Grote ronde balen voordroog

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lizy29

Berichten: 6240
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 15:14

Toen wij nog gericht aan onze 4 paarden hooi voerden ging er met slecht weer een grote ronde baal hooi doorheen per 5 dagen en bij mooi weer ging dat rustig naar anderhalve tot twee weken. Ze staan bij ons al jaren op onbeperkt dus passen volledig hun voeding aan naar de behoefte van dat moment. Koud guur weer = meer eten om warm te blijven. Mooi weer = minder nodig dus lekker scharrelen en af en toe een hapje hooi halen.
Prijzen kan ik geen uitspraken over doen want die liggen hier gewoon heel anders dan in Nederland.

Horsie84
Berichten: 551
Geregistreerd: 11-11-16

Re: Grote ronde balen voordroog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-20 21:10

Nou als ik het zo lees dan moet ik even goed door zoeken.
Maar goed wij kunnen geen grote partij in 1 x neer zetten. Wij halen elke keer 3 balen.
Want grote partij laten leveren kost ook wel wat denk ik...?

Faily
Berichten: 249
Geregistreerd: 09-09-11

Re: Grote ronde balen voordroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 07:30

Wij betalen voor 200/220kkg €60 per baal voordroog. Ruikt wel heerlijk en kruidig, maar met onbeperkt aan 3 paarden lopen de kosten aardig op. Ben gisteren bij een fourage geweest, 450-500kg voor €67.50 die staat goed aangeschreven onder mensen hier in de buurt. Prijsverschillen zijn bizar.

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 07:46

_Lorette_ schreef:
Ik noem hooi in folie altijd voordroog. In folie is het altijd anders dan 100% hooi.


Dat is ook de enige correcte benaming, zodra er plastic omheen gaat is het voordroog.

Wij hadden dit jaar veel geluk, grote ballen voordroog voor €50 en geen leveringskosten (normaal €50 ). Ik heb een betrouwbare leverancier goed droog spul. Kopen ook wat in bij een buurman. Volgend jaar hopen we bij de buurman een goede deal te sluiten met kleine pakjes (zelf schudden en laden en dan een leuke prijs afspreken)