Wat zien jullie aan dit paard...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
horsiegek

Berichten: 2357
Geregistreerd: 09-10-05
Woonplaats: Ergens tussen de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 11:29

Absolem schreef:
connie64 schreef:
absolem je uitspraak dat er dierenartsen zijn die lopen te prutsen, danwel prutsers zijn vind ik werkelijk tenenkrommend!



Ik vind het tenenkrommend dat een dierenarts spierontspanners geeft en metacam geeft met de diagnose dat een paard koliek heeft terwijl het paard staat te zwalken op z'n achterbenen.Geen temperatuur opgemeten of ander onderzoek of iets dergelijks... en bij een second opinion in de kliniek blijkt dat dat paard gewoon een moddervette dwarslaesie in de nek heeft en niet eens vervoerd had mogen worden eigenlijk.


Ik vind het ook tenenkrommend dat een paard met een gigantische bult bij de lymfe vol gespoten werd met antibiotica zonder zeker te weten dat het geen droes was. Reden? Volgens de da week de bult teveel af van de plek waar het 'normaal' zou zitten. Paard heeft het niet overleefd.

Dat vind ik tenenkrommend!


Het zijn net mensen hè ;)

RosaLisa

Berichten: 120
Geregistreerd: 01-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 15:40

Djali schreef:
Duidelijk inderdaad iets wat uit de linkerheup komt, of ruggenwervel, of bekken,... iets in die regio in elk geval. Ik denk aan ofwel een accute ontsteking ofwel iets verkeerd geschoten, in elk geval pijn daar die uitstraalt naar het hele linkerbeen. Het is in elk geval iets wat PLOTS is opgetreden en dus ook zo snel mogelijk verholpen moet worden lijkt mij. Artrose, natuurlijke scheefheid etc, doet zich niet zo plotsklaps voor.



Artrose is toch niet ineens acuut dat komt toch langzaam opzetten ?

Anoniem

Re: Wat zien jullie aan dit paard...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 16:01

Dat is exact wat er staat :)

RosaLisa

Berichten: 120
Geregistreerd: 01-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 16:08

Djali schreef:
Dat is exact wat er staat :)


Oh sorry ik zat te snel te lezen haha xD

Rindin

Berichten: 4301
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 17:29

RosaLisa schreef:
Djali schreef:
Duidelijk inderdaad iets wat uit de linkerheup komt, of ruggenwervel, of bekken,... iets in die regio in elk geval. Ik denk aan ofwel een accute ontsteking ofwel iets verkeerd geschoten, in elk geval pijn daar die uitstraalt naar het hele linkerbeen. Het is in elk geval iets wat PLOTS is opgetreden en dus ook zo snel mogelijk verholpen moet worden lijkt mij. Artrose, natuurlijke scheefheid etc, doet zich niet zo plotsklaps voor.



Artrose is toch niet ineens acuut dat komt toch langzaam opzetten ?


De artrose zelf ontstaat over langere tijd, maar de klachten kunnen weldegelijk ineens zo
heftig zijn dat het acute kreupelheid veroorzaakt.

RosaLisa

Berichten: 120
Geregistreerd: 01-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 18:22

Rindin schreef:
De artrose zelf ontstaat over langere tijd, maar de klachten kunnen weldegelijk ineens zo
heftig zijn dat het acute kreupelheid veroorzaakt.


Klopt klopt waar maar als je de langere sympthomen opmerkt en ineens acute kreupelheid opkomt weet je iig wat de diagnose kan zijn ? Aangezien je langzaam je paard volgt in dat hij verslechterd.

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 22:55

cissy schreef:
Indestal schreef:
Een paard is van nature scheef, wordt hij niet rechtgericht en scheef gereden, dan ontstaat er slijtage, overcompenseren in spieren met overbelasting pezen en banden...een scheef paard op leeftijd laat dit zien, ook als je niet meer rijdt of anders traint... een rechtgericht paard dat een tijdje niet meer wordt gerden is weer terug naar af en dus scheef....geen probleem om een scheef niet rechtgericht paard lekker te laten hobbelen....maar...maar als je gaat rijden zul je dit moeten oplossen, doe je dit niet dat rijdt je er blessures en slijtage in wat zich uiteindelijk zal gaan uiten in een paard dat onregelmatig loopt tot zelfs kreupel gaan..

Gelukkig wordt dit steeds meer bekend en gaan steeds meer mensen hier mee aan de slag...

Dit is wat ik bedoel met scheefheid en niet scheefheid door pijn zoals een mens met rugpijn die compenseert



Ok, dan kan dat zeker een glijpartij...als je haar 2 weken rust geeft? Een beurse plek f een kneuzing kan best wel een paar weken duren....of gewoon een verkoudheid? Vaak merken we dat niet, maar dan kunnen ze ook stijf van worden
Ik snap je post maar paard wordt rechtgericht met rijden door mijzelf.
Paard wat werkelijk scheef en versleten is kan niet zo makkelijk verzameld lopen, met gemak zijgangen en contragalop, galoppirouettes etc. Dat kon zij tot voor kort wel. Er is dus wat gebeurd denk ik. Misschien uitgegleden in de wei.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Wat zien jullie aan dit paard...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 23:16

zet idd maar een tijdje op de wei met pijnstilling, heel veel geld uitgeven aan röntgen en echo bij een 25 jarige, tja ik kan me voorstellen dat je dat niet meer gaat doen. Echt iets fixen kunnen ze vaak ook niet, behalve speciaal beslag en boxrust en dat soort dingen.

Happy_Joy
Berichten: 320
Geregistreerd: 31-03-14

Re: Wat zien jullie aan dit paard...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 13:18

Ik zou een osteopaat om raad en hulp vragen. Lijkt uit linkerheup (bekken?) te komen.

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Wat zien jullie aan dit paard...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-18 17:57

Morgen om 10.00 afspraak in Utrecht op kliniek.

Zammie

Berichten: 6000
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Kom uut Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 18:02

Super TS! Hopelijk is het iets wat nog weer beter kan worden en niet iets ernstigs..

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Wat zien jullie aan dit paard...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-18 18:06

Dat hoop ik ook! Tot voor kort was ze gewoon goed dus ik ga zeker uitzoeken hoe of wat, schrijf dr nog niet gelijk af.

pien_2010

Berichten: 43237
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Wat zien jullie aan dit paard...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 18:23

Spannend en goed geregeld.

Mariska_28

Berichten: 10501
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Re: Wat zien jullie aan dit paard...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 18:42

Fijn! Duimen dat het meevalt..

silvia58

Berichten: 1829
Geregistreerd: 05-07-10

Re: Wat zien jullie aan dit paard...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 18:44

Succes morgen !
Ik ga ook duimen dat het meevalt Y;(

Koper

Berichten: 30260
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 18:53

cissy schreef:
Komt uit linkerheup, dus linksachter kort en daarom rechtvoor ook niet rad. Volgens fysio dus.

Ben ik het wel mee eens. Rechtsom vind ik haar slechter lopen, wegrennen en de hals meer gebruiken om in evenwicht te blijven. Vooral wanneer jij om wat meer tempo vraagt.

Succes morgen! Hopelijk kunnen ze vinden wat 't is zodat je je merrie goed kunt helpen.

Summerdreams

Berichten: 1271
Geregistreerd: 17-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 19:02

cissy schreef:
Morgen om 10.00 afspraak in Utrecht op kliniek.


Succes!

finnens

Berichten: 4919
Geregistreerd: 11-01-13

Re: Wat zien jullie aan dit paard...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 19:04

Succes. Hopelijk valt het mee en is het op te lossen.

AstridJ

Berichten: 2217
Geregistreerd: 11-02-10
Woonplaats: Wintelre

Re: Wat zien jullie aan dit paard...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 19:08

Iemand anders vroeg het ook al zag ik, maar is ze getest op PSSM?

Shalimar

Berichten: 1518
Geregistreerd: 24-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 19:09

Ik volg, zit een beetje in een zelfde soort situatie. Succes in Utrecht!

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 19:16

cissy schreef:
Morgen om 10.00 afspraak in Utrecht op kliniek.


Succes!

welmoed__

Berichten: 6559
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: Wat zien jullie aan dit paard...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 19:21

Succes bij de kliniek.

Ik dacht bij mijn merrie dat de kreupelheid ook uit haar rug/heup kwam. De dierenarts gaf toen op de kliniek aan dat veel mensen denken dat het daar vandaan komt aangezien ze dan met het hele been slecht lopen en de rug/heup mee nemen. Bij mijn merrie zat het dan ook in de kogel.

Elpharo

Berichten: 1896
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Wat zien jullie aan dit paard...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 19:24

Heb het hele topic even door zitten lezen, succes morgen! Hoop dat je duidelijkheid krijgt en dat het gewoon op te lossen is.

Gooiske
Berichten: 1061
Geregistreerd: 20-06-11
Woonplaats: Tegenover het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 19:25

Als ik naar de filmpjes kijk, doet het mij denken aan mezelf toen ik een hernia had (en nog steeds af en toe last, vorig jaar 2x geopereerd)
Maar geen idee of dat bestaat een hernia bij een paard. :Y)

pleiada
Berichten: 4154
Geregistreerd: 23-09-04
Woonplaats: ermelo

Re: Wat zien jullie aan dit paard...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 19:44

Ik vind haar rechts haast nog slechter lopen en ze gaat op die kant ook steeds overkruist?Op het filmpje waar ze goed zou moeten lopen ook..Is dit altijd al lastig?Weet je zeker dat ze niet vastgelegen heeft of gevallen?Hoe veel staat ze in de wei?Lijkt wel uit de knie te komen,maar dat soort problemen komen ook vaak uit het bekken..Heeft de fysio alleen gemasseerd?Ik zou inderdaad eerst foto's laten maken en dan evt een osteopaat of een goede craniosacraal therapeut erbij..