Renegade Classic vs Viper pasvorm

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jayko

Berichten: 82
Geregistreerd: 19-07-16

Renegade Classic vs Viper pasvorm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-19 14:01

Hoi allemaal,

Ik heb via de zoekfunctie veel verschillende ervaringen rondom de Renegades gelezen, maar gezien ik alsnog niet zeker ben van mijn keuze en geen algemeen hoefschoentopic heb gezien open ik dit topic.

Ik heb via een fijn bedrijf verschillende soorten hoefschoenen mogen passen. Van alle soorten komen voor mijn paard de Renegade classic en Renegade Viper het beste uit de bus.

Mijn twijfelpunt:
De Renegade Viper heb ik gepast van een stalgenoot en deze lijkt (zelfs als de kabels nog niet juist gesteld staan) mooi te zitten. Wel vind ik ze achteraan de hoefwand zeer nauw sluiten en twijfel hoe strak ze hier moeten zitten. De schoenen heb ik kort in stap en stukje draf getest en tot nu toe blijven ze netjes zitten en loopt mijn paard er prima op.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De Renegade classic zitten ook netjes en heeft achteraan de zijkant wat meer ruimte. Mijn twijfel hierbij is of deze ruimte juist goed is of té ruim. Voor mijn gevoel zitten ze wel heel netjes qua vorm. Aangezien dit een passchelp was en hier geen sluitingen aan zitten heb ik deze niet op dezelfde manier kunnen testen. (Uiteraard wordt de voorkant van de schelp netjes aangesloten wanneer de sluitingen erop zitten.)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik twijfel dus erg tussen de Renegade Viper maat 125x120 en de Classic maat 0.

De dame van het bedrijf waar ik verschillende soorten heb gepast gaf aan dat beide goed kunnen passen en dat het afhangt van welke eventueel wel of niet draait. Maar dat is helaas niet goed te testen. Daarnaast heeft zij ook op foto's/video moeten beoordelen.

Voor degene die ervaring hebben met de Classic of de Viper, willen jullie eens kijken wat jullie van bovenstaande foto's vinden in vergelijking met jullie ervaring betreft de gewenste pasvorm?

Bedankt alvast!

dingogirl
Berichten: 1252
Geregistreerd: 10-10-13
Woonplaats: midden limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 15:38

zo te zien zitten de schoenen prima. ik vind de viper goed zitten.
ik heb zelf de vipers omdat die beter zaten voor mijn paard dan de classic. die was net te wijd/ groot in zijn maat en kleiner was er niet.
super schoenen.

Jayko

Berichten: 82
Geregistreerd: 19-07-16

Re: Renegade Classic vs Viper pasvorm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-19 18:12

Dank je voor je reactie :) inmidddels ben ik uitgekomen op de flex horse boots :) maar goed om te weten dat ik vipers als reserve in gedachten kan houden.

dingogirl
Berichten: 1252
Geregistreerd: 10-10-13
Woonplaats: midden limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 22:01

de flex boots heb ik ook. oude model. zitten super maar slijten snel. ik heb ook nog equine fusions. gaan al 3 jaar en meer dan 2000km mee met mijn menpony's.


Afbeelding

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Renegade Classic vs Viper pasvorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 13:14

Ik ben enthousiaster over de nieuwe flexboots dan de oude. Behalve dat de nieuwe er nog niet in kleine maatjes zijn ;) .

Jayko

Berichten: 82
Geregistreerd: 19-07-16

Re: Renegade Classic vs Viper pasvorm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-19 23:00

Goed te horen dat jullie positief zijn over de flex boots. Ben erg benieuwd