Dressuurpaard valt af

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Dressuurpaard valt af

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 11:23

6 a 7kg hooi is imo te weinig. De d pony krijgt hier meer. :=
6 dagen trainen voor M niveau vind ik ook vrij veel eerlijk gezegd. Ik zou daar al eens een extra rustdag tussen gooien.
De spieren moeten ook hersteltijd krijgen. Elke sporter zal je kunnen vertellen dat de rustdagen even belangrijk zijn als de werkdagen in geval van sporten. Jouw paard is een sporter en heeft dus ook rustdagen nodig.

Gras zit momenteel nog weinig in dus daar haalt ie weinig voedingswaarde uit. Voor een paard van die grootte vind ik 2kg brok ook niet veel eerlijk gezegd. :) De merrie van 1.58 ongeveer krijgt 2.5kg per dag en daarbij nog eens linamix (500gr) en luzernebrok (ook 500gr om en bij.) Daarnaast krijgen ze elke dag 's avonds slobber met extra lijnzaad.

HindaFree

Berichten: 3279
Geregistreerd: 10-04-08
Woonplaats: Hoogwoud (WF-N-Holland)

Re: Dressuurpaard valt af

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 16:09

Mijn merrie van 1,65 die 5x per week loopt krijgt 3 keer een handje bix. Ook op L niveau. Ik zou echt je ruwvoer eerst opschroeven en eventueel een scheut goede olie. Dat zou echt genoeg moeten zijn.

Jasmijn159

Berichten: 4429
Geregistreerd: 04-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 16:17

Ik zou het zoeken in ofwel extra hooi, ofwel ander ruwvoer (bietenpulp/luzerne bijvoorbeeld, dat laatste is lekker rijk in eiwit dus helpt bij spier opbouw). En anders overwegen olie bij te gaan voeren.

Je geeft al een hoeveelheid brok, waar ik niet meer van zou willen maken. Dan biedt je alleen maar eenzijdige energie aan (suikers). Probeer eens wat energie uit een andere bron aan te bieden, bijvoorbeeld eiwitten of vetten.
Olie mag tot 1ml/kg lichaamsgewicht, per dag. Wel rustig opbouwen. Luzerne kun je niet echt te veel van voeren, aan een paard wat te mager staat.

Alle veranderingen in voer sowieso langzaam doen!

dresjoepie

Berichten: 2521
Geregistreerd: 23-11-13

Re: Dressuurpaard valt af

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 16:19

Ik zou idd ook luzerne en omega 369 van subli bij gaan voeren ipv een museli

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 16:19

Ik geef fibrebeet, extra aminozuren en omega olie en daar zie ik wel resultaat van. Misschien ook wat voor jou om te proberen?