Supplement voor nerveuse drachtige merrie op verplaatsing

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Soezee

Berichten: 109
Geregistreerd: 23-11-15

Supplement voor nerveuse drachtige merrie op verplaatsing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-19 11:54

Mijn merrie is heel nerveus op verplaatsing.
Thuis is die heel rustig en zeker als ze vaak gereden wordt soms iets te rustig.
Ze kreeg sport mix zero van aveve maar we gaan nu de calm mix eens proberen.
Ik heb haar van oktober en toen ze bij mij toekwam was ze ook zo geschift nerveus.
We konden er toen amper mee om maar dat heeft zich wel gesetteld na een paar weken.

Maar als we op verplaatsing gaan is het nog steeds een ramp. Als ze van de trailer komt heel het terein bij elkaar roepen. Ze is helemaal in haar bubbel en loopt je gewoon zo omver. Opzadelen en opstijgen is een worsteling. Haar aan het werk zetten op welke manier ook helpt dan kalmeert ze wel, maar zodra ze even tijd heeft om aan andere dingen te denken begint het opnieuw.
Als ze dan weer thuis komt gaat ze paar keer kijken of de andere paarden er allemaal wel nog staan en dan kalmeert ze vrij heel snel.

Ze is nu potentieel drachtig maar ik zou graag iets vinden om haar iets of wat te helpen met die rust terug te vinden.
Ik weet van het bestaan van Bachbloesem, confident EQ, cavalor calm,...maar vroeg me af wat werkt goed en wat is veilig voor drachtige merries.

FriesWytske
Berichten: 9897
Geregistreerd: 05-08-06

Re: Supplement voor nerveuse drachtige merrie op verplaatsing

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 12:11

Ga je wel eens op buitenrit met haar? Dat zou heel goed kunnen helpen bij jullie vertrouwensband. Want ik denk dat dat de oorzaak is van haar gedrag op verplaatsing. Ze heeft het gevoel dat ze niet op jouw kan vertrouwen.

Soezee

Berichten: 109
Geregistreerd: 23-11-15

Re: Supplement voor nerveuse drachtige merrie op verplaatsing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-19 12:18

Ik heb al op buitenrit geweest met haar daar genoot ze met volle teugen van. Heeft toen de hele tijd kopgetrokken alleen koeien waren heel eng. Er mocht wel geen paard dicht bij haar vriendje komen want die moet ze dan beschermen.

FriesWytske
Berichten: 9897
Geregistreerd: 05-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 12:26

Dan zou ik heel veel alleen op buitenrit gaan, zodat ze jouw leert vertrouwen. Want ook hieruit blijkt dat ze eerder haar vriendje vertrouwt dan jou. Hoe is ze aan de hand?

Soezee

Berichten: 109
Geregistreerd: 23-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-19 12:42

Ze is heel brutaal. Ze is heel veel verbeterd al maar is heel dominant. Als je alleen gaat rijden op verplaatsing is ze ook een pak aangenamer.

Edit: had te vroeg op plaatsen gedrukt. Er wordt wel aan het vertrouwen gewerkt. Maar ook in grondwerk laat ze heel moeilijk iets Los.
Laatst bijgewerkt door Soezee op 15-06-19 12:45, in het totaal 1 keer bewerkt

FriesWytske
Berichten: 9897
Geregistreerd: 05-08-06

Re: Supplement voor nerveuse drachtige merrie op verplaatsing

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 12:44

Dan aan die dominantie gaan werken ipv te grijpen naar supplementen.

Soezee

Berichten: 109
Geregistreerd: 23-11-15

Re: Supplement voor nerveuse drachtige merrie op verplaatsing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-19 12:51

Daar wordt heel hard aan gewerkt. Het is ook niet om die eeuwig te geven het is gewoon om het voor iedereen wat aangenamer te maken zodat ze niet telkens over de rooie gaat. Ze denk op die moment niet of amper na en dat ze wat positieve ervaringen krijgt en wij kunnen gaan uitzoeken wat haar helpt om niet tot het ontploffen te komen.

LindyTH

Berichten: 572
Geregistreerd: 07-09-09

Re: Supplement voor nerveuse drachtige merrie op verplaatsing

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 09:27

Ik had een paard die onder het zadel extreem veel spanning kreeg. Die heb ik een tijdje NAF magic (poeder) gegeven, dat hielp erg goed! Haalt net dat extreme eraf waardoor hij makkelijker vertrouwen kreeg.

Soezee

Berichten: 109
Geregistreerd: 23-11-15

Re: Supplement voor nerveuse drachtige merrie op verplaatsing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-19 14:34

dank je! Ik zoek het eens op. Heb ondertussen ook de bach rescue eens besteld.
Haar familie staat er wel wat voor bekend om stresskikkers te zijn op verplaatsing.