Beenbeschermers na een peesblessure

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sammie214

Berichten: 44
Geregistreerd: 28-05-14
Woonplaats: Nijverdal

Beenbeschermers na een peesblessure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-19 12:20

Hallo,

Op dit moment is mijn paard aan het herstellen van een peesblessure. Gelukkig was deze niet zo erg en gaat tot nu toe de herstelling voorspoedig. Op het moment heeft ze natuurlijk complete rust, maar als we straks weer mogen rijden wil ik graag goede peesbeschermers. Wie heeft hier ervaring mee?

(hiervoor had ze al normale peesbeschermers om, maar misschien zijn er betere opties(betere warmte afvoering ofzo)?)

Als je iets weet laat het graag horen :) _/-\o_

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 12:54

mijn paard had 2x een checkligament blessure en de kliniek adviseerde mij om geen bescherming om te doen omdat de pezen dan te warm worden en schade aanbrengen

ik ben toen gestopt ermee

Mizora

Berichten: 18094
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 13:03

Laatst bijgewerkt door Mizora op 24-05-19 13:03, in het totaal 1 keer bewerkt

snorkel1986

Berichten: 3008
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 13:03

In begin veel met cross beschermers gereden later ook wel weer met gewone maar zeker in begin met uitstappen al af.. ook ben ik geregeld op de weg ( het harde ) bkijven stappen en af en toe drafjes. nu pak ik alle types bescherming weer .. Maar wat wel mijn intresse heeft

Maar zelf nooit gekocht zijn die open beschermers van composiet of zo iets..


Zie link hier boven die bedoel ik

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Beenbeschermers na een peesblessure

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 13:21

na 2 peesblessures ben ik voor de back on track peesbeschermers gegaan. de bult die hij bleef houden is daardoor juist een heel stuk minder geworden. dus ik zweer bij BOT

_KaWi_

Berichten: 911
Geregistreerd: 21-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 20:48

Ik gebruik ook Back on track na een peesblessure. De mesh variant.

martinevJarig

Berichten: 2582
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Re: Beenbeschermers na een peesblessure

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 21:01

Ik heb na meerdere peesblessures bij mijn eerste paard juist geen peesbeschermers meer gebruikt.. Ook bij mijn twee andere paarden niet. Alleen bij springen gebruik ik ze, en bij het crossen natuurlijk crossbeschermers, maar verder echt nooit, wordt veel te warm naar mijn gevoel en dat komt de pezen allesbehalve ten goede. Gebruik ze ook niet met longeren of in het bos, en al helemaal niet op de wei. Moet het nu natuurlijk niet te hard zeggen, maar ze tikken zichzelf echt nooit aan en mankeren nooit iets...
En als je echt beschermers wil, dan die Mizora post inderdaad.

CRos95

Berichten: 3382
Geregistreerd: 13-07-09

Re: Beenbeschermers na een peesblessure

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 18:50

Mij is het ook afgeraden om peesbeschermers te gebruiken. Het beschermt eigenlijk alleen tegen oppervlakkige wondjes en zorgt ervoor dat je pezen warmer worden. Net niet het effect wat je dus wilt na een blessure.

Cheminee
Berichten: 1476
Geregistreerd: 22-02-11

Re: Beenbeschermers na een peesblessure

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 21:41

Ik heb met trizone cross beschermers gereden en heeeeeeel veel in en uit gestapt op het harde!


Ik heb nu de lemieux,nog geen enkele keren warme benen gehad, dus ik zou die aanraden