Droge hoeven. Wat werkt nou echt.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
janouk
Blogger
Berichten: 17812
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 17:17

Rex_Rolfo schreef:
janouk schreef:
Hoevenvinaigrette
Je hebt nodig:

Sla- of zonnebloemolie : wij gebruiken olijfolie
Natuurazijn

Tss, doe maar duur. Extra vierge koude persing ook nog zeker ~~}>
w

Echt wel :D alleen het beste voor de draken hier.
Het enige, als je de pot niet sluit, dan likken de honden of de paarden de pot leeg. Haha. Deksel is nodig. Ik breng het met kwastje aan

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen


wendyh
Berichten: 236
Geregistreerd: 28-02-07
Woonplaats: Ede

Re: Droge hoeven. Wat werkt nou echt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-19 19:24

De mix van olie en azijn heb ik vorig jaar geprobeerd maar daar zag ik geen verschil mee.
Voor nu heb ik duo hoef besteld en de hoefbevochtigers van Harry's horse.

Hylanthe (Westenwind x Santano) B+2
https://www.instagram.com/Hylanthe/

Mama2018
Berichten: 185
Geregistreerd: 16-04-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 08:07

Wij geven altijd biotine en elke dag even oliën.
Ik moet zeggen dat dat bij onze paarden helpt.

Lindsey_99
Berichten: 2451
Geregistreerd: 20-12-14

Re: Droge hoeven. Wat werkt nou echt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 08:14

Brokkels even vijlen, dan brokkelt er niet nog meer af. Het is net als met je eigen nagels; vijl je ze netjes bij en houd je ze kort dan zijn ze sterker dan wanneer je ze laat groeien en pas vijlt als er een stuk afknapt. En zet je paard tijdens het poetsen even met z'n voeten in een bak water als er bij de drinkbak geen mogelijkheid is om het een beetje te laten overlopen. En biotine of vit B. geven; werkt niet instantly, maar op termijn beter dan allerlei smeersels. TWM horsemix is ook een goede; zit lijnzaad, probiotica en bierbostel (vit. B) in. Goede hoeven komen van binnenuit, niet van buiten met smeerseltjes.

Over de IJssel

JoukjeV
Berichten: 334
Geregistreerd: 12-02-09
Woonplaats: een prachtig plekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 08:25

Goedkoop en doeltreffend....
1 ui snijden, 2 eetlepels suiker, een nachtje afdekken met aluminium folie en de olie die je dan krijgt 1x per dag de hoeven en kroonranden mee insmeren.

Tink net oan juster, der feroarest neat mear oan. Hjoed moat it heve, want doe kinst noch neat mei moarn! (denk niet aan gister, want daar verander je niks meer aan, vandaag moet het gebeuren, want je kunt nog niks met morgen)

De bonte droom is over - Bedankt lieve Bas

Gizeppie
Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 08:46

Renee_S schreef:
Voer je al biotine bij? Is niet duur en heeft bij onze paarden een zeer goed effect op de hoeven!


Biotine werkt pas na een jaar volgens mijn hoefsmid

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Mama2018
Berichten: 185
Geregistreerd: 16-04-19

Re: Droge hoeven. Wat werkt nou echt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 09:35

Wat gizeppie zegt het heeft wel even nodig voordat het goed wordt opgenomen.

rien10
Berichten: 14402
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 12:40

JoukjeV schreef:
Goedkoop en doeltreffend....
1 ui snijden, 2 eetlepels suiker, een nachtje afdekken met aluminium folie en de olie die je dan krijgt 1x per dag de hoeven en kroonranden mee insmeren.

En wat doet dat dan?

Phonix
Berichten: 1076
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Droge hoeven. Wat werkt nou echt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 12:46

Biotine heeft super goed geholpen met die van mij. Jarenlang bij de vorige eigenaar had ie brokkelhoeven. Wanneer ik hem kocht heb ik hem op biotine gezet, je ziet echt de resultaat binnen 3 maanden. Nu doe ik nooit iets met zijn hoeven. Moet van binnenuit komen.

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 12:48


cabochon1
Berichten: 58
Geregistreerd: 07-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 12:49

Bij mijn paard met hele slechte hoeven ,doe ik Pro feet van Naf door het voer heen.
En smeer ik ze om de dag in met Textura (te koop bij o.a Divoza)
Dit doe ik op advies van de hoefsmid en ze zijn sterk verbeterd.

Hilde_
Berichten: 10746
Geregistreerd: 24-05-04

Re: Droge hoeven. Wat werkt nou echt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 12:51

Hoef & Pees. :j dit bevat silicium in plaats van biotine, werkt veel sneller en erg goed bij droge brokkelhoeven! Het zijn handige brokjes, dus makkelijk voeren. Ik heb ook goede ervaringen met het Duo hoefvet.

JoukjeV
Berichten: 334
Geregistreerd: 12-02-09
Woonplaats: een prachtig plekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 13:13

rien10 schreef:
JoukjeV schreef:
Goedkoop en doeltreffend....
1 ui snijden, 2 eetlepels suiker, een nachtje afdekken met aluminium folie en de olie die je dan krijgt 1x per dag de hoeven en kroonranden mee insmeren.

En wat doet dat dan?



Maakt de hoeven naar mijn idee iets "elastischer", voor zover dat mogelijk is. Hierdoor scheurden en brokkelden de hoeven van die van ons niet meer. Hoefijzers bleven er weer onder en de hoeven bleven netjes.
Gebruik het nu nog heel weinig, omdat de hoeven zich simpelweg heel goed houden.

Tink net oan juster, der feroarest neat mear oan. Hjoed moat it heve, want doe kinst noch neat mei moarn! (denk niet aan gister, want daar verander je niks meer aan, vandaag moet het gebeuren, want je kunt nog niks met morgen)

De bonte droom is over - Bedankt lieve Bas

Arabesk
Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 20:49

WesternWay schreef:
Hoefwand kort houden en goede voeding, gevarieerde ondergrond
Mijn haf haar hoeven waren 1 grote brokkel en nu helemaal niet meer :)


inderdaad, de mustangroll goed bijhouden en regelmatig bekappen, dan brokkelt er niks, al regent het maanden niet.

xLoveLightx
Berichten: 20
Geregistreerd: 28-04-19

Re: Droge hoeven. Wat werkt nou echt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 19:39

Bij de slager haalde wij altijd varkensreuzel. Dit lieten we doorbakken zodat er vet en brokken reuzel overbleven. Het vet overgieten in een bakje en aanbrengen op de hoeven met een kwast. Werkte goed voor onze paarden.
Wel een aanrader om een raam open te zetten tijdens het doorbakken van de reuzel!

Kelly_J
Berichten: 1146
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Harkema, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 19:43

[ img ]
:o

Zag dit op internet voorbij komen maar voor de rest zou ik zeggen idd misschien een vochtige plaats waar ze in kunnen staan. Onze hoefsmid zegt dat nat maken en dan invetten alleen helpt als de hoeven echt heel lang in het water hebben gestaan. Invetten kan namelijk ook averechts werken, namelijk het houdt het vocht van een evt regenbui ook weer tegen..

Volg mijn paarden op Instagram <3: @kellyjanineb

Misty la Ferme (Stroganow X Wempire), Pony's: Z2+14, Paarden: Z1+47

Summerdreams
Berichten: 1271
Geregistreerd: 17-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 20:42

Arabesk schreef:
WesternWay schreef:
Hoefwand kort houden en goede voeding, gevarieerde ondergrond
Mijn haf haar hoeven waren 1 grote brokkel en nu helemaal niet meer :)


inderdaad, de mustangroll goed bijhouden en regelmatig bekappen, dan brokkelt er niks, al regent het maanden niet.


Precies
Ik kon geen stukje over de weg of er zat een scheur zo droog en brokkelig. Op ijzers gestaan om die reden, ge olied, gewaterd, noem maar op.
Nu,met gewoon goed kort houden en goed afronden (elke week vijl erlangs want ze groeien snel) en er brokkelt niks hoe hard en droog ze ook zijn. Keiharde sterke hoeven.
Mij was verteld dat ze slechtw hoeven had... of te uitgedroogd etc etc. Nu ik er kijk op heb zie ik overal te lange hoefwanden....

http://www.flowerishtattoo.nl
Fineline tattoos & meer <3

s_v
Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 21:04

Arabesk schreef:
WesternWay schreef:
Hoefwand kort houden en goede voeding, gevarieerde ondergrond
Mijn haf haar hoeven waren 1 grote brokkel en nu helemaal niet meer :)


inderdaad, de mustangroll goed bijhouden en regelmatig bekappen, dan brokkelt er niks, al regent het maanden niet.


Merk hier ook een heeel groot verschil door een goede en regelmatige bekapping :j Mijn oudje heeft heel haar leven 'slechte brokkel hoeven' gehad, tot ik een dik jaar geleden ben overgestapt op natuurlijk bekappen :D
Dat in combinatie met voldoende beweging, goede kwaliteit ruwvoer (aangevuld met een vitaminen brokje en biotine) werken echt super!

Als het mega droog is, zorg ik ook voor wat modder rond de drinkplekken :)

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

pillow
Berichten: 7727
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 21:31

JoukjeV schreef:
Goedkoop en doeltreffend....
1 ui snijden, 2 eetlepels suiker, een nachtje afdekken met aluminium folie en de olie die je dan krijgt 1x per dag de hoeven en kroonranden mee insmeren.

Dat gebruik ik als hoestmiddel voor mezelf :)

Faja V. Modim M. Franzi V. Vento x Max

JoukjeV
Berichten: 334
Geregistreerd: 12-02-09
Woonplaats: een prachtig plekje

Re: Droge hoeven. Wat werkt nou echt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 06:30

"Multimiddeltje" dus

Tink net oan juster, der feroarest neat mear oan. Hjoed moat it heve, want doe kinst noch neat mei moarn! (denk niet aan gister, want daar verander je niks meer aan, vandaag moet het gebeuren, want je kunt nog niks met morgen)

De bonte droom is over - Bedankt lieve Bas

denice
Berichten: 9644
Geregistreerd: 02-09-04

Re: Droge hoeven. Wat werkt nou echt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 06:45

Ik zet ze expres vroeg op de wei als de dauw erop staat, is dat iets?

8nnemiek
Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Droge hoeven. Wat werkt nou echt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 06:55

Hier ook een modderbadje bij de doorgang :j

De modder blijft aan de hoeven plakken, en het vocht uit de modder krijgt daardoor rustig de tijd om in de hoef te kruipen. Zodra de modder opgedroogd is valt ie van de hoef af, en zodra ze weer door de modderplek lopen herhaalt het proces zich opnieuw.

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

_Tarzan
Berichten: 11118
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: Droge hoeven. Wat werkt nou echt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 06:59

Biotine voeren, ik heb mijn paard dankzij Biotine een hele tijd ijzerloos kunnen houden ondanks dat ik veel buitenritten maakte en ze dus snel sleten. Ik had de Biotine van Marstall, waren brokjes en vond hij heerlijk :D

:¨·.·¨:
`·.
Tarzan, Fuego, Rambo


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 4 bezoekers