Ecostyle Chillpill ervaringen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xGin
Berichten: 50
Geregistreerd: 28-01-18

Ecostyle Chillpill ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-19 20:28

Ik ben opzoek naar ervaringen met de Chillpill van Ecostyle en heb er enkele vragen over voor jullie.
Werkt het voor jouw paard?
Voor welke klachten voer je het? (Ik weet waarvoor het officieel wordt gebruikt maar ik bedoel echt voor welke gedragsproblemen jullie het gebruiken bij jullie paard, dus waarom zijn jullie er mee begonnen)
Hoeveel pillen voer je jouw paard en hoeveel weegt jouw paard?

PowerHorseW

Berichten: 447
Geregistreerd: 04-07-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 16:52

Hoihoi,

Ik heb zojuist een potje met tabletten besteld. En ben benieuwd wat het voor mijn merrie gaat betekenen.
Mijn merrie is 16 jaar oud en heeft recent 1,5 week ik Utrecht gestaan. Ze heeft helaas de ziekte van crohn wat inhoud dat ze extra gevoelig is voor stress en daardoor heel makkelijk maagzweren ontwikkeld. Ze krijgt nu gastro gard tubes waar ze het enorm goed op doet.

Maar de gevoeligheid voor spanning, hengstigheid, nieuwe dingen, trailerrijden, nieuwe paarden in de kudde noem maar op leven haar een hoop spanning.

Ik hou je op de hoogte wat het doet voor mijn merrie!

Senstable

Berichten: 37
Geregistreerd: 22-08-18
Woonplaats: Hilvarenbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 14:12

PowerHorseW schreef:
Hoihoi,

Ik heb zojuist een potje met tabletten besteld. En ben benieuwd wat het voor mijn merrie gaat betekenen.
Mijn merrie is 16 jaar oud en heeft recent 1,5 week ik Utrecht gestaan. Ze heeft helaas de ziekte van crohn wat inhoud dat ze extra gevoelig is voor stress en daardoor heel makkelijk maagzweren ontwikkeld. Ze krijgt nu gastro gard tubes waar ze het enorm goed op doet.

Maar de gevoeligheid voor spanning, hengstigheid, nieuwe dingen, trailerrijden, nieuwe paarden in de kudde noem maar op leven haar een hoop spanning.

Ik hou je op de hoogte wat het doet voor mijn merrie!




Hi,


Ik ben heel benieuwd naar je ervaring van dit product. Ik heb een 3 jarige merrie die heel explosief kan zijn in haar gedrag. Er zijn veel factoren die voor haar mee spelen om te bepalen of ze relaxt is ja of nee. Dit zie ik graag stabiel worden.

plukje001
Berichten: 178
Geregistreerd: 24-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 19:57

ik heb het gebruikt tijdens de verhuizing van mijn oude ruin.
normaal is hij erg druk tijdens het vervoeren en komt hij zeiknat uit de wagen.
dit keer ging het supergoed, natuurlijk was het evengoed nog spannend maar hij was rustig en heeft zich super gedragen op de wagen.
na de verhuizing nog een weekje door blijven geven op de nieuwe stal.
ik ben erg tevreden en zou het de volgende keer weer genruiken.

Marie111
Berichten: 4668
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Ecostyle Chillpill ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 18:04

Ons paard lust ze niet. Ze laat ze zo uit haar mond vallen. Ook niet als ze verstopt zitten in een stuk appel. Ik adviseer je dan ook om eerst een kleine pot te bestellen.

xGin
Berichten: 50
Geregistreerd: 28-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-19 21:22

Inmiddels voer ik ze zelf ook alweer drie maanden aan mijn merrie en zal ik dus ook mijn ervaring hier delen. Ik gebruik ze zelf voor mijn zeer stress gevoelige tinker x groninger merrie die heel snel gestresst raakt van drukte, veranderingen en regen. Ze is 1.56 hoog en 550 kg zwaar en krijgt 2 chillpillen per dag. De helft dus van wat er wordt aangeraden en ik merk een enorm verschil. Eerst was het echt een pismerrie die om alles chagrijnig werd. Ze viel mensen in de paddock aan als ze maar verkeerd naar der keken of in haar ogen een verkeerde beweging maakte, je kon als vreemde der niet aaien want dan greep ze je, je moest in de volledige omgang met der continu aan je signalen denken, want wekte je de verkeerde indruk raakte ze zo gestresst dat ze je greep. Nu met 2 chillpillen per dag heb ik een totaal ander paard. Ze is relaxt, ontspannen en kan steeds meer hebben. Ze valt niemand meer aan in de paddock en kan zelfs alweer door andere geaaid worden. Hele drukke mensen of mensen met veel stress blijft ze moeilijk vinden, maar het is echt een vooruitgang die ik nooit had verwacht door 2 kleine pilletjes per dag. Ze is gewoon omgeslagen van gevaarlijk gestresst paard naar lieve knuffelmerrie die alles z'n beetje leuk vind. Daarbij vind ze ze ook nog eens enorm lekker en komt ze aandraven als ik ze omhoog hou en dat voor een kieskeurige merrie die voor bijna alles der neus op trekt. Ik ben dus echt enorm tevreden en kan niet meer zonder en mijn merrie ook niet. :)

Bommeltje_
Berichten: 2085
Geregistreerd: 16-03-08

Re: Ecostyle Chillpill ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 17:44

Bij ons op de wei staan twee merries die elkaar echt niet moesten. Ze mepte elkaar helemaal in elkaar. Toen allebei op chillpillen gezet. Na een maand ongeveer was het helemaal klaar en nu staan ze alweer paar maanden bij elkaar en er is geen vuiltje meer aan de lucht. De chillpillen zijn afgebouwd en ze gaan nog steeds goed samen. Dus ik vind ze top!

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 23:06

plukje001 schreef:
ik heb het gebruikt tijdens de verhuizing van mijn oude ruin.
normaal is hij erg druk tijdens het vervoeren en komt hij zeiknat uit de wagen.
dit keer ging het supergoed, natuurlijk was het evengoed nog spannend maar hij was rustig en heeft zich super gedragen op de wagen.
na de verhuizing nog een weekje door blijven geven op de nieuwe stal.
ik ben erg tevreden en zou het de volgende keer weer genruiken.

Hoe lang voor de verhuizing ben je gaan geven? Hoe lang en hoeveel in totaal?

Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 08:15

Nog chill pill ervaringen?

jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Re: Ecostyle Chillpill ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 08:34

Ik volg en wil de chillpill ook gaan geven aan mijn tinkers. Het gaat dan vooral voor de hoefsmid en het transport en bij mijn ruin ook voor het buiten rijden in de bossen. Begin januari gaan mijn paarden verhuizen naar een andere stal, Hoelang van de voren kan ik dan het beste de chillpill gaan geven? Een week of en een paar dagen voor de verhuisdatum?

Tancreda4

Berichten: 24029
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Ecostyle Chillpill ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 09:00

In heb dit product in m'n hoofd voor tijdens oud en nieuw. Dus lees mee naar verdere ervaringen of het de moeite waard zou zijn.

xGin
Berichten: 50
Geregistreerd: 28-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-19 09:27

jansje73 schreef:
Ik volg en wil de chillpill ook gaan geven aan mijn tinkers. Het gaat dan vooral voor de hoefsmid en het transport en bij mijn ruin ook voor het buiten rijden in de bossen. Begin januari gaan mijn paarden verhuizen naar een andere stal, Hoelang van de voren kan ik dan het beste de chillpill gaan geven? Een week of en een paar dagen voor de verhuisdatum?


Het is officieel volgens mij 2 weken, maar als het slechts om een klein beetje extra rust gaat dat je wilt werkt het bij mijn merrie ook op de dag zelf. Al heb ik begrepen dat, dat niet bij iedereen het geval is. Die van mij krijgt er ook maar 2 per dag en weegt 530 kg en wordt daar al echt 200x chiller van.

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Ecostyle Chillpill ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 09:40

Volgens ecostyle zelf adviseren ze een week van te voren. Ik heb het laatst nagevraagd ivm wedstrijdstress.

Marie111
Berichten: 4668
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Ecostyle Chillpill ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 13:30

Iemand ervaring met de Chillpil om een ruin met hengstengedrag weer rustig te krijgen?

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 17:16

Marie111 schreef:
Iemand ervaring met de Chillpil om een ruin met hengstengedrag weer rustig te krijgen?

Provarium Breeding van de Groene Is kan hier een goede hulp zijn. Is zowel voor ruinen als merries die met hun hormonen in de knoop zitten en daardoor dominant of hengsten gedrag vertonen.

xGin
Berichten: 50
Geregistreerd: 28-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-19 17:46

Marie111 schreef:
Iemand ervaring met de Chillpil om een ruin met hengstengedrag weer rustig te krijgen?


Voor mijn merrie met hengstengeddrag werkte het in ieder geval meer dan perfect

Slmt9

Berichten: 4798
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 17:53

Wat grappig, paddo’s voor paarden. Ik kende het niet, blijf wel meelezen! Interessant!

Noukie
Berichten: 10941
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 18:23

Slmt9 schreef:
Wat grappig, paddo’s voor paarden. Ik kende het niet, blijf wel meelezen! Interessant!

Maar van paddo’s ga je toch júíst gekke dingen zien? :D
Ik lees ook mee, benieuwd of het ook werkt voor een paard dag zich juist volledig afsluit als ie t eng vindt

xGin
Berichten: 50
Geregistreerd: 28-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-19 18:36

Noukie schreef:
Slmt9 schreef:
Wat grappig, paddo’s voor paarden. Ik kende het niet, blijf wel meelezen! Interessant!

Maar van paddo’s ga je toch júíst gekke dingen zien? :D
Ik lees ook mee, benieuwd of het ook werkt voor een paard dag zich juist volledig afsluit als ie t eng vindt


Het is de amandelpaddestoel. Die veroorzaakt geen hallucinaties. :)

Phuddle
Berichten: 482
Geregistreerd: 01-03-19

Re: Ecostyle Chillpill ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 18:55

Ik volg ook even,
Heb een zeer gestresste 2,5 jarige merrie staan. Die onlangs uit de opfok is gekomen. Compleet aan de diarree etc. Komt veel op haar af momenteel dus wie weet wel een steuntje in de rug voor haar.

Marie111
Berichten: 4668
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Ecostyle Chillpill ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 18:57

Voor de diarree kun je ook DarmBalans bijgeven

Phuddle
Berichten: 482
Geregistreerd: 01-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 19:03

Marie111 schreef:
Voor de diarree kun je ook DarmBalans bijgeven


Het is echt van de stress dat ze aan de dunne staat. Daarvoor prima mest. En hetzelfde voer.

Maar bedankt voor de tip mocht het met de tijd niet beter gaan kan ik daar ook eens naar gaan kijken.

Wel vraag ik me af of die chillpill zo gezond is. En kun je dat dan tijdelijk geven of "moet" je dit dan altijd geven.

Eten ze het makkelijk op, ze is een hele moeilijke eter.

Marie111
Berichten: 4668
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 19:08

Phuddle schreef:
Marie111 schreef:
Voor de diarree kun je ook DarmBalans bijgeven


Het is echt van de stress dat ze aan de dunne staat. Daarvoor prima mest. En hetzelfde voer.

Maar bedankt voor de tip mocht het met de tijd niet beter gaan kan ik daar ook eens naar gaan kijken.

Wel vraag ik me af of die chillpill zo gezond is. En kun je dat dan tijdelijk geven of "moet" je dit dan altijd geven.

Eten ze het makkelijk op, ze is een hele moeilijke eter.


Je kunt het tijdelijk geven. Zie de website of Facebook.
Ik raad je wel aan om eerst een kleine pot te bestellen. Pillen ruiken sterk en ons paard lust ze echt niet.

Phuddle
Berichten: 482
Geregistreerd: 01-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 19:09

Het is echt van de stress dat ze aan de dunne staat. Daarvoor prima mest. En hetzelfde voer.

Maar bedankt voor de tip mocht het met de tijd niet beter gaan kan ik daar ook eens naar gaan kijken.

Wel vraag ik me af of die chillpill zo gezond is. En kun je dat dan tijdelijk geven of "moet" je dit dan altijd geven.

Eten ze het makkelijk op, ze is een hele moeilijke eter.[/quote]

Je kunt het tijdelijk geven. Zie de website of Facebook.
Ik raad je wel aan om eerst een kleine pot te bestellen. Pillen ruiken sterk en ons paard lust ze echt niet.[/quote]

Bedankt voor de tip, tot nu toe pakt ze alleen de cavalor crunchies aan xD.... oops

Hilde_
Berichten: 10746
Geregistreerd: 24-05-04

Re: Ecostyle Chillpill ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 20:01

De amandelpaddestoel is, naast dat het goed werkt bij stress, ook een hele gezonde paddenstoel. Dus het kan geen kwaad om deze pillen langere tijd te geven. :-) Ik heb er erg goede ervaringen mee bij verschillende soorten stress of spanning. Bij het vervoer haalt het de scherpe kantjes er vanaf, mijn ruin had altijd veel spanning bij het opstappen en was met deze pillen duidelijk relaxter. Hoor er veel goede verhalen over. :j