NAF Slim: dieet-supplement, ervaringen? Tips voor gewicht?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Heleennn
Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

NAF Slim: dieet-supplement, ervaringen? Tips voor gewicht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-19 14:52

Hoi,

Met mijn paard is het steeds een eeuwige strijd tegen de kilo's ondanks de getroffen maatregelen. Ze krijgt nu ongeveer 10kg hooi op een dag (verdeeld over ochtend en avond), 1 schep fibreforce van cavalor (half ochtend en half avond) en maar 3u per dag op het gras. De rest van de dag is het trainen (dressuurmatig), paddock en stapmolen. Wat kan ik nog meer doen, ik heb geen idee. Ze heeft anderhalve maand echt super mooi gestaan, ze werd dan 5-6 keer per week gereden of gelongeerd en kreeg maar 1 rustdag per week. Ondertussen zitten we 2,5 week op 1-2 keer per week rijden in verband met de examens en daar is het buikje alweer hoor.

Toen ze zo stevig in het werk stond, voerde ik op de middag zelfs een halve schep geweekte onderhoudsbrok van Horsefood bij om de supplementen (glucosamine en indien nodig elektrolyten) goed te kunnen voeren. Ik voerde ook kleefkruid van Pharmahorse ter ondersteuning van de afvoer van afvalstoffen uit het lichaam. Daarnaast kreeg ze ook wat luzerne extra, naast dat wat al in de fibreforce zit. Het leek wel of méér voeren juist voor een betere gewichtsafname zorgde. Ze stond strakker, maar nog steeds mooi rond en goed gevuld op de flanken.

Vanaf volgende week neem ik ze gewoon weer op en bouwen we alles weer op naar 4-5 keer per week werken. Doe ik er dan verstandig aan om al die extraatjes gewoon te vervangen door iets als NAF slim brok? Werkt dit dan ook effectief in combinatie met goeie beweging? Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

Om een schets te maken wat de evolutie was tot nu toe:

[ img ]


Best balen dus dat we weer richting de middelste foto gaan! Wie heeft dé tip voor gezonde en langdurige gewichtsafname?


Mizora
Berichten: 18084
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 16:12

Naf slim brok ken ik niet, maar 1 schep fiberforce bevat lange na niet genoeg mineralen en vitaminen voor jouw paard en mijn ervaring is wel dat paarden meer eten als ze onvoldoende vitaminen en mineralen binnen krijgen. Fiberforce moet je minimaal 0.6kg/100kg paard van voeren (bijna een schep/100kg paard) en dan nog zit het laag in de vit. E.

Een geconcentreerder bijvoer lijkt me dus een goede overstap.

Interesse in een geweldig leuke sportieve pup? Mijn nest Pocket Peruvian doodles zoeken goede huisjes (eenmaal volwassen zo'n 10kg en 40cm). Geteste en goed bevonden ouderdieren (hd/ed/pl/ecvo)
https://link.marktplaats.nl/m2098783146
Ook zijn hun avonturen te volgen op facebook: Sportkennel "Be active with"

Heleennn
Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Re: NAF Slim: dieet-supplement, ervaringen? Tips voor gewicht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-19 16:41

Ja daarom voerde ik nog Horsefood bij, maar waarschijnlijk was dat zelfs nog steeds niet voldoende. Ik had inderdaad ook het idee dat hoe meer ik er gericht voer in ging stoppen (luzerne na zware training, kleefkruid idem) hoe beter het afvallen lukte voor haar. Een beetje alsof haar lijf alles krampachtig gaat opslaan als vet ofzo omdat ze te weinig voedingsstoffen krijgt. Dat is tenminste wat ik er mij bij voorstel.

Pavo Vital is misschien ook een optie dan?

NinaCharlie
Berichten: 3180
Geregistreerd: 15-07-11

Re: NAF Slim: dieet-supplement, ervaringen? Tips voor gewicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 17:27

Ik ben groot fan van Glucobalance. Misschien ook iets voor jouw paard?

Mizora
Berichten: 18084
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: NAF Slim: dieet-supplement, ervaringen? Tips voor gewicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 17:38

Pavo vital is prima. 30g/100kg lichaamsgewicht. Gezien de huidige lage krachtvoergift hoef je daarvoor niet te corrigeren.

Interesse in een geweldig leuke sportieve pup? Mijn nest Pocket Peruvian doodles zoeken goede huisjes (eenmaal volwassen zo'n 10kg en 40cm). Geteste en goed bevonden ouderdieren (hd/ed/pl/ecvo)
https://link.marktplaats.nl/m2098783146
Ook zijn hun avonturen te volgen op facebook: Sportkennel "Be active with"

Heleennn
Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-19 17:48

NinaCharlie schreef:
Ik ben groot fan van Glucobalance. Misschien ook iets voor jouw paard?

Daar heb ik over gelezen dat het niet echt helpt om gewicht kwijt te raken en dat het soms zelfs zorgt voor andere tekorten. Mijn paard heeft ook nooit problemen gehad met suiker of hoefbevangenheid, wat doet dit supplement dan juist?

Chesss
Berichten: 1359
Geregistreerd: 25-10-12

Re: NAF Slim: dieet-supplement, ervaringen? Tips voor gewicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 20:36

Horsefood worden heel veel paarden vettig van. Misschien kijken naar een ander merk ik neem aan dat je het gaf voor de energie?

https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=271&t=2014085

Chess. Aktion x Pion RIP
Alando JetsetD x Zeoliet RIP 16.06.2023

xLiez
Berichten: 1890
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 20:58

Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik heb de mijne nu een tijdje op vitaminebrok staan (de daily complete van vitalbix). Daarnaast krijgt hij de active + muesli van vitalbix, dat vond de mijne erg lekker. Hij deed het daar ook superfijn op!

Nu staat hij 24/7 (wel met graasmasker) dus krijgt hij alleen maar vitaminebrokje. Straks als ze weer richting paddock gaan voer ik hem de active+ weer bij. Met glucobalance of naf slim heb ik geen ervaring. Hoor wel dat glucobalance ook goed is voor vetophopingen.

Heleennn
Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-19 21:48

Ik zou liefst als basis de fibreforce van Cavalor houden, ik voer dat nu een jaar en daar is ze uiterlijk heel mooi van opgeknapt. Wist niet dat Horsefood er om bekend stond dat ze er vettig van werden. Ik gaf het inderdaad voor de energie, gezien ik wel altijd 45min-60min rijd had ik het idee dat ze dat ook wel weer verbruikte. En helemaal omdat ze met een halve schep horsefood ‘slobber’ (natte onderhoudsbrok dus) net strakker werd. Ik kan misschien eens proberen om een tijdje de Horsefood door vital te vervangen of door de brokjes van NAF. Eens kijken of ze dan ook voldoende energie heeft.

Wat doet de jouwe qua inspanning xLiez? En trekt ie dat met enkel vitaminebrokje en gras?

ellepel
Berichten: 47314
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 21:53

Toevallig krijgt mijn ruin glucobalance .maar valt daar echt niet van af hoor.
Maar hoeft niet,die is 27 en mag rond zijn van mij

Waar ik wel goede ervaring mee hen is goed in de vitamines en doe maar een kuurtje zeewier er bij.
Is me al vaker mee opgevallen dat ze daar toch wel wat mee af vallen.
Uiteraard met minder voeren en meer bewegen natuurlijk :j

Dus dat zou je nog kunnen proberen

xLiez
Berichten: 1890
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 00:17

Heleennn schreef:
Ik zou liefst als basis de fibreforce van Cavalor houden, ik voer dat nu een jaar en daar is ze uiterlijk heel mooi van opgeknapt. Wist niet dat Horsefood er om bekend stond dat ze er vettig van werden. Ik gaf het inderdaad voor de energie, gezien ik wel altijd 45min-60min rijd had ik het idee dat ze dat ook wel weer verbruikte. En helemaal omdat ze met een halve schep horsefood ‘slobber’ (natte onderhoudsbrok dus) net strakker werd. Ik kan misschien eens proberen om een tijdje de Horsefood door vital te vervangen of door de brokjes van NAF. Eens kijken of ze dan ook voldoende energie heeft.

Wat doet de jouwe qua inspanning xLiez? En trekt ie dat met enkel vitaminebrokje en gras?


Momenteel gaat het goed met vitaminebrokje en 2 handjes cavalor fiberforce. Anders is meneer te snel uitgegeten en boos haha. Hij is 5 dagen in de week aan het werk (rijden en longeren). Rij meestal 45 minuten. Momenteel gaat het prima, hij haalt voldoende energie uit het gras.


janouk
Blogger
Berichten: 17846
Geregistreerd: 18-04-06

Re: NAF Slim: dieet-supplement, ervaringen? Tips voor gewicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 07:18

http://www.voervergelijk.nl/informatie/ ... asrantsoen

Ik denk dat je de hoeveelheid hooi moet verminderen als je ook 3 uur gras geeft.
Gemiddeld neemt paard per uur gras 4 kg gras. Dus drie uur is al 12 kg gras per dag. En als de kwaliteit gras vet is, zet dat lekker aan.

Als eigenaar haflingers heb ik ervaring met te dikke paarden.
Als je paard moet afvallen zegt mijn veearts 1,5 kg hooi per 100 kg
paard. Bij 500 kg paard is dat 7,5 kg hooi.
En 0,8 kg hooi eraf per 1 uur gras.

Zeker met goede kwaliteit hooi, hooi oaten testen bij pavo. Kost je 25 euro, weet je hoeveel suiker er in je hooi zit.

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 bezoekers