Silicium de nieuwe hype of werkt het echt?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Silicium de nieuwe hype of werkt het echt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-20 22:23

Ik lees/zie steeds meer het supliment silicium. Is dat nou echt zo goed of gewoon een hype?

Ik vind het erg intressant voor mijn oudere Haf maar hoor graag ervaringen

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Silicium de nieuwe hype of werkt het echt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 16:11

Ik volg graag.

Kaitlyn

Berichten: 9726
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: Silicium de nieuwe hype of werkt het echt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 16:40

Mijn paard krijgt een dubbele dosis om haar te voorzien en te voorkomen dat ze weer als een malle zand gaat eten. Dit weideseizoen is het goed gegaan, in de paddock krijgt ze toch een masker op. Geen zin in weer een operatie, ondanks zandkuren.

Hopelijk stil ik hier wel een behoefte mee, aangezien we bij uitgebreide bloedonderzoeken niks zijn tegen gekomen aan tekorten.

Baat het niet dan schaadt het niet, zo duur is het niet.

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 21:45

Zijn er inmiddels al meer ervaringen?

Tomorrow

Berichten: 956
Geregistreerd: 12-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 22:13

Op aanraden van de osteopaat geef ik mijn paard dit al een paar jaar. Bij holland&barret bestel ik het en krijgt volgens de verpakking aanbevolen 1 dopje per dag. Ik merk wel verschil!
Hij was onder andere heel geïrriteerd op aanrakingen, boos met poetsen, ect. en dat is allemaal verdwenen of flink verbeterd.

crow
Berichten: 2426
Geregistreerd: 12-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 21:32

Ik geef mijn paard met al enkele jaren forse kogel artrose nu sinds iets meer dan een maand vloeibare silicium van het kruidvat. Ik gaf al duivelsklauw en moerasspirea, naast magnesium. En toeval of niet, hij loopt echt beduidend beter en soepeler, ook onder het zadel. Het valt ook andere mensen op stal op.
Mijn paard is 20

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 21:47

crow schreef:
Ik geef mijn paard met al enkele jaren forse kogel artrose nu sinds iets meer dan een maand vloeibare silicium van het kruidvat. Ik gaf al duivelsklauw en moerasspirea, naast magnesium. En toeval of niet, hij loopt echt beduidend beter en soepeler, ook onder het zadel. Het valt ook andere mensen op stal op.
Mijn paard is 20


Hoeveel geef jij je paard Crow? Want dat vind ik altijd zo lastig met humane middelen. Die wel vaak veel goedkoper zijn.

crow
Berichten: 2426
Geregistreerd: 12-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 21:55

HorseTimeXL schreef:
crow schreef:
Ik geef mijn paard met al enkele jaren forse kogel artrose nu sinds iets meer dan een maand vloeibare silicium van het kruidvat. Ik gaf al duivelsklauw en moerasspirea, naast magnesium. En toeval of niet, hij loopt echt beduidend beter en soepeler, ook onder het zadel. Het valt ook andere mensen op stal op.
Mijn paard is 20


Hoeveel geef jij je paard Crow? Want dat vind ik altijd zo lastig met humane middelen. Die wel vaak veel goedkoper zijn.



Ik heb gekeken naar wat de aanbevolen dosering is voor paarden en dat vertaald naar hoeveel druppeltjes. Begonnen met 20 paar weken, zit nu op 15 per dag. Ik heb voorkeur voor humane middelen omdat er in produkten voor paarden vaak veel niet nodige stoffen zitten. Zo geef ik ook magnesium citraat van het kruidvat. Goedkoper dan paarden supplementen. Duivelsklauw geef ik de gemalen wortel.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: Silicium de nieuwe hype of werkt het echt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 21:58

O dank je wel crow en welke heb je precies van de kruidvat :)

Lukasje
Berichten: 11221
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Silicium de nieuwe hype of werkt het echt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 22:12

Ik volg ook even mee !

minka

Berichten: 5689
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Re: Silicium de nieuwe hype of werkt het echt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 00:09

Ik zie mijn paard ook af en toe zand likken. Ben benieuwd of dit daartegen werkt. Enige waar ik wel benieuwd naar ben is of je dit een maand of 3 geeft en het tekort dan is aangevuld. Of geef je dit voor altijd?

Babootje

Berichten: 26217
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Silicium de nieuwe hype of werkt het echt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 01:15

Ik ben benieuwd wat nu precies de juiste dosering is. Ik heb nu ook een paard dat zand eet. Moet enorm opletten in de paddock nu. Ze heeft ook langzaam groeiende hoeven. Vraag me af of dit verband houdt.
Ik vind de supplementen voor paarden echt enorm duur.
Crow heeft goede ervaringen, maar komt dit nu door de duivelsklauw, de magnesium of de sillicium. Is moeilijk te zeggen natuurlijk.

Babootje

Berichten: 26217
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 01:17

Tomorrow schreef:
Op aanraden van de osteopaat geef ik mijn paard dit al een paar jaar. Bij holland&barret bestel ik het en krijgt volgens de verpakking aanbevolen 1 dopje per dag. Ik merk wel verschil!
Hij was onder andere heel geïrriteerd op aanrakingen, boos met poetsen, ect. en dat is allemaal verdwenen of flink verbeterd.


Welke gebruik je dan precies als je een dopje geeft?

crow
Berichten: 2426
Geregistreerd: 12-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 09:34

HorseTimeXL schreef:
O dank je wel crow en welke heb je precies van de kruidvat :)


Flesje ligt op stal. Volgens mij hebben ze maar 1 keuze vloeibare silicium, klein wit flesje in doosje.

Kaitlyn

Berichten: 9726
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 09:36

Babootje schreef:
Ik ben benieuwd wat nu precies de juiste dosering is. Ik heb nu ook een paard dat zand eet. Moet enorm opletten in de paddock nu. Ze heeft ook langzaam groeiende hoeven. Vraag me af of dit verband houdt.
Ik vind de supplementen voor paarden echt enorm duur.
Crow heeft goede ervaringen, maar komt dit nu door de duivelsklauw, de magnesium of de sillicium. Is moeilijk te zeggen natuurlijk.


Ik geef die van Heltie en op 500 kilo paard adviseren ze 10 ml en bij extremere gevallen van zand eten een verdubbeling.

sorbetje

Berichten: 859
Geregistreerd: 16-09-11

Re: Silicium de nieuwe hype of werkt het echt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 09:40

Ik geef het hier nu klein maandje voor spat. Ik merk zeker verschil tegenover glucosamine en msm die ze eerder kreeg al jaren. Is soepeler in het werk daarbij zijn haar hoeven enorm verbeterd. Geen brokkelvoetjes meer.

Qimm

Berichten: 15156
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Silicium de nieuwe hype of werkt het echt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 09:49

In een maand kan de hoefkwaliteit echt nog niet verbeterd zijn

marleen_usar

Berichten: 24644
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 09:52

Het is vochtig buiten dus dan brokkelen hoeven minder snel.

misshester
Berichten: 84
Geregistreerd: 12-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 09:56

Ik gebruik dit supplement nu sinds een goed half jaar en ik ben er wel tevreden over. Ik gebruik de Heltie Horse hoef en vacht. Mijn 22 jarige merrie is beter in haar vacht gaan zitten en ze is nu in de overgang naar de wintervacht voor het eerst niet kaal geworden. De hoefsmid vindt haar hoeven ook verbeterd, echter dit kan nog een extra ondersteuning gebruiken dus voor de hoeven geef ik nog biotine bij, dit pas sinds een paar weken dus dat effect moeten we nog even afwachten.
Verder heeft het hier ook geholpen tegen het graven in de bak en zand eten. Ook is ze iets fitter/soepeler geworden, ondanks dat ze nog maar sporadisch gereden wordt. Al met al goede resultaten dus hier!

sorbetje

Berichten: 859
Geregistreerd: 16-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 09:57

Laat ik het dan anders formuleren. Toevallig na 8 jaar brokkelhoeven heeft ze die deze maand niet. Doe ermee wat jullie willen.

Chesss
Berichten: 1359
Geregistreerd: 25-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 09:57

Ik geef het nu een jaar. Hoefgroei is zeker gestimuleerd en de hoeven zijn. Substantieel sterker. Tevens geef ik het tegen zand eten, ik heb die van silicahorse horse die vind ik zelf. Prettigst

K_nolan

Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 10:25

ik geef het voor het gewrichtsvloeistof; die van mij tikt achter erg en ik was aan het twijfelen tussen Glucosamine en silicium. Glucosamine maakt het zelf aan en silicium bevorderd de cellen die het aanmaken (korte uitleg). Nu een paar maanden verder en ik hoor het niet meer. Ik ben echt erg tevreden

Tomorrow

Berichten: 956
Geregistreerd: 12-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 10:35

Babootje schreef:
Tomorrow schreef:
Op aanraden van de osteopaat geef ik mijn paard dit al een paar jaar. Bij holland&barret bestel ik het en krijgt volgens de verpakking aanbevolen 1 dopje per dag. Ik merk wel verschil!
Hij was onder andere heel geïrriteerd op aanrakingen, boos met poetsen, ect. en dat is allemaal verdwenen of flink verbeterd.


Welke gebruik je dan precies als je een dopje geeft?

Physalis PureSil Silicium. Dopje wordt meegeleverd, dezelfde dosering als voor humaan gebruik. Je gaat nooit over de voorgeschreven humane hoeveelheid heen omdat paarden veel gevoeliger reageren dan mensen.
Mijn osteopaat heeft het een keer helemaal uitgezocht en op haar advies doe ik het zo.

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 17:00

Ik ben sinds gisteren begonnen. 10ml per keer.
Ze zeggen 1ml per 50kg.

Ik heb die van welkoop gekocht. Heltie Horse?

Kaitlyn

Berichten: 9726
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 17:22

Saaams schreef:
Ik ben sinds gisteren begonnen. 10ml per keer.
Ze zeggen 1ml per 50kg.

Ik heb die van welkoop gekocht. Heltie Horse?


Ja super! Ze kunnen ook alleen maar de vloeibare variant opnemen in hun lichaam.

Het kan tot 60 dagen geloof ik duren voordat je resultaat merkt. Dat kun je volgens mij wel terug vinden op de site van Heltie (deze hebben ook nog weleens kortingsacties en verzendkostenvrij, dus altijd interessant om je in te schrijven op hun nieuwsbrief). :j