Morgen op ijzers, maar liever niet.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sporthorsies
Berichten: 98
Geregistreerd: 23-02-13

Re: Morgen op ijzers, maar liever niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 10:59

Ik zou ijzers op steen juist niet wenselijk vinden; veel te glad. Heel de winter op steen vind ik sowieso al vrij armoedig, ze moeten imo wel een sprintje kunnen trekken.

Sas_Mon

Berichten: 1637
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 11:08

Ik hoop dat je pony nu weer rad loopt met ijzers! Er zijn er zat die hun hele leven prima op ijzers slijten en wat uiteindelijk het beste is verschilt per paard en situatie. Ik zou wel voor de winter kijken naar andere types beslag want ik heb al best wat paarden finaal op hun plaat zien gaan op ijzers als het een beetje vroor. Zeker als ie 24/7 op beton staat. Maar dat is op te lossen door alleen die periode hoefschoenen of kunststof beslag eronder te doen. En een ijzer nu is geen levenslange deal. Na een tijdje kun je opnieuw kijken of het anders kan maar als een ijzer voor nu werkt, prima toch. Hoe sterk de anti ijzerlobby op bokt ook is, ik vind je paard maandenlang kreupel laten lopen alleen maar omdat het "natuurlijk" is om geen ijzers te hebben niet paardwaardig.

Kims

Berichten: 977
Geregistreerd: 29-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-19 15:26

Katyatje schreef:
Ik denk dat je er met alle verschillende adviezen hier moeilijk uit zal raken TS.


Ehh dat is wel een goeie samenvatting ja :D

Maar ik ben blij met alle tips die er gegeven zijn. Ik heb inderdaad ijzertjes vóór eronder laten zetten. En ze loopt nu weer als een zonnetje!

Ik ga me de komende tijd verdiepen in de hoeven en de groei. Zien wat er "mis" is gegaan nu. En zo te zien aan de reacties heb ik een hoop te leren hierover.

Ineke2

Berichten: 33114
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 17:18

Klopt ja, ze zitten genageld onder de hoef vast. Ze zijn tot nu toe ook nog niet losgekomen zonder dat dat de bedoeling was. ( ze staat nu 2 jaar op duplo’s)