Foto- en discussietopic (on)beslagen paardenhoeven II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bosbewoner

Berichten: 30
Geregistreerd: 17-05-12
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 10:13


Bosbewoner

Berichten: 30
Geregistreerd: 17-05-12
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 10:14


Bosbewoner

Berichten: 30
Geregistreerd: 17-05-12
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 10:14


Bosbewoner

Berichten: 30
Geregistreerd: 17-05-12
Woonplaats: Het bos

Re: Foto- en discussietopic (on)beslagen paardenhoeven II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 10:16

Foto's te zien DubbelDun?

DubbelFun

Berichten: 88672
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 10:17

Het paard staat achter idd wel kort, maar die van mij staat staat hetzelfde en loopt er prima op. Wél is ze wat gevoeliger voor grote kiezels als we die op de hei tegen komen.
De teen vind ik idd te lang al loopt die wel in lijn met de helling van de koot. Als ik het zo zie zou ik zeggen dat het een reiner is zonder slidingijzers :)

Bosbewoner

Berichten: 30
Geregistreerd: 17-05-12
Woonplaats: Het bos

Re: Foto- en discussietopic (on)beslagen paardenhoeven II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 10:18

Dankjewel voor je hulp en het mee kijken!!

Sintara

Berichten: 7396
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Foto- en discussietopic (on)beslagen paardenhoeven II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 10:41

Hij staat volgens mij een tikje ondergeschoven

Bosbewoner

Berichten: 30
Geregistreerd: 17-05-12
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 10:57

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Bosbewoner op 20-09-20 10:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Bosbewoner

Berichten: 30
Geregistreerd: 17-05-12
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 10:58

@sintara:
Maar hoe kan dat als de hielen al super kort zijn??

DubbelFun

Berichten: 88672
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Foto- en discussietopic (on)beslagen paardenhoeven II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 12:47


beegee
Berichten: 949
Geregistreerd: 12-02-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 17:57

Hallo, ik ga dit topic even omhoog schoppen.

Mijn merrie heeft erg diepe middelste straalgroeven. Lopen door tot aan de hoefballen. Ze heeft vroeger altijd op ijzers gestaan voordat ik haar kocht. Sinds ze bij mij is, direct de ijzers er af gehaald en natuurlijk bekapper ingeschakeld. Dit is nu een jaar geleden. Afgelopen bekapbeurt gaf de bekapper aan dat de stralen wat dun geworden waren. Raadde aan om een week of wat met Hypozin te behandelen. Doe ik dan ook braaf. Verder eigenlijk altijd zéér tevreden geweest over de hoeven sinds het “ont-ijzeren” en geeft ook aan dat de diepe middelste straalgroeve geen kwaad kan, maar het zit mij toch niet helemaal lekker. Ze heeft toen ik haar net had rotstraal gehad, dit is nu weer over. Stralen stinken absoluut niet en zit ook geen prut oid in.

Is hier wat aan te doen of zal ik moeten accepteren dat het bij haar “hoort” zoals mij verteld is? Zou de bekapper hier wat mee moeten?

Fotos plaats ik liever niet. Snap dat het dan lastig tips geven is.

Alvast bedankt,
Groeten beegee

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Foto- en discussietopic (on)beslagen paardenhoeven II

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 18:04

Wij hadden echt hele diep straalgroeves en dit is echt echt heel erg verbetert. Ik ben dagelijks gaan behandelen net kevin bacons hoofsolution deed ik met een spuitje met een speciaal tuitje tussen de hoefballen.

MalaQ

Berichten: 1399
Geregistreerd: 23-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 19:25

Zonder foto's is daar helaas heel weinig van te zeggen. Ik vraag me vooral af hoe breed de stralen nu zijn nadat ze van ijzers afgehaald is? Vaak staan paarden vrij nauw op ijzers en dus een smalle samengeknepen straal. Is dit langzaam aan gecorrigeerd nadat ze er vanaf gehaald is?

Ik doe nu natuurlijk een aanname, dus mogelijk is dit helemaal niet aan de orde. Misschien durf je wel foto's op PB te zetten dat er eens meegekeken kan worden?

Overigens wel leuk dat dit topic weer eens omhoog komt. Blijft super interessant en eigenlijk hoop ik dat dit topic weer veel actiever wordt met veel foto's :D

beegee
Berichten: 949
Geregistreerd: 12-02-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 20:05

[code][/code]Naar mijn idee zijn de stralen wel aan het uitwijden ja. Echt breed zijn ze niet, maar ik geloof wel dat ze een stuk meer samengeknepen waren dan nu. Bekapper was ook echt niet blij met het werk van de smid van de vorige eigenaren. Gaf aan dat de ijzers minimaal 1 maat te klein waren voor haar. Zegt genoeg lijkt me. Ze had echt van die koker hoefjes als jullie begrijpen wat ik bedoel.

Ik baal daar echt van, dat ik geen foto’s van de onderkant van de hoeven heb gemaakt destijds. Maar echt optimaal vind ik ze nog niet. Nog wel samengeknepen maar naar mijn idee zit er zeker wel verbetering in.

Fotos per PB is misschien wel een optie. Denk ik nog even over, ik vind dingen zo delen via het internet altijd een beetje lastig :=

Bedankt voor de tip Maartje, ga ik eens naar kijken!

Edit: Nu ik wat meer lees in dit topic, zo leerzaam en bovenal interessant, ben ik er toch niet helemaal gerust op dat de rotstraal volledig weg is. Het is laaang niet zo erg als het was, toen waren er echt stukjes van boven bij de hoefballen weggevreten. Dat is nu echt niet meer en ik zie ook geen weggerotte delen zitten, maar wie weet is het wel lekker gaan broeien in die diepe straalgroeve. Ik ga denk ik dat spulletje dat jij aanraadt, Maartje, bestellen voor haar en kijken wat dat uithaalt.

beegee
Berichten: 949
Geregistreerd: 12-02-21

Re: Foto- en discussietopic (on)beslagen paardenhoeven II

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 22:15

Kan mijn bericht niet meer editen helaas. Heb ooit bij een bestelling het volgende product gekregen en nog niet gebruikt:

https://www.divoza.com/nl/zedan-hoefver ... 4in1-275ml

Wat denken jullie, zouden de hoeven daar wat aan hebben of zou het het enkel erger maken? Baadt het niet dan schaadt het niet geloof ik niet echt in bij paarden en zeker niet mijn overgevoelige merrie. := Zelf weet ik hier te weinig af om echt een oordeel over te kunnen bellen.

DubbelFun

Berichten: 88672
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Foto- en discussietopic (on)beslagen paardenhoeven II

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 22:30

Ik denk niet dat hoeven daar veel op zullen doen. Overigens sluit olie de boel alleen maar af en zul je ze dus eerst water moeten laten opnemen anders bereik je precies het tegenovergestelde (nl te droge hoeven).

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 22:38

Als er maar koper(sulfaat) in zit dan zit je over het algemeen wel goed edit even gekeken zit er niet in dus zou het lekker laten.

Beegee, spuitje dat ik gebruikte zat er niet bij, dat was een spuitje dat ik nog had liggen van de kaakchirurg :+ edit zoiets, maar is bij bol niet leverbaar https://www.bol.com/nl/p/elleboog-spuit ... 007415386/ maar us niet noodzakelijk alleen was ael handig

beegee
Berichten: 949
Geregistreerd: 12-02-21

Re: Foto- en discussietopic (on)beslagen paardenhoeven II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 08:32

Haha nee dat dacht ik idd al van die spray. Blijft ie mooi in de kast. Bedankt beide.

O ja dat spuitje ziet er wel handig uit zeg. Even naar op zoek gaan dan. Maak eerst de hypozin eens op, dat werkt ook wel echt als een trein moet ik zeggen.

beegee
Berichten: 949
Geregistreerd: 12-02-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 08:56

Zijn er mensen in dit topic naar wie ik mijn fotos kan sturen en die deze ook echt “veilig” houden? Zo ja dan hoor ik het graag!

Amber_anne

Berichten: 6915
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Foto- en discussietopic (on)beslagen paardenhoeven II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 09:03

Beegee als je alleen foto's van de hoef zelf plaatst dan kan er toch niks gebeuren?

Ik kan je zelf geen advies geven maar vind het wel mooi om bij te leren in dit topic

beegee
Berichten: 949
Geregistreerd: 12-02-21

Re: Foto- en discussietopic (on)beslagen paardenhoeven II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 09:06

Klopt, maar dit topic is online gewoon te vinden omdat het in de informatieve hoek staat. Als je op fotos zoekt van paardenhoeven komt dit topic direct omhoog. Ik zie het niet zitten dat mensen mijn fotos opslaan en gaan gebruiken zonder mijn medeweten of toestemming. Heb ik in het verleden al teveel ellende mee gehad. Gaan we niet meer doen :) Zelfs al is het “maar” een paardenhoef.

hagelslag
Berichten: 9024
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 09:09

beegee schreef:
Klopt, maar dit topic is online gewoon te vinden omdat het in de informatieve hoek staat. Als je op fotos zoekt van paardenhoeven komt dit topic direct omhoog. Ik zie het niet zitten dat mensen mijn fotos opslaan en gaan gebruiken zonder mijn medeweten of toestemming. Heb ik in het verleden al teveel ellende mee gehad. Gaan we niet meer doen :) Zelfs al is het “maar” een paardenhoef.


Ehh je kunt ook teveel doordraaien.
Tenzij het een paard is met slechte hoeven wat je wilt kopen of verkopen.
Maar overdrijven is ook een vak

beegee
Berichten: 949
Geregistreerd: 12-02-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 09:10

Wie ben jij om daarover te oordelen :')? Als jij geen fotos in PB hoeft te ontvangen dan doe je dat niet, ik verplicht jou daar toch niet toe? Blijft toch altijd mijn eigen keus wat ik online plaats, niet dan? Zoals ik aangeef, in het verleden ellende mee gehad. Jij hebt absoluut geen idee waar dat over gaat dus ik vind jouw reactie behoorlijk bijzonder. Rustig aan op de maandagochtend hoor.

Summerdreams

Berichten: 1271
Geregistreerd: 17-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 09:35

Beegee misschien kun je nog wat veranderen aan de omstandigheden? Paard over verschillende ondergronden laten lopen, meer naar buiten dus niet/zo min mogelijk op stal etc. Of is dat al optimaal?

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 09:46

hagelslag schreef:
beegee schreef:
Klopt, maar dit topic is online gewoon te vinden omdat het in de informatieve hoek staat. Als je op fotos zoekt van paardenhoeven komt dit topic direct omhoog. Ik zie het niet zitten dat mensen mijn fotos opslaan en gaan gebruiken zonder mijn medeweten of toestemming. Heb ik in het verleden al teveel ellende mee gehad. Gaan we niet meer doen :) Zelfs al is het “maar” een paardenhoef.


Ehh je kunt ook teveel doordraaien.
Tenzij het een paard is met slechte hoeven wat je wilt kopen of verkopen.
Maar overdrijven is ook een vak


Nou soms kan je een boel gezever krijgen waar je niet zo op zit te wachten. Om nu te zeggen dat ze aan het doordraaien is dát is pas overdrijven.