Vraagje aan de Gluco Balance gebruikers.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Esterke
Berichten: 463
Geregistreerd: 26-11-18

Vraagje aan de Gluco Balance gebruikers.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-19 08:03

Ik gebruik Gluco Balance voor mijn bwp merrie.
Ik ben er zeer tevreden over, haar hengsten nek is zo goed als weg en ook de rest van haar lijf zit losser in haar vel.

Ze heeft nu 1 pot leeg en zit nu in haar stop week.
Maar nu vroeg ik mij af, als ik aan de tweede pot begin, moet ik dan eerst terug met 2x daags 8 gr te geven of gewoon 1x daags 8gr.
Vind dat niet terug hoe je na de stop week best start.
En blijven jullie dat geven? Heb iets gelezen van een onderhouds dosis, de helft van normaal te geven dan? Klopt dit en werkt het dan nog afdoende?

Ik weet dat velen het enkel tijdens het weide seizoen gebruiken, maar mijn merrie heeft winter en zomer altijd dus, een hengsten nek gehad.
Durf er dus niet goed helemaal of voor langere tijd mee te stoppen aangezien ze het er toch wel erg goed op doet.
Ze heeft, mss door de combinatie met magnesium ook precies meer rust gevonden, ze is niet meer zo stressvol en opgejaagd.

Graag lees ik jullie ervaringen over de Gluco Balance. En hoe jullie starten na de stop week.


beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Vraagje aan de Gluco Balance gebruikers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 08:08

Ik begin altijd in het vroege voorjaar en geef het door tot nu,ze heeft nu de laatste dosis gehad en dan begin ik begin maart weer met geven en dan begin ik weer met een start dosis.Dus tussendoor stoppen doe ik niet..
Ben wel nog aan het twijfelen of ik toch nog niet een bus bestel omdat we nog zoveel gras hebben.

missK
Berichten: 813
Geregistreerd: 10-06-06

Re: Vraagje aan de Gluco Balance gebruikers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 10:19

Gewoon weer starten zoals je gestopt bent. Sommige doen zelfs helemaal geen stopweek omdat dat niet kan.
In de wintermaanden kun je kijken of je af kan bouwen naar een onderhoudsdosering (mits het gewenste gewicht al bereikt is anders gewoon winter ook doorgaan zoals je deed).
Bij start weideseizoen kun je eventueel weer hoger doseren

Mando
Berichten: 15637
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Vraagje aan de Gluco Balance gebruikers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 10:36

Ik gebruik het al jaren van maart tot oktober 2/3 schep, dan stop ik 1 maand (november) en geef in december en januari een kwart schepje, februari is een stopmaand en dan start ik weer in maart.

Ik doe het al jaren zo.

Wat jij van mij vindt mag je houden, het is niet van mij.

Esterke
Berichten: 463
Geregistreerd: 26-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-19 10:40

Erg bedankt voor jullie reacties.
Morgen begin ik met de tweede pot.

Ja ik had gelezen dat je best regelmatig een stop week in last zodat de prikkel terug een boost krijgt, zal ik maar zeggen.
Heb dat dus maar gedaan toen haar eerste pot op was, ben er nog maar pas mee bezig dus gaat nog een beetje zoeken worden naar de toekomst toe wat voor haar t beste werkt.

Heb best wel even getwijfeld om het haar te geven...als je kijkt wat erin zit heb je toch zoiets van zoveel geld voor wat soepkruiden :o
Maar t doet duidelijk iets goeds bij haar dus dan wil ik er dat best aan geven.

Ik ga er dus netjes mee verder en zie wel wat het brengt.

Mensen die het ook geven of al lang geven mogen nog altijd hun ervaringen hier neer zetten en hoe en waarom jullie het gebruiken, lijkt me wel leerrijk.

missK
Berichten: 813
Geregistreerd: 10-06-06

Re: Vraagje aan de Gluco Balance gebruikers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 10:53

Op de Facebookpagina van Phytonics kun je ook hoop gebruikerservaringen lezen (moet je even door de berichten heen scrollen)

Mando
Berichten: 15637
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 10:57

Mando werd in de winter bevangen en toen ben ik het gaan geven en dat is al 8 jaar geleden ongeveer. Hij doet het er prima op, mag lekker op het land wat gelukkig niet heel rijk is.
Ik geef wel 2x per jaar een detox comp kuur als hij onder dek gaat en als hij er onderuit komt om de afvalstoffen af te voeren.

Ik ben echt fan van Phytonics

Wat jij van mij vindt mag je houden, het is niet van mij.

Onali
Berichten: 18377
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Vraagje aan de Gluco Balance gebruikers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 11:09

Mijn shet krijgt het 2 a 3 keer per week. Van eind april tot de wei het toelaat weidegang en alleen overdag.

Ik geef bewust niet elke dag omdat ik er niet elke dag ben.
Er zit dus weinig tot geen regelmaat in en het gaat hartstikke goed.
Merk ik dat zn manenkam dikker wordt dan krijgt hij elke dag tot het weer over is.

Wel houd ik hem 'binnen' op de dagen die ik niet vertrouw.

Black is the colour of my true love's hair

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 11:16

Mijn mini krijgt het elke dag, hele jaar door. Ze heeft PPID en raakt snel hoefbevangen, daarom krijgt ze een 1/2 schepje per dag, onderhoudsdosis. Dit werkt prima. Mijn paard met IR krijgt het alleen als ze op de wei is geweest, in de winter stop ik bij haar dan ook met GB. Eerste tijd bouw ik op, daarna krijgt ze de gewone dosis.

Doordat ik het het hele jaar voer gaat er wel veel doorheen. Ik koop het altijd in de aanbieding, bijvoorbeeld horsefitshop heeft regelmatig 2+1 gratis, dan bestel ik 3 potten en kan ik weer even vooruit. Scheelt toch weer wat :) De potten zijn overigens ruim 2 jaar houdbaar, als je ze goed droog bewaart, dus dat is geen probleem. :)

xLiez
Berichten: 1885
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Re: Vraagje aan de Gluco Balance gebruikers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 14:59


IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 16:27

XLiez wilde net hetzelfde tikken. Ingrediënten komen voor een groot deel overeen. Het is in ieder geval stukken goedkoper.

Ik gebruik nu ook glucobalance maar heb werkelijk waar geen idee of het überhaupt iets doet. Denk dat ik binnenkort eens stop, kijken of er dan veranderingen komen

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 16:51

IngridM schreef:
XLiez wilde net hetzelfde tikken. Ingrediënten komen voor een groot deel overeen. Het is in ieder geval stukken goedkoper.

Ik gebruik nu ook glucobalance maar heb werkelijk waar geen idee of het überhaupt iets doet. Denk dat ik binnenkort eens stop, kijken of er dan veranderingen komen

Nee het is niet echt goedkoper het lijkt zo.
van de gluco balance heb je maar 1 maatschepje van 8 gram nodig.Dus met een pot van 500 gram doe je 63 dagen

Die van horseflex voer je 20 gram per dag als een pot van 1200 gram koopt dan doe je er 60 dagen mee.
En dan is nog de vraag of de ingrediënten van gelijkwaardige kwaliteit zijn.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 17:40

Beetje, je hebt inderdaad helemaal gelijk! Zo ver had ik niet gekeken, lekker suf.

En je weet inderdaad niet hoe de kwaliteit is van de ingrediënten.

Ik voer ook glucobalance maar vraag me wel eens af of ik er niet net zo goed mee kan stoppen. Merk niets.

Esterke
Berichten: 463
Geregistreerd: 26-11-18

Re: Vraagje aan de Gluco Balance gebruikers.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-19 18:00

Waarom geef jij het IngridM?

Ik geef het omdat mijn merrie een echte dikke hengsten nek had.
Ze is ook te zwaar en leek echt uit haar vel te springen.
Hoefbevangen is ze nooit geweest.
Heb wel schrik dat ze insulineresistent is maar daarvoor moet ik een bloedonderzoek laten doen.
Nu krijgt ze zo suikerarm mogelijk.

Bij haar valt het dus echt op dat de Gluco Balance wat doet, ze liep al lang rond met een hengsten nek, ook als ze wat dunner was was haar nek dik.
Nu heeft ze relatief normale nek, op 1 plekje na wat duidelijk hardnekkiger is maar haar nek is terug soepel en de rest van haar lijf zit ook losser in haar vel, ze is precies ook sneller voldaan en last meer rustpauzes in tijdens het hooi eten.

En dat is sinds ik de Gluco Balance geef, na amper 3-4 dagen geven werd haar nek al een pak soepeler, verschoot zelf enorm van het resultaat, nooit verwacht als ik eerlijk ben.

Hoppit
Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 18:31

Esterke schreef:
Waarom geef jij het IngridM?

Ik geef het omdat mijn merrie een echte dikke hengsten nek had.
Ze is ook te zwaar en leek echt uit haar vel te springen.
Hoefbevangen is ze nooit geweest.
Heb wel schrik dat ze insulineresistent is maar daarvoor moet ik een bloedonderzoek laten doen.
Nu krijgt ze zo suikerarm mogelijk.


Jij omschrijft mijn merrie. Ik zit nu nog met een halve harde nek vanaf de schoft. Heb wel recent het stalhooi laten analyseren en daar bleek ook nog enorm te winnen zijn.
Heb GB maanden gevoerd in combi met magnesium. Nu heb ik even een paar weken helemaal niets sinds ze vol op hooi staan (sta wel nog steeds op korte wei ingedeeld met een track).

Heb al wel een nieuwe pot staan, dus ik ga over een weekje denk ik ook weer beginnen.
Ik weet niet 100% of het wat doet, ik hoop het wel in ieder geval.

[EV-ITP] Soldaatje spelen in Duitsland

Winkel in 14e, 15e en 16e eeuwse re-enactment spullen en accessoires
=====> http://www.cervustrading.nl <=====
==> https://www.facebook.com/CervusTrading <==

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 19:13

Esterke schreef:
Waarom geef jij het IngridM?
.


Eigenlijk ter voorkoming van, als preventie. Hij is met pensioen gegaan op een paddock paradise waar nog wel wat kort gras te knabbelen valt, naast onbeperkt hooi. Omdat het een shet is vond ik dat een beetje eng dus vandaar. Maar ik heb echt geen idee of het iets doet. Ik denk dat ik binnenkort eens ga stoppen (langer dan een stopweek) en kijken of er dan iets gaat veranderen. Dan kan ik het altijd weer gaan voeren, mogelijk dan te zien of het positief werkt....

Bij jou lijkt het mooi resultaat te geven zeg! Fijn!!

Om overigens op je 1e vraag terug te komen: ik geef na de stopweek gewoon weer de 'normale' dosering, niet de start dosering.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: chery en 10 bezoekers