pavo guthealth ervaringen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
plutolover
Berichten: 11703
Geregistreerd: 30-07-04

pavo guthealth ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-20 07:39

wie heeft ervaringen met pavo guthealth

mijn jonge haflinger van 2.5 heeft niet altijd goede mest het is wat waterig enz.

hij is al ontwormd en wordt half oktober weer ontwormd. Heb tussentijd nog mest onderzoek laten doen geen wormen gevonden.

Verder is hij gewoon zich zelf en zeker niet te mager..

Ik heb hem al een zandwegkuur gegeven. En de cavalor digist kuur van 4 weken gegeven. En toch kan zijn mest wat beter.

Hij is in mei gecastreerd en heeft daarna ab kuur gehad en na 2 weken weer omdat hij dikke koker had. In juni (6-8 weken later) is hij verhuisd naar waar hij nu staat. Ons ruwvoer komt van eigen land en kan zijn dat hij daar op reageert.

nu had ik de dierenarts gebeld en de assistente aan de telefoon had het over de pavo guthealth. Als dit niet werk en/of hij ziek wordt dan weer contact opnemen met dierenarts

nu vroeg ik mij af wie heeft er hier ervaring mee? Ik heb al ingelezen hierover en vind wel fijn idee dat het ook wat langere tijd kan geven. Enige nadeel vind ik dat er dextrose in zit. Al zou er niet veel van in zitten,

kwa voer krijgt hij ruwvoer van het land (geen hele natte kuil, maar ook geen droog hooi). In de opfok kreeg hij ook last van zn darmen als ze eerst op land stonden en daarna een baal kuil in het land hadden gezet. Alleen dan nam het wel af. Nu blijft hij beetje 'kwakkelen'

En krijg hij een vitamine korrel pavo vital met 250 gram nature best.


[ img ]


nina82
Berichten: 203
Geregistreerd: 08-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 07:59

Ik zou eerst proberen of je aan wat baaltjes onverpakt hooi kan komen.

Er zijn paarden die gewoon niet tegen voordroog/kuil kunnen.
Als het dan nog niet verbeterd zal ik pas naar supplementen gaan kijken.

Edit
Anders is dit ook best een fijn product. Heeft een stalgenootje goede ervaringen mee.
https://www.paardendrogist.nl/naf-hayla ... ents-18~kg

plutolover
Berichten: 11703
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-20 08:03

nina82 schreef:
Ik zou eerst proberen of je aan wat baaltjes onverpakt hooi kan komen.

Er zijn paarden die gewoon niet tegen voordroog/kuil kunnen.
Als het dan nog niet verbeterd zal ik pas naar supplementen gaan kijken.


Dat is helaas geen optie. hij loopt 24/7 buiten in een hitactief stal. Op stal zetten ga ik niet doen.

Ik heb helaas geen invloed op het ruwvoer. Anders had ik zeker dat eerst geprobeerd.

Hilde_
Berichten: 10746
Geregistreerd: 24-05-04

Re: pavo guthealth ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 11:37

Heb je ook al eens gekeken naar DarmBalans? Dat kun je ook langere tijd geven en ben er zelf erg tevreden over. :j

Chesss
Berichten: 1359
Geregistreerd: 25-10-12

Re: pavo guthealth ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 15:00

Ik ben eerlijk gezegd meer tevreden over de guthealth dan over de darmbalans. Werkt sneller en wordt beter gegeten.

https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=271&t=2014085

Chess. Aktion x Pion RIP
Alando JetsetD x Zeoliet RIP 16.06.2023

Muze
Berichten: 5261
Geregistreerd: 24-04-20

Re: pavo guthealth ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 21:35

En als je stopt met granen geven, verbetert het dan?

SuusEquus
(Sport)massage, lymfedrainage, acupressuur (io)

plutolover
Berichten: 11703
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-20 22:01

Muze schreef:
En als je stopt met granen geven, verbetert het dan?


Nee maakt niet uit. Hij krijgt nu beetje pavo nature best net 3 dagen. Hiervoor kreeg Vitalbix breed en grow.

Ik denk meer dat de en 2x antibiotica de darmen, en verhuizing de darmen in on balans hebben gebracht.

Jets
Berichten: 3547
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: pavo guthealth ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 22:48

Ik zou Cavalor FiberForce met een kuur Vitaflora en Hepato Liq geven :)

plutolover
Berichten: 11703
Geregistreerd: 30-07-04

Re: pavo guthealth ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-20 22:55

Hepato liq en Cavalor digest ook al geprobeerd.

Nogmaals hij ziet er verder goed uit, speelt veel enz.

[ img ]
[ img ]

Jets
Berichten: 3547
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: pavo guthealth ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 23:57

Na Digest wordt vaak Vitaflora gegeven, ik denk dat je paard daar zeker baat bij zal hebben gezien de antibiotica en dunne mest. Pre en probiotica helpt de bacteriƫle darmflora te herstellen waardoor de opname verbeterd.

MaiNat
stokpaard connaisseur
Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Re: pavo guthealth ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 02:06

Ik voer dagelijks Guthealth aan mijn shet als onderhoudsdosis. Ik weet niet of het echt werkt, maar heb ook helaas een hele geschiedenis van diarree met gevolg tot koliek gehad vorig jaar. Het enige wat echt goed helpt bij die van mij is als ze diarree heeft een mestbal door haar muesli heen. Dit moet uiteraard van een gezond paard zijn en ook geen zand of wormen hebben. Dit heb ik 7 dagen achtereen gedaan op advies van de dierenarts die na 4 x in korte tijd het ook niet meer wist wat te doen. We hadden alles al geprobeerd (zandkuren, extra ontwormen, verschillende zoutblokken, op hooi staat ze al, dan hou je weinig meer over) heb ook wel wat pro en pre biotica potten gehaald en gevoerd. Maar ook dat werkte niet of nauwelijks.

Enkel mest van een gezond paard dat helpt echt super bij die van mij! Als ze een dag diarree heeft, dan voer ik het al! Maar ik lees dat die van jou in een soort paddock Paradise leeft. Dan kan het best zijn dat hij zelf al mest eet van andere. Maar denk dat Guthealth allicht ook wel ondersteunt. Alleen bij die van mij als enkel middel niet afdoende. Maar als onderhoud, werkt het wel.

Wat ik ook denk of het gevoel heb is dat de maag van Fly altijd redelijk vol moet zitten en dat het dan ook goed gaat met haar spijsvertering.

Shetter Fly
Gebruik NOOIT Fenylbutazone, lees stuk onderaan m'n profiel.
[ITP] Cursus: Dump je baasje en [ITP] Cursus: Hoe overleef je de hongerwinter? en [ITP] Fly van luxepaard naar werkpaard!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 bezoekers