Hippalgo Body Builder

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kaatastrof

Berichten: 6259
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 22:17

Dit topic eens omhoog gooien.

Nog meer mensen die toch echt last hebben van een heet paard door dit voer? In omgang is ze helemaal braaf, gewoon zichzelf. Maar als je erop zit.. In stap oké nog in de bak, maar in draf gaat ze nogal drammen. Deed ze totaal niet meer de laatste tijd.

Vandaag ook op buitenrit heb ik nog nooit geweten dat ze zo doorstapte. Ze had ook écht alles gezien. Ze was wel braaf, maar héééél voorwaarts voor haar doen. Ze stapte zo snel dat ze bijna in draf zat en de galop was meer rengalop.. :') Soms mag ze wel eens sneller lopen maar dit is wel er een beetje over. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 09:30

Even een vraagje,
Zou een paard door de bodybuilder ineens acuut hoefbevangen kunnen raken, door alle mineralen vitamine en aminozuren?
Weet iemand daar meer over?

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 09:33

Euforie schreef:
Even een vraagje,
Zou een paard door de bodybuilder ineens acuut hoefbevangen kunnen raken, door alle mineralen vitamine en aminozuren?
Weet iemand daar meer over?


Voor mij niet.
Maar als het paard in kwestie al te veel gevoerd werd en te dik was met te weinig beweging, dan kan alles wat je erbij geeft, opeens teveel zijn. Het metabolisch vaatje loopt dan over en dan heb je prijs. :7

Oliiviia

Berichten: 1312
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Putte (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 09:37

Pandora2 schreef:
Euforie schreef:
Even een vraagje,
Zou een paard door de bodybuilder ineens acuut hoefbevangen kunnen raken, door alle mineralen vitamine en aminozuren?
Weet iemand daar meer over?


Voor mij niet.
Maar als het paard in kwestie al te veel gevoerd werd en te dik was met te weinig beweging, dan kan alles wat je erbij geeft, opeens teveel zijn. Het metabolisch vaatje loopt dan over en dan heb je prijs. :7



Dit inderdaad, als het dier al op het randje balanceert, kan dit zeker wel de druppel zijn.
Ik zou er toch mee oppassen omdat er melasse en maïs in zit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 10:04

Bedankt voor jullie reactie.
Type damespaard van de een op de andere dag acuut hoefbevangen. Enige wat veranderd is, dat we bodybuilder zijn gaan bijvoeren omdat we weer gingen opbouwen in training na een lange periode van rust. Niks bijzonders vooral stappen en een rondje draven. Fructaan gehalte is ook laag volgens de index.

Is volgens mij niet echt te dik? Ze kreeg onbeperkt hooi, overdag op gras en 3kwart schep fiberforce. Met nu dan bodybuilder erbij. Als we gewerkt hebben kreeg ze nog een een kwart schepje meusli. (Nu alleen hooi op advies van de da)

Afbeelding

Afbeelding


Probeer te begrijpen waar het vandaan komt, zodat ik er in de toekomst rekening mee kan houden maar kan niet echt een oorzaak bedenken. Nooit geen last gehad van hoefbevangenheid ook niet met 24/7 op gras heb dr al 7,5 jaar. Ik snap t niet...

Bedankt iig voor het meedenken. Waardeer ik. :j
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-06-18 10:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 10:14

Op deze foto vind ik haar toch wel fors tonen. Voor een beetje stappen en draven zou ik zo'n supplement ook zeker niet geven, maar daar heb je nu niet veel meer aan natuurlijk... Balen, sterkte!

Hoe voelt de manenkam? Op de foto lijkt die wat opgezet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 10:21

Ja, vond de foto ook niet ideaal. Net eentje bijgevoegd maar ook niet ideaal. Tis niet echt een fors paard in het algeheel vrij rank ook.
Ze heeft niet echt spier meer door omstandigheden doet al een half jaar niet veel meer en de da adviseerde om haar wel iets te gaan ondersteunen, als we dr gingen oppakken. Vandaar dat ik de bodybuilder ben gaan geven.

Nee de manenkam is volledig zacht. Ze heeft verder geen rare andere symptomen. De da vond haar ook zeker niet te vors trouwens. Moeilijk hoor.

Foto van van de week maar ook niet echt duidelijk denk ik.
Afbeelding


Maar slim is het misschien, als we weer mogen opbouwen, om de bodybuilder achterwege te laten tot ze weer vol in het werk staat? Of helemaal niet meer te geven?

Ik stuur ook even een pbtje.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-06-18 10:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Hippalgo Body Builder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 10:28

Ook op die foto toont ze niet heel slank, maar beeld kan soms zo vertekenen... hoop dat jullie de oorzaak achterhalen zodat je herhaling kunt voorkomen!

Misschien een volgende keer voor een puurder product ter ondersteuning kiezen, iets zonder melasse en maïs...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 10:46

Dank je! Ik zal straks eens proberen met een eerlijke rationele blik, de conditie van mijn paard te bekijken.

En ik stop gewoon sowieso maar met het geven van dit supplement. Voor alle zekerheid. Zal als we weer mogen opbouwen eens kijken naar iets puurders of het gewoon aankijken.

Bedankt voor je reacties iig.

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 11:33

Die vind ik nu idd niet echt te dik. Tenzij het van nature een hele ranke den type volbloed is, maar dat denk ik niet. Vreemd is dat !
Ik geef die body builder trouwens aan mijn ex-hb'er en die doet het er heel goed op.

Anoniem

Re: Hippalgo Body Builder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 11:39

Ja ik had gelezen dat er juist meer mensen waren die dit gaven aan huh ex hb'er en zelfs aan hun ir's en dat dat goed ging. Daarom verbaasde het me.. Maargoed feit is dat ze bevangen is.. Nu aan het inlezen over hennepzaad. Misschien is dat beter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 14:01

Even een kleine update. Mijn merrie bleek niet hoefbevangen maar te korte en dus zere voor voetjes te hebben. Wat zorgde voor een klinisch beeld als (licht) hoefbevangen.

Deze update even voor de mensen die misschien door mijn eerdere berichten, voorzichtig zijn geworden om de bodybuilder te gaan geven.

suikermeisje

Berichten: 8344
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 08:02

Euforie schreef:
Even een kleine update. Mijn merrie bleek niet hoefbevangen maar te korte en dus zere voor voetjes te hebben. Wat zorgde voor een klinisch beeld als (licht) hoefbevangen.

Deze update even voor de mensen die misschien door mijn eerdere berichten, voorzichtig zijn geworden om de bodybuilder te gaan geven.


Fijn dat je weet wat het probleem was. Gaat het nu beter?

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 08:36

Euforie schreef:
Even een kleine update. Mijn merrie bleek niet hoefbevangen maar te korte en dus zere voor voetjes te hebben. Wat zorgde voor een klinisch beeld als (licht) hoefbevangen.

Deze update even voor de mensen die misschien door mijn eerdere berichten, voorzichtig zijn geworden om de bodybuilder te gaan geven.


Ah kijk, dat is heel goed nieuws !

Anoniem

Re: Hippalgo Body Builder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 17:26

Ja zeker. Ik vond het al zo typisch, dus ben heel blij. Ze staat weer lekker op de wei, blij te zijn. <3
Weer een btje aan het werk maar pfieuw wel warm hoor, dus op het gemakkie.

Saaams

Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 18:37

Ik gooi het topic weer omhoog.

Op horse event een proefzak gekocht. Pony heeft eerst op creatine gestaan. Deze is nu op en mag je niet gelangere tijd voeren. Dus erg geinteresseerd in de BB van mijten.

Na hoe lange tijd merkte jullie iets aan resultaat? Pony zit goed in haar bespiering. Maar heeft wat moeite met de afvalstoffen.


Afbeelding

Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 11:45

Hier ook een nieuwe gebruiker. We voerne het nu 2 weken aan onze 28-jarige merrie waarvan de bespiering wel een boost kan gebruiken. Het lijkt alsof haar billen al wat voller aan het worden is, ik ben benieuwd hoe het verder zal gaan!

bolleetje
Berichten: 1
Geregistreerd: 23-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 20:39

Ik heb zojuist voer advies ontvangen van Mijten en ze adviseerden me hippalgo toe te voegen. Ben erg benieuwd of ik m'n oudje op gewicht kan krijgen met haar extreme gevoeligheid om hoefbevangen te worden...

ManonRijck
Berichten: 68
Geregistreerd: 10-09-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 00:51

Hey!
Lang geleden dat hier iets gevraagd/geplaatst is, toch waag ik het erop.
Mijn paard heeft bij de vorige eigenaar een heel ernstige bloedwormeninfectie gehad. Hier werd niets aan gedaan tot hij bij mij was. (Was vel over been en dierenarts kon niet geloven dat hij 2 u op de trailer heeft overleefd). Goed nu zijn we 2 jaar verder en heb hem eerst helemaal op krachten laten komen. En dan pas beginnen werken. Met een wow zadel op maat gemaakt voor zijn kale rug, hij heeft van zichzelf een hele hoge schoft en door de bloedwormen is alle bespiering van zijn rug verdwenen en heel moeilijk weer aan te krijgen. Ook zijn flanken mogen ronder. Hij krijgt nu voldoende hooi en fibrebeet.
Zou de body builder kunnen helpen bij het creëeren van rugspieren?
Alvast bedankt!!

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 09:08

Gewoon proberen Manon !
Hier had ik hele goede resultaten met de Bodybuiler bij mijn ouwe tante die begon in te
vallen op de bovenlijn :)

Cheminee
Berichten: 1476
Geregistreerd: 22-02-11

Re: Hippalgo Body Builder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 23:23

Morgen komt mijn eerste zak binnen, dankzij dit topic toch nieuwsgierig geworden naar het product.

Ik heb een groot springpaard met een auto imuum ziekte. Hij is nooit echt dik geweest eigenlijk altijd aan de dunne kant en zijn hals spier voor de schoft blijft achter terwijl de rest van de bespiering mooi vol begint te worden. Het ontsteking remmende, spier ondersteunende en vetrijke aan de bodybuilder sprak mij aan! Ben benieuwd!

muiszje

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Am*dam!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 15:20

Zou je updates willen plaatsen over hoe het gaat met dit voer? Erg Benieuwd!

Cheminee
Berichten: 1476
Geregistreerd: 22-02-11

Re: Hippalgo Body Builder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 23:44

Mijn paard vind het heerlijk! Nu 1 zak op en merk wel dat er meer uithoudingsvermogen is. Spieren is te kort tijd en weinig getraind

ellepel

Berichten: 47328
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 13:26

ik haal het topic weer omhoog.
heb een zak van dit voer besteld voor mijn 2 oudere paarden.
ben wel benieuwd of het voor hen verschil kan maken.

Kaatastrof

Berichten: 6259
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: Hippalgo Body Builder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 14:20

Ik voer het nog altijd met tevredenheid. In de lente/zomer bouw ik het af en nu we weer richting de herfst aan het gaan zijn bouw ik het weer op. Paard ziet er top uit :D Dat ligt uiteraard niet enkel aan de Hippalgo, maar ik blijf het wel een fijne en goede aanvulling vinden voor haar.