Korte hoeven na ijzers afhalen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

AnnoNiemand
Berichten: 852
Geregistreerd: 16-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 08:24

Ik ben benieuwd naar foto's van zowel zij als onderkant. Verder duurt de overgangsfase best lang, maar het is het waard om door te zetten. Iemand die nooit met zijn handen werkt heeft ook niet meteen eelt op zijn handen wanneer hij zijn handen ineens wel moet gebruiken.


AnnoNiemand
Berichten: 852
Geregistreerd: 16-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 07:05

Het ziet er gelukkig nog niet eens enorm dramatisch uit, TS. En wat fijn dat je het beste voor je paard wil. Deze hoeven zullen zienderogen gaan opknappen nu de ijzers eraf zijn. De wand is nu nog te lang, dus is er een bekapbeurt nodig. De hoef reguleert dat zelf al, zoals je ziet. Daarom brokkelt het ook af bij de kwartierbogen, want de wand is gewoon te lang en kan die druk niet aan die erop komt. Ik zou je adviseren zelf leren bij te vijlen, zodat je zeker in deze fase regelmatig klein onderhoud kan doen. Dat is echt geen hogere wiskunde. Je ziet tevens dat de hoef vrij smal is en de straal ook. Daarnaast heeft de straal door de ijzers zijn functie niet kunnen uitvoeren, waardoor hij gedegenereerd is. Dat gaat nu zonder ijzers allemaal goedkomen, mits juist begeleid door bekappen. Uiteindelijk zal je zien dat de hoef zich uitvouwt en breder wordt. Ook de straal zal breder worden (dat zie je ook bij die andere foto van voor en na, die iemand plaatste). Het kan lang duren voordat een straal waar zo in gesneden is weer zijn functie kan vervullen. Maar het is het wachten waard. Succes TS en houd ons op de hoogte! Ik vind het altijd een feest om hoeven zo te mogen zien opknappen. *\o/*

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Amazonbot, Dennenboom, DJZ, Grainey, xSimonee en 9 bezoekers