maaltijdbox van Purehorse

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Calimero_

Berichten: 4013
Geregistreerd: 25-12-07
Woonplaats: In het hoge noorden :)

maaltijdbox van Purehorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-19 15:00

Omdat er nog geen enkel topic van Purehorse op bokt te vinden is, en ik het zelf sinds kort gebruik werd ik toch wel heel nieuwsgierig of er hier op bokt mensen zitten die deze natuurlijke manier van voeren al proberen. Ik ben al veel verschillende dingen tegen gekomen, maar de natuurlijke onbewerkte ingredienten en de mix die elke 2 maanden veranderd ben ik nog niet eerder tegen gekomen!

Iemand ervaring?

Ibbel

Berichten: 49131
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: maaltijdbox van Purehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 16:02

Waarom zou je in hemelsnaam iedere twee maanden je paard iets anders voeren?

XxLMMxX
Berichten: 3125
Geregistreerd: 22-03-12

Re: maaltijdbox van Purehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 16:07

Goede producten.
Goede service.
Ik persoonlijk vind het wel erg prijzig.
Snap ik, eerlijke prijs voor de producten natuurlijk.
Heb alleen 2 paarden en dan is het niet haalbaar hier

rien10
Berichten: 14672
Geregistreerd: 01-06-10

Re: maaltijdbox van Purehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 16:09

Klinkt mij als vermenselijking en geldklopperij in de oren.

Calimero_

Berichten: 4013
Geregistreerd: 25-12-07
Woonplaats: In het hoge noorden :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-19 16:09

Ibbel schreef:
Waarom zou je in hemelsnaam iedere twee maanden je paard iets anders voeren?


Ik zou even de website doornemen, daarin kun je een heel goed antwoord vinden op deze vraag.

Calimero_

Berichten: 4013
Geregistreerd: 25-12-07
Woonplaats: In het hoge noorden :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-19 16:09

rien10 schreef:
Klinkt mij als vermenselijking en geldklopperij in de oren.


Waarom vermenselijking als ik vragen mag?

Calimero_

Berichten: 4013
Geregistreerd: 25-12-07
Woonplaats: In het hoge noorden :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-19 16:10

XxLMMxX schreef:
Goede producten.
Goede service.
Ik persoonlijk vind het wel erg prijzig.
Snap ik, eerlijke prijs voor de producten natuurlijk.
Heb alleen 2 paarden en dan is het niet haalbaar hier


Ik heb een Arabische volbloed, en vind dan die 27,50 per maand juist erg meevallen. Als ik optel wat ik anders aan brok gaf was dat minimaal dit bedrag. Wel vind ik dat de prijs erg omhoog gaat bij een paard inderdaad.

rien10
Berichten: 14672
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 16:11

Vanwege het iedere twee maanden wisselen van menu. Ik denk dat de claim afwisseling daar achter zit.

Calimero_

Berichten: 4013
Geregistreerd: 25-12-07
Woonplaats: In het hoge noorden :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-19 16:14

rien10 schreef:
Vanwege het iedere twee maanden wisselen van menu. Ik denk dat de claim afwisseling daar achter zit.


Het is omdat paarden vanuit de natuur ook elk seizoen andere planten/bomen e.d. aten die op dat moment in bloei zijn. Dus juist niet vanuit de mens en de afwisseling.

Brainless

Berichten: 29737
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 16:16

Calimero_ schreef:
rien10 schreef:
Vanwege het iedere twee maanden wisselen van menu. Ik denk dat de claim afwisseling daar achter zit.


Het is omdat paarden vanuit de natuur ook elk seizoen andere planten/bomen e.d. aten die op dat moment in bloei zijn. Dus juist niet vanuit de mens en de afwisseling.

Hebben ze dat dan ook per ras?
Een arabier heeft van nature een hele andere habitat (en eetgewoontes) dan bv een Haflinger

rien10
Berichten: 14672
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 16:17

Ja. Maar mijn paard woont en werkt niet in de natuur. Geen van onze paarden. Zelfs de paarden in onze “natuur” gebieden niet. Paarden zijn gedomesticeerd. Al eeuwen.

rien10
Berichten: 14672
Geregistreerd: 01-06-10

Re: maaltijdbox van Purehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 16:18

Een kwpn er of Duitse rijpony (om maar twee voorbeelden te noemen) bestaan niet eens in de natuur.

Ibbel

Berichten: 49131
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 16:19

Als je je paard volgens de natuur wilt voeren, moet je 'm 's zomers zich vet laten vreten en 's winter zo goed als niets te vreten geven. Indien een merrie moet je haar ieder jaar drachtig hebben.

rien10
Berichten: 14672
Geregistreerd: 01-06-10

Re: maaltijdbox van Purehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 16:20

Ok. Terug naar je vraag of iemand er ervaring mee heeft: nee ik niet. En dat ga ik ook niet krijgen want ik sta er niet open voor.

Calimero_

Berichten: 4013
Geregistreerd: 25-12-07
Woonplaats: In het hoge noorden :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-19 16:21

Dat klopt zeker. Maar ik denk wel dat er veel paardenvoeders op dit moment meer bezig zijn met snel geld verdienen dan te kijken wat een paard echt nodig heeft. En voor zover ik tot nu toe kan oordelen is Purehorse hier wel echt mee bezig, met het oog op het welzijn van paarden. Ik zeg niet dat dit de enige goede optie is uiteraard, maar ik ben zeker positief tot nu toe.

Calimero_

Berichten: 4013
Geregistreerd: 25-12-07
Woonplaats: In het hoge noorden :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-19 16:23

Ibbel schreef:
Als je je paard volgens de natuur wilt voeren, moet je 'm 's zomers zich vet laten vreten en 's winter zo goed als niets te vreten geven. Indien een merrie moet je haar ieder jaar drachtig hebben.


Zulke reacties had ik ook verwacht. Ik zeg niet dat in de natuur alles goed is en het precies zo moet. Ik zeg ook niet dat elk paard voer van Purehorse moet hebben. Ik ben vooral erg benieuwd naar ervaringen omdat ik alle ideeen achter deze manier van voeren erg interessant vind. Omdat ik denk dat er tegenwoordig veel voer op de markt is waar alleen maar veel winst op gemaakt moet worden en dat er veel dingen zijn die paarden niet persee nodig hebben.

XxLMMxX
Berichten: 3125
Geregistreerd: 22-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 16:23

Hebben ze dat dan ook per ras vroeg iemand. Sorry ik kan niet quoten.

Ik wilde punten aangeven waar rekening mee gehouden moet worden.
Zit dan op 120 euro voor de deluxe box (2 maanden).
Dan zit er wel ook aanvullende voeding bij.
Maar is pas voor 1 van mijn paarden.
En ik heb er 2...


De budget kruidenmengsel kent onderscheid shet-paard-pony.

Ik heb er weleens wat besteld en moet wel zeggen dat ik erg tevreden was.
Ze levert mooie producten!
En ik snap dat je daar ook wat meer voor vraagt.
Komt bij dat ze ook heel meedenkend is als je vragen over voeding etc hebt.
Een stukje service is me ook wel wat waard.

Ibbel

Berichten: 49131
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 16:26

Calimero_ schreef:
Ik ben vooral erg benieuwd naar ervaringen omdat ik alle ideeen achter deze manier van voeren erg interessant vind. Omdat ik denk dat er tegenwoordig veel voer op de markt is waar alleen maar veel winst op gemaakt moet worden en dat er veel dingen zijn die paarden niet persee nodig hebben.


En jij denkt dat de makers achter dit concept géén dollartekens in de ogen hebben? :))

rien10
Berichten: 14672
Geregistreerd: 01-06-10

Re: maaltijdbox van Purehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 16:30

Of dingen leveren die je paard niet nodig heeft?
Voeren emotie.
Inspelen op de maaltijdbox hype is een slimme, commerciële zet.

Calimero_

Berichten: 4013
Geregistreerd: 25-12-07
Woonplaats: In het hoge noorden :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-19 16:31

Ibbel schreef:
Calimero_ schreef:
Ik ben vooral erg benieuwd naar ervaringen omdat ik alle ideeen achter deze manier van voeren erg interessant vind. Omdat ik denk dat er tegenwoordig veel voer op de markt is waar alleen maar veel winst op gemaakt moet worden en dat er veel dingen zijn die paarden niet persee nodig hebben.


En jij denkt dat de makers achter dit concept géén dollartekens in de ogen hebben? :))


Uiteraard wil ze er ook mee verdienen. Maar voor zover ik gemerkt heb is ze nog erg klein en heb je altijd persoonlijk contact. Dus dit lijkt me heel iets anders dan een groot internationaal bedrijf in paardenvoeders.

Calimero_

Berichten: 4013
Geregistreerd: 25-12-07
Woonplaats: In het hoge noorden :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-19 16:33

rien10 schreef:
Of dingen leveren die je paard niet nodig heeft?
Voeren emotie.
Inspelen op de maaltijdbox hype is een slimme, commerciële zet.


Misschien, ik kan niet in hun hoofd kijken natuurlijk.
Maar tot nu toe heb ik al hele positieve veranderingen gemerkt in mijn paard, dus wat ook precies mag wezen, is het niet puur emotie. Ik kan pas over meerdere maanden echt aangeven of het positieve daadwerkelijk doorzet, maar tot nu toe zie ik wel degelijk positief verschil.

Mag ik vragen wat je zelf voert?

rien10
Berichten: 14672
Geregistreerd: 01-06-10

Re: maaltijdbox van Purehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 16:35

Brok. Granenmix. Hooi.

Als jij je er goed bij voelt, prima toch?

Calimero_

Berichten: 4013
Geregistreerd: 25-12-07
Woonplaats: In het hoge noorden :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-19 16:36

rien10 schreef:
Brok. Granenmix. Hooi.

Als jij je er goed bij voelt, prima toch?


Het gaat er niet om of ik me er goed bij voel, het gaat er om of mijn paard gezond is.
Ik gebruik het nog te kort om hier een eerlijke mening over te geven, daarom vraag ik naar meer ervaringen.

Misty12

Berichten: 7047
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 16:44

Omdat ik toch wel enigszins nieuwsgierig werd , heb ik de website opgezocht. Het klinkt allemaal erg leuk en als je een paard hebt wat gevoelig is op maag en darmen, is dit misschien helemaal geen slecht idee. Maar mijn paard eet (nu) niet voor 45 euro per maand. Mijn vorige (senior) paard at wel voor dat bedrag, maar ik vraag me af of ik haar met zo'n maaltijdbox op gewicht had kunnen houden. Ik vind idd dat veel voer vol zit met onnodige stoffen, dus natuurlijk voer zonder kunstmatige zooi; ik ben voor. Dat is altijd beter voor je paard. Maar voor 45 euro haal ik ook 3 zakken muesli, en zoveel eet ze echt niet.

rozebadeend

Berichten: 348
Geregistreerd: 09-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 16:46

Ik heb even een kijkje genomen op de website. Wat ik heel bijzonder vind is dat ze claimen qua voer 'zo dicht mogelijk bij de natuur' te blijven. En daardoor dus precies voert wat je paard nodig heeft. Maar ze bieden dan wel extra mineralen mix, en een extra aanvullende mix (?) aan.
Als het allemaal zo goed is samen gesteld, naar de natuurlijke behoefte van een paard, waar zijn dan die extra's voor nodig?
Daarbij is het mij ook niet duidelijk wat die aanvullende mix inhoud.

Wat ik ook bijzonder vind is dat ze de maaltijd boxen precies op jou wensen, passend voor je paard aanbieden.
Wat ik zie; 4 standaard opties, afgestemd op de grootte van het paard, en bij optie 4, de deluxe box, krijg je net wat meer dan de standaard budget box...

Maar volgens mij komt er bij het afstemmen op de behoefte van het individuele paard meer kijken dan alleen maar de grootte....
Is het een paard op rust? Doet hij licht werk, of zwaar werk. Moet hij lange afstanden lopen (endurance/eventing) of juist heel snel explosieve energie leveren (springen). Allemaal vragen wat je mee moet nemen om de juiste voeding af te stemmen op je paard.
Ik had gehoopt dat wanneer je kiest voor abonneren, er een vragenlijst oid zou komen, maar nee..

Wat zit hier achter? Gaan ze er vanuit dat we alleen de recreatieve doelgroep aanspreken? De mensen die zo maar lekker met hun paard bezig zijn, zonder dat ze écht aan het werk moeten?
Dat zijn (niet onaardig bedoeld) wel de mensen die eerder met dit soort mooie verhalen te verleiden zijn. Een (top)sporter zal dit namelijk niet 1 2 3 bedenken.
Als dit de enige doelgroep is die ze willen aanspreken, dan heb je natuurlijk niet veel meer keuze nodig. Maar hoe geloofwaardig kom je over als leverancier als je in feite maar 1 doelgroep aanspreekt??

*sidenote* er zit vast een kern van waarheid in, en ik geloof best dat het voor sommigen goed werkt, maar als ik het zo bekijk, zijn er genoeg dingen om eens heel kritisch naar te kijken.