Behandeling straalkanker bij Trekpaard Tycho [verslag]

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Sanne96
Berichten: 1250
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 13:25

Janneke ik hoop dat hij snel op knapt!! Gelukkig zit er iets verbetering in!
Elke keer als ik op stal kom even kroelen met hem <3


pompompom
Berichten: 765
Geregistreerd: 06-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 13:27

Oef jaan, das niet mis! Intensief behandelen zo, maar wel fijn dat er toch telkens een beetje vooruitgang is.

Hopelijk word 2015 een beter jaar voor tychje! :(:)

kirsten4
Berichten: 2902
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 13:34

Heel interessant om te zien :j Maar wat zal je geschrokken zijn! Heel veel sterkte de komende tijd en dat hij maar snel beter is! :(:)

Dott
Berichten: 7171
Geregistreerd: 18-09-08
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 13:39

Zo wat een verhaal zeg.. ik blijf volgen.

Vreemde vraag misschien, maar gezien die wratten er gewoon afvallen en het ook de kroonrand aan heeft getast, had het zo kunnen zijn dat zijn hoeven waren gaan ontschoenen als je dit later was opgevallen of later naar was gaan handelen? Zat ik me zo opeens af te vragen..

Maar heb diep respect voor t gevecht dat jullie voeren. Petje af. Hoop dat ie er helemaal bovenop komt!

Zac ❤️

Jaan81
Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-14 13:48

Dat had ik een heel veel later stadium volgens mij idd kunnen gaan gebeuren Dott. Dat zijn lichaam zijn eigen hoeven als t ware van binnenuit zou wegvreten.
(Weet het niet 100% zeker, maar begreep ik er wel uit)

TYCHO
~-~-~-~-~-~-~-~-~ [RIJ-ITP] Trekpaard Tycho & ik nemen afscheid.....~-~-~-~-~-~-~-~-~ [IM] Trekpaard Tycho, ons dikke boek is uit -~-~-~-~-~-~-~-~-

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!
Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Behandeling straalkanker bij Trekpaard Tycho [verslag]

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 13:55

Jeetje jaan! ik hoop echt snel dat Tycho er heel snel weer boven op komt!

succes nog met de hele rambam!

kleinvosje
Blogger
Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 13:56

Jeetje, aan 3 hoeven ook gewoon. Mijn paard heeft het aan 1 voorhoef gehad en is daar ook intensief voor behandeld. Niet helemaal op dezelfde manier als Tycho, maar wel vergelijkbaar qua inpakken en zo. Helaas heeft de mijne het niet mogen overleven, bij hem begon de hoef inderdaad los te laten en was de straalkanker naar binnen omhoog geslagen. Er was dus geen redden meer aan en ik heb hem moeten laten gaan...

Een schip dat aan de horizon verdwijnt is niet weg, je ziet het alleen niet meer...

Jaan81
Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-14 14:00

Dat is dus wat ik constant in m'n achterhoofd heb kleinvosje. Het gaat nu redelijk voorspoedig, maar ik kan echt nog niet juichen ofzo, want stel nou dat... :\

TYCHO
~-~-~-~-~-~-~-~-~ [RIJ-ITP] Trekpaard Tycho & ik nemen afscheid.....~-~-~-~-~-~-~-~-~ [IM] Trekpaard Tycho, ons dikke boek is uit -~-~-~-~-~-~-~-~-

kleinvosje
Blogger
Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: Behandeling straalkanker bij Trekpaard Tycho [verslag]

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 14:04

Die van mij had nog een paar schuurplekjes op de ballen van zijn hoef. Als die weg zouden zijn, mocht ik weer wat gaan doen. Twee dagen later was het volledig mis en was de hoef dus al aan het loslaten op de kroonrand.

Mijn dierenarts zei dat de kans dat het terugkomt zeer zeker aanwezig is. Aangezien mijn paard 16 was, niet zo sterk op de benen stond, was het voor mij klaar en heb ik besloten hem uit zijn lijden te verlossen.

Een schip dat aan de horizon verdwijnt is niet weg, je ziet het alleen niet meer...

Dott
Berichten: 7171
Geregistreerd: 18-09-08
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 14:14

Jaan81 schreef:
Dat had ik een heel veel later stadium volgens mij idd kunnen gaan gebeuren Dott. Dat zijn lichaam zijn eigen hoeven als t ware van binnenuit zou wegvreten.
(Weet het niet 100% zeker, maar begreep ik er wel uit)


oke, nog niet zo'n gekke gedachte dus. Maar gelukkig niet het geval door snel handelen +:)+

Zac ❤️

Jaan81
Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Re: Behandeling straalkanker bij Trekpaard Tycho [verslag]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-14 15:06

Volgens zowel DA als hoefsmid zijn we er op tijd bij. Hoop t. De tijd zal het leren.

TYCHO
~-~-~-~-~-~-~-~-~ [RIJ-ITP] Trekpaard Tycho & ik nemen afscheid.....~-~-~-~-~-~-~-~-~ [IM] Trekpaard Tycho, ons dikke boek is uit -~-~-~-~-~-~-~-~-

Paperboy
Berichten: 2286
Geregistreerd: 09-03-09

Re: Behandeling straalkanker bij Trekpaard Tycho [verslag]

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 17:26

Super interessant zeg en ik schrik ook een beetje, mijn koudbloed heeft sinds een paar maanden ook dat zijn zwilwratten bij zijn achterbenen tot schaafwonden weg zijn.... Hij wordt om de 7 weken bekapt, kroonranden zien er gewoon uit ook de stralen..... hou het toch even in de gaten!

Helene83
Berichten: 1414
Geregistreerd: 01-10-12
Woonplaats: Puttershoek

Re: Behandeling straalkanker bij Trekpaard Tycho [verslag]

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 00:48

Heftig om het allemaal te lezen! Wens jullie nogmaals heel veel sterkte toe en dat we maar heeeeel snel samen maar weer eens op het strand mogen hobbelen.. met Tych natuurlijk! :j

Dien97
Berichten: 72
Geregistreerd: 01-09-13
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 01:07

Heel mooi en duidelijk overzicht Janneke! Gaat gelukkig verbetering in zien. Vanavond lag hij heerlijk languit te pitten :z

Zwarte parel Sterre
Dressuur B: 10+ L1 :2+
Hoeveel paarden er ook zijn, ze zijn allemaal uniek <3

Jaan81
Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Re: Behandeling straalkanker bij Trekpaard Tycho [verslag]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-14 07:03

Z'n favoriete bezigheid Alberdine ;) So Cute!

@helene: Strak Noordwelle hoop ik absoluut te rijden met m, hopelijk jij ook?

@paperboy: Zou het zeker goed in de gaten houden, zo niet al laten checken. Is een ontzettend vervelend iets. Succes!

@kleinvosje: Maar jij mocht ook niet rijden of beweging geven? Ik móet juist ook beweging geven, ivm doorbloeding. Heb je er toevallig foto's van? Vind het ontzettend sneu dat jouw paard het er niet van gered heeft.

TYCHO
~-~-~-~-~-~-~-~-~ [RIJ-ITP] Trekpaard Tycho & ik nemen afscheid.....~-~-~-~-~-~-~-~-~ [IM] Trekpaard Tycho, ons dikke boek is uit -~-~-~-~-~-~-~-~-

Helene83
Berichten: 1414
Geregistreerd: 01-10-12
Woonplaats: Puttershoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 07:11

Jaahaaa.. das wel weer de bedoeling! 28 Februari las ik ergens.. *\o/* Scharendijke was ook wel gezellig hoor, zo'n klein cluppie. Zou top zijn als jullie weer lekker de strao mee kunnen rieen.. :)

Edit: Heb ff getemt.. voor uitgelicht natuurlijk. :)

Eelmo
Berichten: 2924
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 11:20

Ik volg ook mee. Sterkte en beterschap voor je schitterend mooie paard :(:)
Wel fijn voor hem dat die zo'n enorme stal tot zijn beschikking heeft! :j Hopelijk zijn zijn voetjes snel weer helemaal gezond :)

"Today me will live in the moment. Unless it's unpleasant, in which case me will eat a cookie." - Cookie monster

Jaan81
Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Re: Behandeling straalkanker bij Trekpaard Tycho [verslag]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-14 18:18

Dankjewel! Ben ook erg blij met z'n stal zo. Is eigenlijk een koeien/stierenstal, maar werkt voor hem perfect!

TYCHO
~-~-~-~-~-~-~-~-~ [RIJ-ITP] Trekpaard Tycho & ik nemen afscheid.....~-~-~-~-~-~-~-~-~ [IM] Trekpaard Tycho, ons dikke boek is uit -~-~-~-~-~-~-~-~-

Anoniem

Re: Behandeling straalkanker bij Trekpaard Tycho [verslag]

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 18:22

Heftig, Janneke... ik had natuurlijk al het één en ander meegekregen.
Hoop dat hij er weer helemaal bovenop komt!

Horseland93
Berichten: 522
Geregistreerd: 29-09-09

Re: Behandeling straalkanker bij Trekpaard Tycho [verslag]

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 02:02

Jeetje wat een heftige situatie.
Succes ermee,
ieder stapje in de goede richting is er 1!

Jess_vH
Berichten: 1291
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 03:48

Ik heb het echt met grote interesse en medeleven gelezen.
Ik kan alleen maar tot de conclusie komen dat Tycho het echt getroffen heeft met jou als eigenaresse.
Pluimpje hoor. Al voelt het voor jou toch zo normaal om te doen, denk wel dat is het niet altijd en voor iedereen hoor!

__Profiel opgeheven____

izzy1985
Berichten: 2679
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Kr'dieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 08:07

Dat ziet er allemaal niet best uit, Jaan! Gelukkig gaat hij beter, ik duim voor je dat de verbetering door blijft zetten!

»Het Trekpaard«
"Het mooiste paard van de wereld!" ♥ ™

NinkeG
Berichten: 1116
Geregistreerd: 13-10-13
Woonplaats: Bergschenhoek/Dronten

Re: Behandeling straalkanker bij Trekpaard Tycho [verslag]

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 08:27

Jeetje, wat naar :(:)
Maar wel een heel interessant topic!

Make it happen

Allienda
Berichten: 1372
Geregistreerd: 24-02-08
Woonplaats: Brunssum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 08:34

Heeey TS,

Wij kennen het vreselijke probleem dat CPL heet en het vreselijke probleem dat Hoefkanker heet..........

Ik moet zeggen dat de CPL (zo wat ik kan zien op de fotos) er rustig uitziet en ik ben echt super blij voor je dat de hoefkanker ook onder controle is +:)+ Ik duim voor je dat de positiviteit doorzet en dat het goed geneest :)

Onze tinkermerrie heeft CPL en na twee jaar dokteren kwamen we er pas achter wat het was, we stonden op het punt om haar te laten inslapen toen de dierenarts van mn nichtje WEL wist wat ze had. Het heeft een jaar geduurd dat ze weer goed in haar vel zat.
En afgelopen jaar is bij onze ruin hoefkanker geconstateerd en na intensieve behandelingen van de dierenartsen, kliniek, hoefsmit en goede verzorging is het allemaal goed gekomen.

https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=53&t=1686930
**Keltic v/d Gadedijk -> B+22 -> L1+10 -> L2+11 -> Eindstand**
<3 Zabou, Devin, Keltic-RIP-, Cullan, Louisiana(verkocht), Indezz-RIP- <3

sanne1992
Berichten: 2036
Geregistreerd: 04-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 09:42

Jeetje wat heftig,

Mijn paard heeft een aantal jaren geleden tegen straalkanker aangezeten. Inderdaad met veel behandelen en de stal en weide gebeuren wijzigen zijn we na een half jaar bezig zijn geweest ervan af.

Hij heeft het gelukkig nooit meer gehad.

Het is in ieder geval een heel proces, maar ik zie al wel wat verbetering. Slim opgelost met dat verbandijzer. Heel veel succes en sterkte in dit proces.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 bezoekers