Mijn ervaring: RevitaVet bij behandeling peesblessure!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
fransje23
Berichten: 15337
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Mijn ervaring: RevitaVet bij behandeling peesblessure!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-14 18:40

Er zijn vele behandelmethoden voor peesblessures maar degene die ik gebruikt heb is nog vrij onbekend in Nederland. Leek mij daarom nutig om mijn ervaring hier te delen :)

Ons verhaal:

Begin maart 2014 ontdekte ik dat mijn 22 jarige dravermerrie niet helemaal lekker rad liep. Ben vanaf dat moment rustig aan gaan doen en lekker gaan stappen op het harde. Opknappen deed het echt niet, sterker nog ze begon heel erg kreupel te lopen in draf. Naar mijn idee wisselde ze van linksvoor kreupel naar rechtsvoor kreupel en v.v. Linksvoor heeft ze, sinds september 2013, een redelijke grote schiefel aan de binnenkant van haar pijpbeen en mijn gedachte was dat die de pees aan het irriteren was.
Dierenarts gebeld voor een echo van de pees, aan huis, en al gerekend op een peesblessure.

Op 19 maart kwam de dierenarts en de diagnose was iets anders dan ik had verwacht... Nu liep ze rechtsvoor duidelijk kreupel en haar pees aan die kant was ook wat dik. Beiden benen kaalgeschoren voor de echo en toen de diagnose. Rechtsvoor een gaatje in de oppervlakkige buigpees maar linksvoor prima peesweefsel. Schiefel was nog wel actief maar irriteerde de pezen in ieder geval niet. Maar die rechterpees was toch enigszins een verrassing voor mij.
Gezien de leeftijd van mijn paard was de prognose van de dierenarts wat behouden. Ze benadrukte ook dat het "materiaalmoeheid" zou kunnen zijn en dat de pees helemaal af zou kunnen scheuren.

Vol goede moed toch aan de revalidatie begonnen. Mijn paard is verder gezond en fit en nog niet aan pensioen toe, dat zou altijd nog kunnen. Dierenarts kwam met een opbouwsschema bestaande uit 10 minuten stappen en dat elke 3 weken uitbreiden met 5 minuten meer. Koelen, smeren, druppels etc. zou verder nog weinig toevoegen. Nu ben ik wel een beetje eigenwijs en ik had al van RevitaVet gehoord, dus... .
Ongeveer een week na de diagnose heb ik de RevitaVet opgehaald en ben ik deze gedurende een maand vrijwel elke dag gaan gebruiken voor zowel de schiefel als de peesblessure.

Voor de peesblessure van mijn paard gebruik ik de 3 standen gedurende 5 minuten, in totaal dus 15 minuten.

Ik heb even van de site gehaald waarvoor iedere stand dient:
4 = 584 Hz
Gebruikt voor circulatoire en lymfatische stimulatie en de behandeling van dieper gelegen weefsel.
In de praktijk betekent dit dat stand 2 en 5 vaak in combinatie met stand 4 worden gebruikt bij pees- en bandletsel.

5 = 1168 Hz
Voor botten, gewrichtsbanden, pezen.
Ook voor ontspanning van grote spiergroepen.

2 = 146 Hz
Bij slepende klachten van pezen en banden.
Bij ontstekingsklachten: deze stand wordt wel de “universele frequentie” genoemd omdat veel problemen samen gaan met een ontstekingsreactie.

Naast de RevitaVet heb ik het stapschema aangehouden en ben ik 20 gram MSM door haar dagelijkse portie muesli gaan mengen. Verder stond mijn paard overdag gewoon in de kudde op het weiland en 's nachts op stal.
Al vrij snel merkte ik dat de zwelling na het gebruik van de RevitaVet zachter en meer indrukbaar werd. Op een gegeven moment merkte je ook duidelijk dat de zwelling verminderde.
Tegen de tijd dat de RevitaVet terug ging was het rechterbeen nog minimaal gezwollen en linksvoor werd de schiefel ook een stuk "rustiger"

Op 28 mei, 9 weken na de diagnose, heb ik een controle-echo laten maken. Dierenarts heeft eerst het been gevoeld waarbij ze al opmerkte dat het vrijwel niet meer gezwollen. Daarna begon het echowerk, waarbij mijn dierenarts, die ik nog niet verteld had over RevitaVet, zeer positief verrast was! Gat in de pees is volledig opgevuld, alleen de contouren zijn nog te zien. De dierenarts heeft een inschatting gemaakt dat de pees voor 60-70% genezen is t.o.v. de vorige echo! Pas toen de dierenarts vroeg wat ik nog meer deed naast het stappen en, pas, toen heb ik verteld van de behandeling met RevitaVet. Hoewel ik er al vertrouwen in had dat het een positieve bijdrage zou hebben bij het herstel was dit toch een mooie bevestiging!

En nu in beeld *-:)

Men neme een paard en voorziet deze van een draagtas, hierin doe je de RevitaVet
[ img ]

De RevitaVet, je kan mooi de 7 verschillende standen zien. Het zwarte rechthoekige ding is de batterij.
[ img ]

De beenpad waarop duidelijk de rode LED-lampje en de infrarood LED lampjes te zien zijn. Deze pad komt op de te behandelen plaats. Voor grotere opppervlaktes, bijv ruggen, is er ook een grotere pad.
[ img ]

Paard in behandeling met de pad op beide voorbenen
[ img ]

En zo brachten wij iedere dag een half uur door, de schieffel heeft namelijk een andere volgorde en stand nodig dan de peesblessure. Ik doe dus 2 keer 15 minuten.
[ img ]

Paard vind het allemaal in ieder geval niet erg. In het begin had ik het idee dat ze bij het gebruik van stand 5 wat onrustiger werd. Heb het apparaat ook om mezelf geprobeerd en je voelt dat het stuk beter doorbloed wordt en wat tintelingen vanuit je lichaam. De pad wordt verder niet warm ofzo.


Voorlopig moeten we nog doorgaan met revalideren en we zijn er nog niet maar dit is wel erg mooi en een goede basis voor verder herstel! *\o/*

Meer info is te vinden op http://www.revitavet.nl en op de Facebook-pagina.

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid


fransje23
Berichten: 15337
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-14 20:39

pien_2010 schreef:
Wat een goede en interessante info. Ik had er nog nooit van gehoord! Huur je dat apparaat of moet je het kopen?


Het is een duur apparaat om te kopen, maar het is gelukkig ook te huur!

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

fransje23
Berichten: 15337
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-14 19:16

Ik zal vanavond als ik meer tijd heb even op wat dingen in gaan :j

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

fransje23
Berichten: 15337
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-14 11:04

_Sim_ schreef:
Lijkt mij hetzelfde principe als de minipulse van Magnacare. Met de MP heb ik nl ook goede ervaringen bij een peesblessure (gat in de oppervlakkige buiger).


Groot verschil is dat minipulse werk op basis van magneten en RevitaVet op basis van licht( infrarood (PLIT) en rood licht ( Low level laser therapy).

Ik zie het niet als een alternatief product, maar soms is het onderscheid ook moeilijk te maken? Er zijn in ieder geval wetenschappelijke studies over de werking LLT.

Grappig dat jij het ook gebruikt heb Veulen84!

Wat ik erg fijn vind is dat je de behandeling gewoon thuis kunt doen. Paard blijft in zijn vertrouwde omgeving en die van mij onderging het ook rustig. Stond rustig hooi te eten terwijl het apparaat zijn werk deed.

ReviVet is voor veel problemen te gebruiken. Het stimuleert de stofwisseling en vernieuwing van de lichaamscellen, dat is voor bijvoorbeeld wondgenezing ook belangrijk.

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid


fransje23
Berichten: 15337
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-14 11:10

Mayflower_ schreef:
Kun je mij wat meer informatie geven over de kosten van het huren ect? Zag dat het ook voor white line desease is.


Het staat op de site www.revitavet.nl bij producten daar staat de verhuurmogelijkheid (a € 150 per maand met € 250 borg) er ergens tussen.

Voor meer info anders even mailen naar info@revitavet.nl.

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

fransje23
Berichten: 15337
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-14 00:04

Wat ik heb gelezen op de site , zowel nederlands als die van de fabrikant in de USA
( http://www.revitavet.com ), als in diverse onderzoeken op pubmed hebben mij doen besluiten dit apparaat te gaan proberen bij mijn geblesseerde paard.
Feit is dat de blessure aan haar oppervlakkige pees, volgens mijn ervaren DA, opvallend goed en vlot geneest.
Kan op toeval berusten of missschien heb ik een uitzonderlijk snel genezend paard maar het zou ook, wat naar mijn idee meer voor de hand ligt, aan het gebruik van RevitaVet kunnen worden toegewezen. :j

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

fransje23
Berichten: 15337
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-14 08:37

anjafopma schreef:
De IR foto's laten al de onzin zien. Wanneer ik warmte toevoer neemt de circulatie toe om overbodige warmte af te voeren. En dat zie je op de IR foto's. En dan de verschillende frequentie. Hoe kom je daaraan? Ik vind het een beetje misleidend.


De pads van De Revitavet worden nagenoeg niet warm daarmee voeg je nauwelijks warmte toe. Dat de circulatie toeneemt lijkt dan te komen door de infrarood en LllT. Een toegenomen circulatie is toch ook niet negatief?

De door mij genoemde frequenties worden zo opgegeven door de fabrikant :)

Ben overigens wel benieuwd naar je mogelijke verklaring voor het voorspoedige herstel van mijn paard.

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

fransje23
Berichten: 15337
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-14 12:40

anjafopma schreef:
Ik ken de omstandigheden van je paard niet en kan daarom niets zeggen over de genezing. De mechanisme die ten grondslag liggen aan het indicatie gebied van het apparaat zijn niet te verklaren door de werking van IR daar deze centraal aangestuurd worden. Warmte toevoeren aan een gebied waar iets is, kan zeer ongewenste effecten opleveren.
Het begrijpen van genezing van defecten in het lichaam vraagt een specifieke kennis van de herstelmechanisme en dat is veel te uitgebreid om hier te vertellen.


Ik begrijp niet zo goed waar je de warmte toevoer vandaan haalt. Het apparaat zelf wordt in ieder geval niet warm.

Verder moet begrijp ik ook niet zo heel veel van deze post, hoop dat je die kan verduidelijken :j

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

fransje23
Berichten: 15337
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-14 12:43

anjafopma schreef:
Ik ken de omstandigheden van je paard niet en kan daarom niets zeggen over de genezing.


Gelukkig ken ik die omstandigheden wel en mijn dierenarts ook, en die laatste was zeer positief verrast over de mate van herstel.
Overigens heeft mijn dierenarts heeft geen enkel belang bij RevitaVet en wist niet dat ik die gebruikt had.

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

fransje23
Berichten: 15337
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-14 17:55

bigone schreef:
Misschien kan iemand een keer een experiment doen door middel van thermografie. Eén been behandelen en foto's maken voor en na, dan heb je overduidelijk bewijs of het werkt of niet.


Die zijn al gemaakt http://www.revitavet.com/Pages/ThermoImages.html

anjafopma schreef:
Tuurlijk heb ik veel verstand van dit soort zaken en het verbaasd mij iedere keer weer hoe men er iedere keer weer intuint. Kom met gefundeerde argumenten waarom het zou werken en die zijn er niet. Die huid zit er niet voor niets. Het effect van warmte is bekend aangenaam maar verder niets. Geen door bloeding verbetering bij pathologie enz. Men moet verstand hebben van de mechanisme van weefselherstel om zinnige uitspraken hierover te kunnen doen.


Maar waar komt de warmte dan vandaan bij RevitaVet, die infrarood nauwelijks inwerkt en de pads niet warm worden? :)

Je bent goed met oneliners en naar eigen zeggen bezit je ook veel kennis, nu nog een manier vinden om die op een goede manier over te brengen.

Case studies van de site van de fabrikant:
http://www.revitavet.com/Pages/CaseStudy.html

Heb je al op pubmed gezocht naar LLLT? Is toch zeer veel over te vinden, ook recent onderzoek :j
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/?term=lllt+laser
:)

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

fransje23
Berichten: 15337
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-14 00:03

anjafopma schreef:
De onderzoeken gaan over laser en niet over infrarood. Daarbij heeft men het niet over significante verschillen en kan ik het hele onderzoek niet beoordelen. Bij mensen heeft de low laser te weinig diepte werking waardoor men te hoog moet doseren en dat leidt tot verbranding. Thermografie geeft in deze geen uitsluitsel daar het niet zo simpel ligt door voor en na een behandeling te meten. Als dat zo was is wetenschap wel erg eenvoudig.
Mensen ervaren warmte als prettig hierdoor komt de pijndrempel hoger te liggen en ervaart men minder pijn.


Er staan een berg onderzoeken met wisselende uitkomsten. RevitaVet is niet enkele infrarood golflengte is als volgt:
30 infrared (880 nm - 100 mw peak pwr.) LEDs per array
20 visible red (640 nm - 5 mw peak pwr.) LEDs per array

Overigens denk niet dat wij uit deze discussie gaan komen. Iedere therapie heeft nu eenmaal voor- en tegenstanders en dat zal altijd wel zo blijven. :)


Ik deel hier simpelweg mijn positieve praktijkervaring waarbij ik een groot deel van de voorspoedige genezing toeschrijf aan RevitaVet.
Ik ben in ieder geval erg blij met waar we tot nu toe zijn en dat het gat in de pees is in 9 weken volledig opgevuld en alleen de randen zijn nog op de scan te zien.

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

fransje23
Berichten: 15337
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-14 18:16

anjafopma schreef:
Hoe toon je dat aan dat het werkt? Niet door te stellen dat het bij de tweede echo beter was want daarnaast gebeuren allerlei andere zaken die van invloed zijn.


Je kunt de vraag ook omdraaien, hoe toon je aan dat het geen bijdrage heeft geleverd?
Maar echobeelden die een positief beeld geven kunnen best bewijs zijn hoor. Alleen niet in ons geval aangezien het nu gaat om maar 1 paard, met 1 blessure aan 1 been, het is geen wetenschappelijk onderzoek. Ik vertel mijn ervaring en mijn interpretatie van het herstelproces.

Dat jij het niet opmerkelijk vind dat een 22-jarig paard relatief snel en, tot nu toe, zeer voorspoedig herstelt van een gat in de oppervlakkige buigpees bij een revalidatie met alleen stappen, 4 weken RevitaVet, en weidegang in de kudde (en 's nachts op stal) is prima.
Ik, en zeker ook mijn door de wol geverfde "oude rot in het vak"dierenarts vonden het in ieder geval wel opvallend en zeker zeer positief :)

Om jou mening kracht bij te zetten zou ik je aanraden om wat concreter te communiceren. Die kreten in de ruimte zijn m.i. veel gebler maar weinig wol. :)

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

fransje23
Berichten: 15337
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-14 10:14

anjafopma schreef:
Dat komt omdat jullie het niet begrijpen. Een gat in de pees? Dan scheurt hij direct af en dat is niet gebeurd. En als jij vindt dat het werkt bewijs het maar dat jij denkt dat het zo is. Maar goed vind het weggegooid geld en denk maar dat het help misschien is dat de werkende factor


Een gat in de pees is een vaak gebruikte term, "spreektaal", slaat op de zwarte vlek die je ziet op de echobeelden.

Overigens is je mening is duidelijk :+

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

fransje23
Berichten: 15337
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-14 17:43

anjafopma schreef:
Ik begrijp dit soort reacties nooit. Ik ben zeer duidelijk in mijn visie op dit soort dingen. Dat mensen in dit soort apparaten geloven moeten ze zelf weten, ik geef alleen aan dat het onzinnige bezigheid is omdat er geen enkele onderbouwing is van het resultaat in wetenschappelijk opzicht. Dit soort apparaten worden gebracht als de oplossing voor alle problemen. Dan moet er toch wel een lichtje gaan branden. Bij screening van een van de topics op bokt kwam ik 21 verschillende behandelingen tegen voor peesblessures. En alles hielp maar niet heus. Peesblessures vragen nu eenmaal een andere kijk dan tot nu toe het geval is. Men slaat te veel factoren over om tot een adequate behandeling te komen. Ik communiceer heel duidelijk maar als men het niet begrijpt dan kan ik daar niets aan doen. Laat je paard behandelen door iemand met een professionele achtergrond en ga niet experimenteren met dit soort apparaten. Dit geldt ook voor magneetveld therapie. Dit hoort niet thuis bij de leek. Ik hoop dat ik nu duidelijk ben geweest.


Schriftelijk comminiceer je niet zo duidelijk aangezien je alleen een opmerking maakt zonder verder uitleg. Daarbij geef je het niet alleen aan maar blijf je er op hameren. Zover ik weet heb jij niet alle wijsheid ter wereld in pacht en bovendien kan het gewoon voorkomen dat mensen het niet met je eens zijn en dingen anders benaderen.

Wat misschien wel een leuk idee is als je zelf een topic opent met jouw visie op de behandeling van peesblessures. :)

Overigens vind ik het ergens wel grappig dat je een link naar osteopathie als onderschrift hebt. Dat is toch ook een behandelmethode die niet vrij is van controverse :)

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

fransje23
Berichten: 15337
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-14 11:06

anjafopma schreef:
Of peter Ottens mijn man is is een opmerking voor jou rekening, maar de behandelaar van mijn paarden.


Even nazoeken met google leert dat jullie zeker iets met elkaar te maken hebben in de relationaire sfeer. Het kan een idee zijn je Facebook-pagina niet op openbaar te zetten. ;)
Maakt overigens verder niet uit voor dit topic.

Enerzijds geef je aan dat het apparaat totaal geen werking heet maar het anderzijds niet gebruikt worden door een leek? Waarom zou een willekeurig iemand geen "pad met lichtjes die schijnbaar geen effect hebben" mogen gebruiken? Schade, anders dan een legere portemonnee, kan het niet toe brengen, toch? :)

Dat je je druk maakt over producten waarbij de te werking niet vast staat is nobel. Maar misschien kan je je dan beter druk gaan maken om de vele supplementen, druppels en smeersel dan om RevitaVet.


Overigens wie is de leek in dit verhaal? :)

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

fransje23
Berichten: 15337
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-14 16:38

anjafopma schreef:
Het gaat erom dat jij iets de wereld in gooit wat je niet kunt waarmaken en mensen op het verkeerde been zet.


Nogmaals ik vertel gewoon mijn verhaal, mijn ervaring. Niets meer, niet minder.
Ik hoef ook niets waar te maken, de resultaten spreken voor zich :D

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

fransje23
Berichten: 15337
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-14 22:27

Opgave van de fabrikant is als volgt: dieptewerking is ongeveer 30 tot 40 mm voor de 880 nm infrarood en voor het rood licht van 640 nm is dat 8-10 mm.
Dat wil overigens niet zeggen dat totale lichtstraal tot die diepte komt. Er wordt eerder al een heel deel geabsorbeert.
Voor wie meer info wil in hoeverre licht door kan dringen door de huid heen is volgende onderzoek wel interessant: http://heelspurs.com/a/led/skin_great.pdf
Moet je wel even fris en fruitig voor zijn :D


Vond dit onderzoek ook nog wel leuk om te delen:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20662032

:)

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

fransje23
Berichten: 15337
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-14 08:31

anjafopma schreef:
Nee als je lokaal de circulatie aanzet dan treedt er stuwing op omdat dit verderop niet gebeurt. Daarbij wordt de circulatie centraal aan gestuurd. Dit houdt in dat je het niet lokaal moet doen.


Dus dan zijn is koelen van een been of een klein deel van een lichaam masseren ook niet goed?

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

fransje23
Berichten: 15337
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-14 09:57

anjafopma schreef:
Als er geen lokaal probleem is niet. Het systeem is veel complexer. Centrale sturing speelt een belangrijke rol. Dit heet het vegetatieve Zenuwstelsel.


Maar een peesblessure is een lokaal probleem toch? :)

Ik heb bij de behandeling overigens de belssure, na de acuute fase, niet gekoeld. Dit was volgens mijn dierenarts ook niet meer zinvol, maar koelen is wel iets wat vaak wordt aangeraden bij peesblessures.

Ik denk dat het been langzamer herstelt zou zijn zonder RevitaVet, maar vergelijking is lastig. Er zijn meerdere praktijkvoorbeelden bij het gebruik van revitaVet waarbij pezen sneller dan verwacht herstelde. Daarbij zijn er nog de wetenschappelijke publicaties die aangeven dat licht met die frequentie positief bijdragen aan herstel.

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

fransje23
Berichten: 15337
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-14 11:15

Dimple schreef:
De 1 gebruikt druppels, pilletjes, klei en noem maar op. Daar is ook nog niet alles van bewezen, maar helemaal niks doen en afwachten kan je vaak als paardeneigenaar ook niet aanzien.


Zeker, ik heb zelf bijvoorbeeld weinig met homeopatische druppels dus zal daar niet snel voor kiezen.
Vrijwel elke behandeling heeft zijn controverse en daarom kies ik op basis van onderzoek en mijn gevoel. :j

anjafopma schreef:
Volgens mij is een peesblessures geen lokaal probleem, tenzij er een trauma aan ten grondslag ligt. Peesblessures zijn een totaal probleem


Zie ik anders: de blessure an sich is een lokaal probleem, de oorzaak is echter een groter probleem.

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

fransje23
Berichten: 15337
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-14 11:17

Nessah schreef:
Jullie vinden anjafopma fel? Ik vind jullie behoorlijk fel. je opent je ervaring in een discussie topic,als er vervolgens iemand een discussie begint en uitlegt dat deze apparaten geen zin hebben is het niet goed? Lijkt wel als of jullie allemaal in een wondermiddel willen hopen die opeens je peesblessure verhelpt binnen een kortere tijd.. Sorry, dream on.. Dat bestaat gewoon niet.

Sorry, ik ben het volledig met anjafopma eens. Het is heel fijn TS dat je paard zo goed gaat, maar ook ik denk dat dit sowieso was gebeurd. Wel goed dat jij je ervaring deelt, vind het mooi om te lezen.. Maar accepteer ook als mensen zeggen dat het niet aan het apparaat heeft gelegen. Het is niet voor niks een discussie forum :)


Aangezien het een discussie is mag je het toch gewoon niet met elkaar eens zijn? :)
Waarom zou ik ineens dan klakkeloos aanneemen wat een willekeurig iemand op Bokt schrijft en totaal mijn mening en veraring aanpassen?

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

fransje23
Berichten: 15337
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-14 11:21

Nessah schreef:
Heb je voor mij een link van de wetenschappelijk onderbouwde publicaties die aangeven dat het positief bijdraagt?


Heb je het topic helemaal gelezen? :)

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

fransje23
Berichten: 15337
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-14 11:41

Ik vind eigenlijk iedereen in dit topic open staan voor de discussie. Enige waarom gevraagd is, is wat meer uitleg bij de oneliners. Lijkt mij toch dat als je iets schrijft dat op de een of andere manier moet onderbouwen. Daar ontbrak het bij anjafopma metname in het begin aan. Dan kun je dus ook niet discusseren.
Probeer mijn posten eigenlijk zo vriendelijk mogelijk te houden, vandaar veel smilies, omdat je met geschreven taal altijd veel ruis hebt tussen zender en ontvanger.

Kies ik voor een discussietopic? Mwha niet bewust, ben gewoon zo tevreden dat ik mijn ervaring wilde delen. Dat er een discussie uit voorkomt is prima, maar bedenk dat ik alleen uit eigen ervaring speek en mijn beweegredenen deel. Bij mij zijn de aangeleverde info i.c.m. met de wetenschappelijke onderzoeken die ik er op nagelezen heb duidelijk genoeg om RevitaVet te gebruiken om mijn eigen paard.

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

fransje23
Berichten: 15337
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-14 13:07

anjafopma schreef:
Dus heeft lokaal behandelen geen zin.


Naar mijn idee dien je wel de blessure lokaal te behandelen maar daarnaast dient de oorzaak weggenomen te worden om herhaling te voorkomen.

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

fransje23
Berichten: 15337
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-14 13:15

Nessah schreef:
Oke, dan verschillen wij inderdaad van mening :) Ik ben van mening dat men nooit zelf een "dokter" moet uithangen en alles altijd in overleg moet gaan met de dierenarts/specialist die er jaren voor gestudeerd heeft en ervaring heeft.


In het echte leven hangt vrijwel iedereen weleens zelf de dokter uit. Je belt nu eenmaal niet voor elk klein wondje of "scheet die dwars zit"een dierenarts. Hoeveel mensen geven op "eigen houtje"geen supplementen, druppels of smeren een zalfje? Hoe ver je daarin wilt gaan is natuurlijk een persoonlijke afweging. :)

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 bezoekers