Mijn ervaring: RevitaVet bij behandeling peesblessure!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
anjafopma
Berichten: 319
Geregistreerd: 23-01-06

Re: Mijn ervaring: RevitaVet bij behandeling peesblessure!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 23:22

Als ik lees waar het allemaal goed voor is, heb ik mijn zeer sterke twijfels.



anjafopma
Berichten: 319
Geregistreerd: 23-01-06

Re: Mijn ervaring: RevitaVet bij behandeling peesblessure!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 23:24

De diepte werking van IR em. LLT is zo gering dat het nauwelijks enige dieptewerking heeft en is reeds ver achter ons gelaten.

anjafopma
Berichten: 319
Geregistreerd: 23-01-06

Re: Mijn ervaring: RevitaVet bij behandeling peesblessure!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 23:56

Als je alleen al naar het indicatie gebied kijkt moet er toch wel een lichtje gaan branden. Neem alleen maar de acrobatie van hormonale en endocriene functies. Wat een onzin

anjafopma
Berichten: 319
Geregistreerd: 23-01-06

Re: Mijn ervaring: RevitaVet bij behandeling peesblessure!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 23:56

Activatie

anjafopma
Berichten: 319
Geregistreerd: 23-01-06

Re: Mijn ervaring: RevitaVet bij behandeling peesblessure!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 08:14

De IR foto's laten al de onzin zien. Wanneer ik warmte toevoer neemt de circulatie toe om overbodige warmte af te voeren. En dat zie je op de IR foto's. En dan de verschillende frequentie. Hoe kom je daaraan? Ik vind het een beetje misleidend.

anjafopma
Berichten: 319
Geregistreerd: 23-01-06

Re: Mijn ervaring: RevitaVet bij behandeling peesblessure!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 09:04

Ik ken de omstandigheden van je paard niet en kan daarom niets zeggen over de genezing. De mechanisme die ten grondslag liggen aan het indicatie gebied van het apparaat zijn niet te verklaren door de werking van IR daar deze centraal aangestuurd worden. Warmte toevoeren aan een gebied waar iets is, kan zeer ongewenste effecten opleveren.
Het begrijpen van genezing van defecten in het lichaam vraagt een specifieke kennis van de herstelmechanisme en dat is veel te uitgebreid om hier te vertellen.

anjafopma
Berichten: 319
Geregistreerd: 23-01-06

Re: Mijn ervaring: RevitaVet bij behandeling peesblessure!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 16:31

De dieptewerking van infrarood is zo gering en zelfs bij B en C nog geen halve millimeter. Je paard onder de infrarood drogers is waarschijnlijk nog effectiever. Ze verkopen gewoon lucht. Je stapprogramma is waarschijnlijk het effectiefst geweest en het feit dat de ontstekingsfase is afgelopen maken de zwelling minder. Ik zou ergeen geld meer aan uitgeven. Er is geen enkel bewijs dat infrarood al die opgenoemde systemen beinvloed.

anjafopma
Berichten: 319
Geregistreerd: 23-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 17:21

Tuurlijk heb ik veel verstand van dit soort zaken en het verbaasd mij iedere keer weer hoe men er iedere keer weer intuint. Kom met gefundeerde argumenten waarom het zou werken en die zijn er niet. Die huid zit er niet voor niets. Het effect van warmte is bekend aangenaam maar verder niets. Geen door bloeding verbetering bij pathologie enz. Men moet verstand hebben van de mechanisme van weefselherstel om zinnige uitspraken hierover te kunnen doen.

anjafopma
Berichten: 319
Geregistreerd: 23-01-06

Re: Mijn ervaring: RevitaVet bij behandeling peesblessure!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 17:42

Het effect van IR is warmte en dat is aangenaam voor de rest niets. IR humaan is allang geen therapievorn meer binnen de fysiotherapie

anjafopma
Berichten: 319
Geregistreerd: 23-01-06

Re: Mijn ervaring: RevitaVet bij behandeling peesblessure!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 19:48

De onderzoeken gaan over laser en niet over infrarood. Daarbij heeft men het niet over significante verschillen en kan ik het hele onderzoek niet beoordelen. Bij mensen heeft de low laser te weinig diepte werking waardoor men te hoog moet doseren en dat leidt tot verbranding. Thermografie geeft in deze geen uitsluitsel daar het niet zo simpel ligt door voor en na een behandeling te meten. Als dat zo was is wetenschap wel erg eenvoudig.
Mensen ervaren warmte als prettig hierdoor komt de pijndrempel hoger te liggen en ervaart men minder pijn.

anjafopma
Berichten: 319
Geregistreerd: 23-01-06

Re: Mijn ervaring: RevitaVet bij behandeling peesblessure!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 13:48

Ik blijf van mening dat het zonder apparaat net zo ver geweest was en zonde van het geld geweest is. Herstel van peesweefsel verloopt in verschillende fasen en daarvis geen apparaat die dat versneld. Het product belooft een hoop maar maakt het niet waar.

anjafopma
Berichten: 319
Geregistreerd: 23-01-06

Re: Mijn ervaring: RevitaVet bij behandeling peesblessure!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 16:56

Hoe toon je dat aan dat het werkt? Niet door te stellen dat het bij de tweede echo beter was want daarnaast gebeuren allerlei andere zaken die van invloed zijn.

anjafopma
Berichten: 319
Geregistreerd: 23-01-06

Re: Mijn ervaring: RevitaVet bij behandeling peesblessure!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 21:04

Dat komt omdat jullie het niet begrijpen. Een gat in de pees? Dan scheurt hij direct af en dat is niet gebeurd. En als jij vindt dat het werkt bewijs het maar dat jij denkt dat het zo is. Maar goed vind het weggegooid geld en denk maar dat het help misschien is dat de werkende factor

anjafopma
Berichten: 319
Geregistreerd: 23-01-06

Re: Mijn ervaring: RevitaVet bij behandeling peesblessure!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 14:44

Ik begrijp dit soort reacties nooit. Ik ben zeer duidelijk in mijn visie op dit soort dingen. Dat mensen in dit soort apparaten geloven moeten ze zelf weten, ik geef alleen aan dat het onzinnige bezigheid is omdat er geen enkele onderbouwing is van het resultaat in wetenschappelijk opzicht. Dit soort apparaten worden gebracht als de oplossing voor alle problemen. Dan moet er toch wel een lichtje gaan branden. Bij screening van een van de topics op bokt kwam ik 21 verschillende behandelingen tegen voor peesblessures. En alles hielp maar niet heus. Peesblessures vragen nu eenmaal een andere kijk dan tot nu toe het geval is. Men slaat te veel factoren over om tot een adequate behandeling te komen. Ik communiceer heel duidelijk maar als men het niet begrijpt dan kan ik daar niets aan doen. Laat je paard behandelen door iemand met een professionele achtergrond en ga niet experimenteren met dit soort apparaten. Dit geldt ook voor magneetveld therapie. Dit hoort niet thuis bij de leek. Ik hoop dat ik nu duidelijk ben geweest.

anjafopma
Berichten: 319
Geregistreerd: 23-01-06

Re: Mijn ervaring: RevitaVet bij behandeling peesblessure!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 18:42

Ik communiceer heel duidelijk maar schijnbaar niet op jou nivo. De osteopathie inde schrijf ik het segmentaal denken en de rest niet en ik weet dat peter Ottens dat ook doet. Een topic over dit onderwerp heeft weinig zin daar mensen toch alleen bezig zijn met hun eigen ding en niet geïnteresseerd zijn in wat een ander te vertellen. Dat bewijs deze topic wel. Niemand heeft de wijsheid in pacht maar klakkeloos aannemen dat iets werkt die ik niet. En ik blijf van mening dat dit soort apparaten niet thuis horen bij de leek!!!!!

anjafopma
Berichten: 319
Geregistreerd: 23-01-06

Re: Mijn ervaring: RevitaVet bij behandeling peesblessure!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 06:55

Of peter Ottens mijn man is is een opmerking voor jou rekening, maar de behandelaar van mijn paarden.
Ik gebruik geen moeilijke worden, maar de woorden die horen bij dit onderwerp. Niets denigrerend ik begrijp de woordenschat van de advocaat ook minder, maar ik neem wel een advocaat om bepaalde dingen te regelen waar ik geen verstand van heb en doe niet of dat wel zo is. Dit zelfde geldt voor de behandeling van paarden, dit hoort thuis bij de professionals en niet bij de leek. Ik begrijp niet zo goed wat ik moet uitleggen in lekentaal. Men gebruikt een apparaat en dicht hem bepaalde eigenschappen toe die niet waar te maken zijn. Gevaarlijk voor mens en paard. Zoek hulp bij de professionals en ga niet zelf lopen knutselen. Ik doe dat en het werkt zeer goed. Iedere 2 weken maken wij IR foto's van de pezen, 1 x per maand worden ze behandeld en iedere rit licht gemobiliseerd. Binnenkort gaan wij trainen met hartslag om overtraining te voorkomen. Zo voorkom je veel ellende.

anjafopma
Berichten: 319
Geregistreerd: 23-01-06

Re: Mijn ervaring: RevitaVet bij behandeling peesblessure!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 12:16

Het gaat erom dat jij iets de wereld in gooit wat je niet kunt waarmaken en mensen op het verkeerde been zet.

anjafopma
Berichten: 319
Geregistreerd: 23-01-06

Re: Mijn ervaring: RevitaVet bij behandeling peesblessure!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 17:46

Ik vind het best. Succes verder en trek je niets aan van wat er gezegd is. Er wordt genoeg onzin de wereld in geslingerd. Als jij denkt dat je paard beter is geworden van het apparaat prima hoor. En trek je vooral niets aan van de mensen Diever verstand van zouden kunnen hebben.

anjafopma
Berichten: 319
Geregistreerd: 23-01-06

Re: Mijn ervaring: RevitaVet bij behandeling peesblessure!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 19:35

Ben blij dat je het zo interpreteert. Ik geef uitleg maar jullie snappen het niet. Daarom succes

anjafopma
Berichten: 319
Geregistreerd: 23-01-06

Re: Mijn ervaring: RevitaVet bij behandeling peesblessure!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 20:36

De dieptewerking is veel te gering om in de diepte effect te hebben op de pees. Daarom moet je hoog doseren en treedt er verbranding op. Dit wil je niet. Daarbij wordt een deel van de genoemde effecten door onze hersenen aangestuurd en niet door een apparaat. En het kost veel te veel ruimte hier om alles op te schrijven.

anjafopma
Berichten: 319
Geregistreerd: 23-01-06

Re: Mijn ervaring: RevitaVet bij behandeling peesblessure!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 21:09

Juist

anjafopma
Berichten: 319
Geregistreerd: 23-01-06

Re: Mijn ervaring: RevitaVet bij behandeling peesblessure!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 07:11

Nee als je lokaal de circulatie aanzet dan treedt er stuwing op omdat dit verderop niet gebeurt. Daarbij wordt de circulatie centraal aan gestuurd. Dit houdt in dat je het niet lokaal moet doen.

anjafopma
Berichten: 319
Geregistreerd: 23-01-06

Re: Mijn ervaring: RevitaVet bij behandeling peesblessure!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 08:58

Als er geen lokaal probleem is niet. Het systeem is veel complexer. Centrale sturing speelt een belangrijke rol. Dit heet het vegetatieve Zenuwstelsel.

anjafopma
Berichten: 319
Geregistreerd: 23-01-06

Re: Mijn ervaring: RevitaVet bij behandeling peesblessure!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 10:52

Volgens mij is een peesblessures geen lokaal probleem, tenzij er een trauma aan ten grondslag ligt. Peesblessures zijn een totaal probleem

anjafopma
Berichten: 319
Geregistreerd: 23-01-06

Re: Mijn ervaring: RevitaVet bij behandeling peesblessure!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 12:54

Dus heeft lokaal behandelen geen zin.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 bezoekers