Hoe krijgt mijn pony zijn bespiering terug?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nixiepixie
Berichten: 9
Geregistreerd: 12-06-19

Hoe krijgt mijn pony zijn bespiering terug?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-19 23:08

Hallo allemaal,

Dit is mijn eerste keer op bokt, dus sorry als ik verkeerd zit. Maar ik had een vraag. Mijn pony is in de 3 maanden dat hij ziek geweest is, heel erg afgevallen. Ook door onder andere het stilstaan, heeft hij bijna geen bespiering meer. Het is een shetlandpony van 22 jaar oud. Hij is flink goed ziek geweest, maar is inmiddels weer helemaal beter. Helaas moet ik nu zijn bespiering weer helemaal opbouwen, wat erg lastig gaat met hem. Hij is liever lui dan moe en je krijgt hem dan ook niet aan het werk. Longeren heeft hij nooit op gereageerd, ook niet met zweep, heel lomp gezegt, neem het vooral niet al te letterlijk, maar je zou hem zo hard kunnen slaan als je wilt, maar hij verrekt het gewoon om te draven. Hij is natuurlijk ook al oud, maar vooral heel erg lui. En met heel erg bedoel ik dan ook heel erg. Vrijheidsdressuur vind hij bijvoorbeeld wel leuk, maar daar kan ik nou niet echt van zeggen dat hij er de bespiering van terugkrijgt die hij nodig heeft. Ik vroeg me af wat ik zou kunnen doen om hem weer de oude te maken, want hij was echt een super gezonde, gespierde pony. En het breekt mijn hart om hem zo slap te zien. Het gaat dan ook vooral om de spieren op zijn rug en borst. kontspieren heeft hij dan weer wel nog steeds.
Zou iemand mij aub kunnen helpen, ik wil gewoon mijn blije, dikke vriendje terug.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70525
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Hoe krijgt mijn pony zijn bespiering terug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 23:10

Aangezien dubbel topics niet zijn toegestaan plaats ik hier een slotje. Tips kunnen in het andere topic geplaatst worden.