Korte hoeven na ijzers afhalen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Lindsey_99
Berichten: 2450
Geregistreerd: 20-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 18:08

Mwah, ik zou niet zo panieken bij deze hoeven. Heb ze wel beroerder gezien. Geef het tijd, koop een paar (desnoods tijdelijk een paar tweedehands) hoefschoenen (scootboots en nog een paar van kunststof kunnen met tussendoor schoonmaken dag en nacht aan met evt een beschermer in het begin)
Het brokkelen is allemaal bij de nagelgaten (logisch ook) en moet uitgroeien. Daarnaast moet de zool dikker worden, en die prikkel om te verdikken komt vanaf de grond/bodemcontact. Net als wij hardere voeten krijgen na een zomer op strandzand waar je begin zomer piepend overheen loopt. Neem er rustig een paar maanden tijd voor, en dan is het ergste wat hoefwand (zichtbaar) betreft voorbij en uitgegroeid. Koop een vijl, vijl de wand regelmatig en niet te kort. Wordt ie ook steviger van. Mijn paard loopt dus voor ook op hoefschoenen omdat ie de puinpaden in de buurt niet zo lekker vindt. Zijn paddock en weide zijn zand, graszode en zacht, en daarom zal hij altijd iets gevoelig blijven op puin. Achter is geen probleem, maar zou ik een stuk puinpad of gravelpad kunnen maken op de track, dan zou ook die gevoeligheid afnemen. Kortom; om een lang verhaal kort te maken.


meggiemeg schreef:
Ja het brokkelt af tot aan de nagelgaten van het beslag, als je dat nare punt voorbij bent gaat het vaak wel beter.
:D

Over de IJssel


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BrandWatchBot, Goldwynn, Googlebot, Lara_, wiifke en 12 bezoekers