Ervaringen Metazoa Timotexxx

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Destiny22
Berichten: 1002
Geregistreerd: 13-11-04

Ervaringen Metazoa Timotexxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-20 09:49

Goededag,

Ik heb een vraag over Metazoa Timotexxx vinden jullie paarden/ponys het lekker en hoeveel voeren jullie ervan?

Ik heb een voedingsanalyse laten maken en daaruit kwam dat mijn paard op dit moment bepaalde mineralen en vitamines mist. Hij krijgt nu Pavo Vital en een beetje Natures best.

Het advies is Vitalbix Daily compleet 350 gram in combinatie met Metazoa Timotexxx 1 kg per dag.
En dan 2 handjes timothee hooi om het kauwen te stimuleren. Het gaat om een paard van 650 kg.

Van de Vital is duidelijk wat je moet voeren maar van de timotexx staat er verder geen voedingsadvies op de verpakking. En 1 kilo vind ik behoorlijk wat ten opzichte van wat hij nu krijgt.

Verder staat hij nog op het land met stookbegrazing en krijgt hij hooi wat lag in suiker is. Dit ivm gevoelig voor hoefbevangenheid in het verleden. Van voordroog kuil krijgt hij dikke benen.

SuperRocky
Berichten: 172
Geregistreerd: 16-09-19

Re: Ervaringen Metazoa Timotexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 09:58

Ook naar aanleiding van een voedingsanalyse door Horsecomplete zijn wij het aan onze Welsh Mountain (B pony) gaan geven. Wij geven het in combinatie met Marstall Force, daar krijgt hij 50 g van, en dan aangevuld met 100-250 g Timotexxx. De hoeveelheid hangt een beetje af van hoe lang hij op de wei gaat; als hij langer op de wei staat, laat hij eerder zijn Timotexxx staan, dus dat probeer ik aan te passen. Hij eet het dus wel, maar is er niet helemaal verzot op. Als ik de hoeveelheid goed aanpas op de weidegang, dan eet hij het goed.

Ik denk dat je ook een beetje moet gaan proberen wat voor jouw paard werkt. Een kilo is best veel, maar jouw paard is natuurlijk een stuk groter dan onze pony. Je zou gewoon kunnen beginnen met 2x per dag 500g, kijken hoe goed hij het eet, en waar nodig aanpassen? In principe kan er weinig mis gaan, want er zitten geen onnodige toevoegingen in de Timotexxx.

Mdrf
Berichten: 349
Geregistreerd: 19-02-20

Re: Ervaringen Metazoa Timotexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 10:08

Had tijd terug verkeerde zak besteld en de timotexx ipv de gewone dus besteld. Had verwacht dat die van mij het wel zou eten, maar geen blik waardig. Ze vond het echt niet te eten haha.

Mizora

Berichten: 18096
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Ervaringen Metazoa Timotexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 12:12


Destiny22
Berichten: 1002
Geregistreerd: 13-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-20 12:50

Mizora schreef:
Timotexxx is geen mineralenbrok, maar een pure hooibrok van timothee. Het is dus niet Metazoa broxxx met timothee http://metazoa-horse.nl/nieuw-superfit- ... -timothee/ .

Er is dus ook geen dosering voor, anders dan hooivervanger.



Nee dat weet ik daarom krijgt hij er nog de vitalbix bij als mineralenbrok.

Vleddertje1
Berichten: 984
Geregistreerd: 10-06-16

Re: Ervaringen Metazoa Timotexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 12:52

Mijn pony eet het graag...krijgt zo'n 500 gram per dag