Ervaringen met hoefkatrol

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Babootje

Berichten: 26261
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Ervaringen met hoefkatrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 11:12

De Strasser methode is uberhaupt nogal omstreden.
Ik vind je niet serieus te nemen Arabesk.

anjali
Berichten: 15081
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 13:45

Babootje schreef:
Benzz schreef:
ALs draagmoeder wordt er geen speciale behandeling gegeven mbt de hoefkatrol, plus het schudden erbij, geef ik het geen kans en vind ik het eigenlijk niet eerlijk naar het paard toe.


Als je het paard pijnvrij kunt krijgen w b de hoefkatrol en het schudden onder controle dan zie ik niet dat het oneerlijk zou zijn naar het paard toe. Omdat een paard vaak schudt op licht en pollen kan een vliegenkap met UV wering en een neusnetje op de wei al veel helpen.
Ik vermoed TS dat je paard om die reden al draagmoeder was (hoefkatrol). Anders zou je verwachten dat ze wel als fokmerrie gebruikt zou zijn. Hoefkatrol is voor een groot deel erfelijk.

Zoiets heb ik steeds al gedacht. Iemand van de vorige eigenaren heeft dit waarschijnlijk al geweten.Ik denk,maar ik kan best ongelijk hebben,dat ze dit paard aan ts hebben verkocht met de gedachte dat ze er hopenlijk geen last van zou krijgen bij het recreatieve gebruik van ts. Er worden zo veel paarden verkocht terwijl een aandoening verzwegen wordt....

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-19 14:11

Normaal gezien was ze draagmerrie omdat ze geen papier had. Het boekje is bij de fokstal waar ze draag merrie was verloren gegaan. Bij verkoop aan de vorige eigenaar is ze opnieuw ingeschreven geweest, en dus ook gekeurd. (altijd onder dezelfde chip nr uiteraard, dus het is niet zo dat ze het boekje expres hebben kwijt gedaan, ze kunnen dat online toch terug opvragen dan)Niet RX, maar ik ben er wel van overtuigd dat ze de hoefkatrol niet wisten. Anders had ze haar zelf nooit gekocht. Het schudden twijfel ik nog steeds over, maar er lopen tich paarden rond die 'eens met hun kop schudden', terwijl het gewoon headshakers zijn.. Ze kwam van iemand die er ook recreatief mee wou gaan rijden, maar ze heeft zelf een zware rug operatie ondergaan, daarom is ze verkocht. Dus liefst niet te veel hier op speculeren, het is gewoon dikke pech. En of ze het nu wisten of niet, ik kan er nu niks meer aan veranderen.

senna21

Berichten: 11851
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 14:23

Top TS, dat jij zo sterk staat in deze lastige en verdrietige situatie.
Complottheorieën en speculeren getuigen niet van staan in je eigen kracht. Jij houdt je daar verre van.

anjali
Berichten: 15081
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 14:30

senna21 schreef:
Top TS, dat jij zo sterk staat in deze lastige en verdrietige situatie.
Complottheorieën en speculeren getuigen niet van staan in je eigen kracht. Jij houdt je daar verre van.

In elk geval is het voor het paard maar goed dat ze bij ts is terechtgekomen.Die doet er alles aan om haar weer in orde te krijgen!

Babootje

Berichten: 26261
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Ervaringen met hoefkatrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 17:21

De HKO zit er niet van vandaag op morgen hoor. Niet in de mate waarin het paard van TS dat heeft. Het kan eigenlijk niet, dat hij er niet eerder last van heeft gehad. En inderdaad TS kan er nu niks meer mee, behalve lering trekken voor een eventueel volgende aankoop.
Koop je paard in de lente/zomer en keur met foto's ook al is het paard niet zo heel erg duur.
Dat de vorige eigenaren het paard gekocht hebben zegt natuurlijk niks over of ze te goeder trouw zijn geweest. Sommige mensen hebben er echt geen probleem mee om hun eigen gekochte ellende aan een ander over te doen.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Ervaringen met hoefkatrol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-19 17:32

Ik heb haar al 1,5 jaar en ze heeft nog nooit kreupel gelopen.. ze heeft ook amper onder het zadel gelopen dus het kan toch wel zeker dat het niet opgemerkt is.

Ik ga in ieder geval nooit meer kopen zonder foto’s idd, maar met nu te speculeren over hoe lang en hoe of wat schiet ik toch niet meer op. Vind het al lastig en poedersuiker genoeg dus wil me hier niet te druk in maken, trek er wel mijn lessen uit. Maar mijn paard schud ook heel het jaar door dus gewoon dikke pech mee gehad.

Elisa2

Berichten: 37145
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Ervaringen met hoefkatrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 17:39

Slechte straalbenen kunnen zoals al eerder vernoemd erfelijk zijn, en dan merk je pas wat als het dier echt belast wordt. Imo is dit idd een gevalletje van dikke pech en ik vind het ook top hoe je er in staat TS.

Lindsey_99
Berichten: 2486
Geregistreerd: 20-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 17:52

Babootje schreef:
De Strasser methode is uberhaupt nogal omstreden.
Ik vind je niet serieus te nemen Arabesk.


De clou ontgaat je volledig. Het gaat niet om Strasser maar om de boodschap uit die berichten.

Anyway, ik vind het een sneue en verdrietige situatie voor het zo jonge paard en eigenaar. Ik hoop dat het goedkomt. Sterkte in elk geval.

anjali
Berichten: 15081
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 18:21

Babootje schreef:
De HKO zit er niet van vandaag op morgen hoor. Niet in de mate waarin het paard van TS dat heeft. Het kan eigenlijk niet, dat hij er niet eerder last van heeft gehad. En inderdaad TS kan er nu niks meer mee, behalve lering trekken voor een eventueel volgende aankoop.
Koop je paard in de lente/zomer en keur met foto's ook al is het paard niet zo heel erg duur.
Dat de vorige eigenaren het paard gekocht hebben zegt natuurlijk niks over of ze te goeder trouw zijn geweest. Sommige mensen hebben er echt geen probleem mee om hun eigen gekochte ellende aan een ander over te doen.

Waarom zou je een paard in lente\zomer moeten kopen?

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Ervaringen met hoefkatrol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-19 18:27

Zijn veel paarden die enkel op pollen reageren en daarom in de winter worden verkocht, omdat ze dan niet schudden!

anjali
Berichten: 15081
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 18:43

k_m schreef:
Zijn veel paarden die enkel op pollen reageren en daarom in de winter worden verkocht, omdat ze dan niet schudden!

En als het paard in een binnenbak gepresenteerd wordt?Kunnen ze dan ook last vertonen/

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Ervaringen met hoefkatrol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-19 19:23

Hangt van paard tot paard af. Maar ik zou nu ook altijd in het voorjaar kopen en binnen en buiten willen kijken. Daarnaast ook rx laten keuren. Maar dat is praat achteraf natuurlijk. Ik weet niet exact hoe hard callie het al had. Ze heeft bij mij een halster kapot getrokken en sindsdien heeft ze het harder gekregen. Dus moeilijk in te schatten.

Yontheke

Berichten: 4434
Geregistreerd: 14-12-09
Woonplaats: Retie

Re: Ervaringen met hoefkatrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 15:54

Ik zag je beslissing in het andere topic. In mijn ogen maak je de juiste keuze. Heel veel sterkte!

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Ervaringen met hoefkatrol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-19 16:00

Dankjewel. Ik heb inderdaad besloten om haar te laten inslapen... rotte beslissing maar het beste voor haar..