Eileen_ schreef:Het grootste gedeelte van mijn supplementen/ voer is van VitalStyle. Vind het een heel prettig merk.
Ik voerde altijd Oerbalans, maar nu (tijdelijk?) overgestapt op Marstall Force ivm de prijs. Ik koop altijd de grotere zakken en die was opeens erg duur van oerbalans. Maar ben ook tevreden met de Marstall. Merk geen verschil tussen oerbalans en de marstall force, terwijl ik dit wel merkte met Pavo vital en Vitalstyle.
Verder voer ik sindskort voor het eerst suikerbalans omdat ze weer erg dik is met het voorjaarsgras :+
Gastrocomplex voer ik sinds een jaar of 2 elk jaar in de lente en herfst, omdat mijn paard bij deze overgangen last krijgt van haar maag en gaat boeren. De gastrocomplex doet echt zijn werk hierin. Dit jaar heeft ze helemaal niet geboerd. Ze vindt het alleen vies spul dus moet het mixen met slobber, waar ik in eerste instantie slueslimix voor gebruikte. Daar heb ik sinds dit jaar echter een beter alternatief voor gevonden: gastromuesli van Marstall. Heeft dezelfde voordelen als sluesli (ook dat het zowel droog gevoerd kan worden als een slobber) maar heeft nog het bijkomende voordeel dat het de maag ondersteunt. Dit jaar heeft mijn paard dus voor de eerste keer geen zichtbare maagklachten gehad, en ik gok dat deze muesli daarin veel heeft gedaan. Ik kan die dus ook ten zeerste aanraden. Denk dat je dat beter kan doen dan Gut & gastro muesli en later op de dag nog sluesli.
Ik voer alles in 1 keer. De muesli doe ik ook maar 2 a 3 handjes per dag, dus totaal niet veel.
_Tristan schreef:Ik ben een enorme Vitalfan maar baal er ook van dat het zo prijzig is.
Een tijdje heb ik oerbalans gegeven, maar door de prijs geef ik dit nu niet meer.
Mijn merrie krijgt hormoonbalans, ik gaf dit eerst enkel in de periodes dat ze hengstig was, maar dan helpt het niet. Ik moet haar dus standaard elke dag een beetje hormoonbalans geven en dan gaat het best hard moet ik zeggen.
De psylliumvezel kuur was ik wel heel tevreden over.
Binkie_Eline schreef:_Tristan schreef:Ik ben een enorme Vitalfan maar baal er ook van dat het zo prijzig is.
Een tijdje heb ik oerbalans gegeven, maar door de prijs geef ik dit nu niet meer.
Mijn merrie krijgt hormoonbalans, ik gaf dit eerst enkel in de periodes dat ze hengstig was, maar dan helpt het niet. Ik moet haar dus standaard elke dag een beetje hormoonbalans geven en dan gaat het best hard moet ik zeggen.
De psylliumvezel kuur was ik wel heel tevreden over.
Ik had precies hetzelfde met de Darmbalans. Dat was als kuur nog te doen, maar zodra de kuur stopte werd de mest direct slechter. Maar 50 euro voor een pot die je 15 dagen kan geven vond ik echt te gek worden…
Binkie_Eline schreef:Eileen_ schreef:Het grootste gedeelte van mijn supplementen/ voer is van VitalStyle. Vind het een heel prettig merk.
Ik voerde altijd Oerbalans, maar nu (tijdelijk?) overgestapt op Marstall Force ivm de prijs. Ik koop altijd de grotere zakken en die was opeens erg duur van oerbalans. Maar ben ook tevreden met de Marstall. Merk geen verschil tussen oerbalans en de marstall force, terwijl ik dit wel merkte met Pavo vital en Vitalstyle.
Verder voer ik sindskort voor het eerst suikerbalans omdat ze weer erg dik is met het voorjaarsgras :+
Gastrocomplex voer ik sinds een jaar of 2 elk jaar in de lente en herfst, omdat mijn paard bij deze overgangen last krijgt van haar maag en gaat boeren. De gastrocomplex doet echt zijn werk hierin. Dit jaar heeft ze helemaal niet geboerd. Ze vindt het alleen vies spul dus moet het mixen met slobber, waar ik in eerste instantie slueslimix voor gebruikte. Daar heb ik sinds dit jaar echter een beter alternatief voor gevonden: gastromuesli van Marstall. Heeft dezelfde voordelen als sluesli (ook dat het zowel droog gevoerd kan worden als een slobber) maar heeft nog het bijkomende voordeel dat het de maag ondersteunt. Dit jaar heeft mijn paard dus voor de eerste keer geen zichtbare maagklachten gehad, en ik gok dat deze muesli daarin veel heeft gedaan. Ik kan die dus ook ten zeerste aanraden. Denk dat je dat beter kan doen dan Gut & gastro muesli en later op de dag nog sluesli.
Ik voer alles in 1 keer. De muesli doe ik ook maar 2 a 3 handjes per dag, dus totaal niet veel.
De Oerbalans is inderdaad erg prijzig, ik wilde er graag naar overstappen en heb toen een jaarvoorraad gewonnen. Mijn pony doet het er echter onwijs goed op, dus wil ook niet heel graag overstappen naar iets anders. Ik ben van Vitalbix overgestapt naar VitalStyle, en daar merkte ik echt gigantisch verschil in.
De gastromuesli van Marstall ziet er inderdaad ook wel goed uit. Enige waar ik mee zit is dat dat ook in behoorlijke hoeveelheden als voedingsadvies gegeven wordt, maar dat ik dan ook vrij snel door de zakken heen ben.
Ik zou dan eventueel een hand/kwartje tussen de middag kunnen geven en de rest dan inderdaad na het werken als slobber of losse muesli.
Wat voor paard heb jij/wat doe je met haar? Heb jij het idee dat ze iets te kort komt met deze muesli?
_Tristan schreef:Jeetje, wat ben je dan wel niet per maand aan kosten aan voer kwijt? Als ik vragen mag..
_Tristan schreef:Als ik zo keek naar de minimale voeding per 100 kg van de muesli's moeten ze best veel per dag hebben om aan genoeg voeding te komen. (175 - 250 gram per 100 kilogram bij weinig tot geen arbeid). In gedachten houden dat er maar 15 kilo in een zak zit en een zak 30 euro kost denk ik niet dat ik er lang mee zal doen en alleen maar heel duur zou uitkomen.
Ik ben daarom over gegaan op Equifyt (in de zomer: 100 tot 150 g per 100 kg lichaamsgewicht per dag
in de winter: 200 tot 300 g per 100 kg lichaamsgewicht per dag) en dan is de zak 20 kilo en goedkoper.
Uiteraard is alles een eigen overweging, maar ergens baal ik wel dat Vitalstyle zo veel vraagt anders had ik er graag op overgestapt.
Oskarrino schreef:Zijn er veel mensen die gebruik maken van de Suikerbalans? Ik heb hem gewonnen met een winactie, dus ga er binnenkort mee beginnen (eerst de glucobalance even opmaken)
Merken jullie veel verschil qua manenkam? Mijne kan ik de ribben goed nog voelen (staat met masker) maar merk dat z'n manenkam zo hard word :(
Gebruikers op dit forum: Parasempre83 en 6 bezoekers