Mijn ervaring: RevitaVet bij behandeling peesblessure!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fransje23

Berichten: 15347
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-14 16:46

marleen_usar schreef:
Als jij vind dat het goed werkt niks mis mee, maar als anderen daar vraag tekens bij hebben dan kan dat ook. Beter is het dan om het los te laten en misschien vind je anderen manieren het te promoten.


Ik heb niet zo zeer een probleem met de vraagtekens over de werking. Wat mij verbaasd en "triggert" is de felle manier waarop het gebracht. Daarbij wordt er ook nog van alles bijgehaald, gekke beschuldigingen gemaakt en hele fanatieke posten terwijl ik simpelweg mijn ervaring deel. Geen wetenschappelijk onderzoek, geen reclamecampagne oid maar gewoon een ervaring omdat ik erg tevreden ben, het vrij onbekend is en ik denk dat andere paarden er ook baat bij kunnnen hebben.
:)

Vraag mij af of ik ook zulke reacties had gehad als het over Ice-vibe, homeopathische druppels of een supplement was gegaan?

Sportgebruik gaat er sowieso niet meer inzitten met mijn paard. Ik zou het wel weer fijn vinden als we in het najaar en winter weer op kunnen bouwen tot buitenritten van 20-30 kilometer.
Op internet zijn wel ervaringen te vinden van eveningpaarden die terug op hoog niveau kwamen.

anjafopma
Berichten: 319
Geregistreerd: 23-01-06

Re: Mijn ervaring: RevitaVet bij behandeling peesblessure!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 17:29

Wat mij iedere keer verbaast is het feit dat men alleen maar lokaal bezig is, van alles erop gooit terwijl als men verstand van weefselherstel heeft men dat nooit zou doen. Het inspuiten van pezen zal best een functie hebben maar als men dan het paard niet op de juiste wijze traint zal het geen enkel effect hebben. Dan blijft het litteken weefsel en dat is niet belastbaar zoals men zou verwachten. Fibroblasten, cellen die collageenbindweefsel aanmaken, worden echt niet aangemaakt omdat men er roodlicht, supplementen enz opzet of in gooit. En daarna zal men moeten zorgen dat het collageen weer trekvastheid wordt. Zoniet dan zal er geen herstel optreden en het paard weer snel geblesseerd raken of helemaal niet herstellen.

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 20:26

Mensen kunnen er niet enthousiast van worden. Maar voor mijn idee werkt het ook. Mijn paard had 3 gallen op haar voorknie. Die waren gevuld tot 1 volle bult. Na een jaar begon de bult meer te groeien.
De veearts zag er geen brood in om er in te prikken en zag ook geen andere manier om het te behandelen.

Ik heb revitavet gebruikt en na een maand zag je 3 bulten terug. Ik heb in die tijd vol getraind en niks anders gedaan dan anders. Daarna is het nog wel iets vol gelopen, maar heeft het zich gestabiliseerd. We zijn bijna een jaar verder en het is niet groter meer geworden.


Ik heb in diezelfde periode een paar keer het apparaat op mezelf getest. (Dat kan en is niet schadelijk). Ik had alleen maar me enkelbanden beetje verrekt, dus geen zware blessure. Maar ik merkte als persoon wel degelijk verschil. Het afstellen van de juiste standen komt vrij precies aan, dus daar valt of staat wel veel mee.


Iedereen moet altijd zelf geloven wat hij of zij er van vind. Maar ik vind het een aanrader. Natuurlijk moet je bij zware blessures je veearts raadplegen. Maar voor ondersteuning en pijnstilling... Absoluut een poging waard en het is absoluut niet goedkoop. Maar ik denk wel dat het het waard is.

Overigens vond mijn paard het heerlijk. Die stond rustig 2x per dag te slapen. Had ook de rug pad erbij... Ze had er totaal geen bezwaar tegen.

moonfish13
Berichten: 18228
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 20:36

Dit is gewoon Rife aka bioresonantie in principe.
Dat is inderdaad niet bewezen maar who cares, ik heb een vergelijkbaar iets voor mijn Lyme en ik heb er ontzettend veel baat bij!
Dit is ook niet schadelijk, ja in sommige gevallen zoals in mijn geval lyme kan het fors inwerken en moet je het opbouwen. Maar hier is niks schadelijks aan.
Goed dat je dit deelt, ik zeg altijd maar zo alle pioniers zullen op dit gebied altijd onder vuur liggen.
Maar zoals ook in mijn geval, regulier weten ze het dus niet, dus ga je alternatieven zoeken.

Vind het trouwens wel duur.
Ik heb een vergelijkbaar apparaat, alleen in die van mij kunnen kaartjes met programma's.
Dat apparaat kost 300 euro ex chipkaarten die 20 euro per stuk kosten.
Dan heb je alleen niet de infrarood en de manier van bevestigen, hierbij krijg je dan polsbandjes of plakelektroden.
Dus mooi systeem maar wel aan de prijs wat mij betreft.

GeraldineVD
Berichten: 1024
Geregistreerd: 10-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 21:56

Zucht... wat is lokaal?! Ja, lokale PRP. Een uitgekiend revalidatieprogramma wat stipt is opgevolgd.
Helaas lukt niet alles wat we willen, hoeveel we er ook voor doen. Dat is nou eenmaal de realiteit.