Pony loopt erg moeizaam, DA erbij halen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ponieszlover
Berichten: 778
Geregistreerd: 28-08-10

Pony loopt erg moeizaam, DA erbij halen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-14 19:40

Hoi bokkers,
Mijn shetlander liep vanmiddag opeens erg moeizaam. Hij is altijd erg gevoelig voor de eiwitten in het gras en is dus ook snel hoefbevangen. Nu heeft hij de afgelopen week bijna alleen maar op stal en in de paddock gestaan zodat hij hier geen last van kreeg. Vanmiddag wilde ik de paardjes bij ons op stal samen gaan losgooien wat ik vaker doe, maar nu stond Goofy helemaal stil, normaal gaat hij na hem wat aan te sporen met een touwtje of de zweep wel weer stappen, maar dit was nu niet het geval. Ook loopt hij op het zicht niet bevangen, zijn benen zijn niet warm of dik en zie ik er niks verkeerds aan. Ik ben toen buiten met hem aan de hand gaan stappen wat dan wel weer ging, toen werd hij gelukkig ook weer opgewekt. Toen ik hem weer in de paddock zette liep hij wel wat voorzichtig, maar hij liep in ieder geval wel uit zich zelf. Daarna heeft hij ook lekker liggen rollen en merkte ik wee weinig aan hem wat me zorgen baarde. Goofy krijgt geen extra voeding naast hooi en als hij echt gewerkt(meer dan half uur) heeft een handje muesli. Overigens reageerde hij wel opgewekt toen ik kwam en ook voor een snoepje deed hij een mooie jambette! Denken jullie dat hij gewoon wat suffer was vandaag door evt het weer( het was redelijk drukkend en warm op stal)of dat er direct iets aan de hand is? Ik heb hem al wel eens hoefbevangen gezien maar weet haast zeker dat dit het niet is. Kan het zijn dat hij op de droge/harder geworden zandbodem nu moeilijker loopt dan in de berm met veel gras? Zouden jullie hier direct een dierenarts bij halen of aankijken hoe hij straks en morgen reageert en loopt?

Alvast bedankt iedereen!

Goofy :+:


mariellerio
Berichten: 49
Geregistreerd: 02-01-09
Woonplaats: lanaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 19:52

Ik zou even een da laten kijken .

ponieszlover
Berichten: 778
Geregistreerd: 28-08-10

Re: Pony loopt erg moeizaam, DA erbij halen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-14 20:39

Ik kijk zo even hoe hij loopt, is al wel opgewekter na met de andere paardjes gestaan te hebben! Mocht het nog zo zijn als vanmiddag denk ik indd dat ik de DA even ga bellen.

Goofy :+:

Sabine_vt
Berichten: 183
Geregistreerd: 17-06-14
Woonplaats: Flevoland

Re: Pony loopt erg moeizaam, DA erbij halen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 20:48

Ik zou idd even de DA laten kijken.

Faya <3

viefj12
Berichten: 126
Geregistreerd: 26-11-08

Re: Pony loopt erg moeizaam, DA erbij halen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 22:05

Als je hem hebt afgezonderd van de rest kan het best eenzaamheid zijn, kan er geen vriendje bij in de paddock?
Maar er kunnen nog altijd 100 andere oorzaken zijn. Zand gegeten? Als het langer dan een dag aanhoudt zou ik zeker de DA laten komen.

ponieszlover
Berichten: 778
Geregistreerd: 28-08-10

Re: Pony loopt erg moeizaam, DA erbij halen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-14 22:23

@viefj12; hij stond inderdaad alleen in de paddock, onze beide weides liggen daar wel omheen dus in principe staat hij niet helemaal afgezonderd...er staan nu iig twee andere bij. Vind het alleen lastig omdat die andere beestjes t gras echt wel nodig hebben...ga er nog eens goed over denken hoe ik dat ga oplossen ! Het ging vanavond gelukkig al een stuk beter dan vanmiddag, hopelijk morgen weer helemaal de oude!

Goofy :+:


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 37 bezoekers