysiotherapeut heb ik het idee dat we op de goeie weg zijn. En in de toekomst komt hier nog aquatrainingen bij.

Zamba
Berichten: 722
Geregistreerd: 04-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 19:18

Hoe is het met hem??

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG]Weke rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 23:45

Ik ben ook wel benieuwd! Ik vind het heel interessant hoe jullie samen met zijn lijf puzzelen