Fibra Premium / anti-itch

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Madje1992

Berichten: 2002
Geregistreerd: 10-04-10
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 21:10

ual_95 schreef:
Ik heb vandaag een zak anti-itch gehaald voor mijn merrie met terugkomende mok. Tast echt in het duister, en hoorde goede verhalen over het voer. Iemand meer ervaring met de anti-itch en mok?

Nee geen ervaringen maar als je zelf ervaring hebt ben ik hier wel benieuwd naar.

Isabonny

Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 22:18

Ik heb vandaag voor het eerst de eczeemdeken opgelegd. Met rijden zag ik hordes mugjes om haar heen zwermen. Ik heb het dus preventief gedaan, want ik zelf heb haar nog niet zien schuren (mijn stalgenoot wel, maar die zei dat het misschien ook kwam van de losse haren die kriebelden). Ze heeft in elk geval nog geen manen afgeschuurd.
Ik kreeg een tip van een vriendin (haar paard had last van vliegjes in de oren) om de randen van de oren in te smeren met tea tree olie. Heb ik dat gedaan, heeft ze zich vervolgens haar neus kapot...geschuurd? Of misschien geruzied met het andere paard. Heb haar haar neus vandaag voor de zekerheid dan ook maar ingesmeerd.
Vorig jaar had ze echt schilfers in haar manen. Die zie ik tot nu toe niet. Ik denk dat dat door de Fibra komt.
Lastig is alleen, dat mevrouw de Fibra nit meer zo blieft. Ik moet echt wachten tot ze het op eet en dan pas het hooi geven, anders draait ze zich om en eet ze haar hooi. Omdat wij met open stallen aan een uitloop werken, is dat dus lastig. Als de tinker nl. begint te wandelen, dan vliegt de Ijsalnder ook haar stal uit, en dan gaat de stallendans beginnen :+ . En uiteraard kijkt de tinker altijd even in de voerbakken van de anderen en als daar nog wat ligt.... Y)(^)

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: Fibra Premium / anti-itch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 20:26

Ik vind het echt erg jammer maar pony is gestopt met het eten ervan. Terwijl hij het eerst ZO lekker leek te vinden. Hmmmm.

Maar ik ben nooit tot de voorgeschreven hoeveelheid gekomen helaas en met minder voeren werkt het niet, bij ons niet in ieder geval. Pony is vandaag in overleg met arts na MRI slechts geschikt bevonden voor wat licht, recreatief werk dus daarvoor zou ik de hoeveelheid toch ook echt teveel vinden. Als hij normaal in het werk had gestaan had het geen probleem geweest. Maar helaas helaas.....

Ik ga weer terug naar mijn oude voer en hoop nog op een wondermiddel voor zijn jeuk nog steeds......

Jemawi

Berichten: 3347
Geregistreerd: 26-04-04
Woonplaats: Zuidlaren (Dr.)

Re: Fibra Premium / anti-itch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 21:32

Ingrid, premium of AI?

Mijn pony had erg veel moeite met de overgang. Pas na een week of 4 wilde ze AI eten zonder premium erdoor. Heb het een tijdje half half gedaan en steeds minder gemengd. Het gaat nu wel goed.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: Fibra Premium / anti-itch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 21:55

Jemawi: anti itch. Hij vond het heerlijk maar van ene op andere dag raakte hij het niet meer aan. Maar ik kon het toch niet blijven geven omdat we niet veel meer kunnen doen qua beweging. Dus dan is bijna halve kilo echt teveel.

Jemawi

Berichten: 3347
Geregistreerd: 26-04-04
Woonplaats: Zuidlaren (Dr.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 10:28

IngridM schreef:
Jemawi: anti itch. Hij vond het heerlijk maar van ene op andere dag raakte hij het niet meer aan. Maar ik kon het toch niet blijven geven omdat we niet veel meer kunnen doen qua beweging. Dus dan is bijna halve kilo echt teveel.


Wat jammer zeg. Ik moet zeggen dat mijn pony ook opeens moeilijk doet met een nieuwe zak. Ze was er net aan gewend en nu dit weer :(
Het viel me op dat het anders van kleur is dan anders. Zijn er meer die dat opgevallen is?
Het is wat geliger dan normaal.

wech
Berichten: 141
Geregistreerd: 09-06-15
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 17:08

xChantal94 schreef:
Zijn er bokkers welke nog steeds zonder eczeemdeken werken nu met de anti itch? :)


Ja hier nog geen deken en hoop weer het hele seizoen, vorig jaar het halve seizoen met deken gestaan en daarna durfde we het aan zonder en ging heel goed met dit voer.

ual_95

Berichten: 653
Geregistreerd: 08-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 20:31

Madje1992 schreef:
Nee geen ervaringen maar als je zelf ervaring hebt ben ik hier wel benieuwd naar.


De mok is tot nu toe geheel verdwenen, en dat is eigenlijk een week nadat ik begon met de Anti-itch begonnen. Ik weet niet of het 100% hierdoor komt, maar ik ben er zeker van overtuigd dat het wel baat bij mok. Ik kan in ieder geval aanbevelen het eens te proberen!

Isabonny

Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 19:14

Nou, hier helpt het dus niet tegen de jeukklachten. Paard staat zich continu te krabben aan staldeur of zoekt vriendinnetje op om te kroelen. Als ze geen stevige eczeemdeken op had, dan had ze allang geen manen meer. Het zwermt hier nu ook echt van de mugjes/vliegjes, en daar wordt ze echt kriegel van. met buitenrijden doe ik haar nu standaard een oornetje op. Dat scheelt heel veel geschud met haar hoofd. Ze schud nu alleen nog even als er echt een vlieg op haar hoofd zit, maar voorheen was buitenrijden bijna geen doen als de muggen om haar hoofd zwermden.

Ik probeer nu zoveel mogelijk (dagelijks) te rijden, want het graasseizoen is weer begonnen en ik voel dat ze bijgekomen is. Misschien is dat ook een reden dat ze schuurt. Je leest zoveel verschillende oorzaken, dat je bijna door de bomen het bos niet meer ziet. Beperkt of geen gras geven is geen optie, want dan staan er 2 op wei en 1 alleen op de uitloop, die dan de boel bij elkaar gilt om bij de andere 2 te komen.
Ze staan nu op lang gras (wat steeds korter wordt :+ ). Als dat stukje kaal is, dan krijgen ze om de dag een 20m2 erbij met zijn 3-en. Dat om de grasinname toch een beetje te beperken.

Babbelaar20
Berichten: 1722
Geregistreerd: 29-12-12

Re: Fibra Premium / anti-itch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 19:50

Hier geen jeuk en staat in de blote kont. Eerste zomer dat ik dit gebruik en icm tectonik. Paard is wel wat afgevallen sinds dit voer. Staat op een ruime kilo.

Jemawi

Berichten: 3347
Geregistreerd: 26-04-04
Woonplaats: Zuidlaren (Dr.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 18:36

Ik vraag me af hoe het bij jullie gaat met de AI.

Ik ben in maart weer begonnen, maar zie (ten opzichte van vorig jaar) nauwelijks resultaat.
Vorig jaar ben ik in mei gestart en zag na een week of 6 duidelijk verbetering en heeft mijn merrie een heel rustig eczeem seizoen gehad.
Nu ruim 12 weken onderweg. Wat is jullie ervaring tot nu toe?

nine1987

Berichten: 8322
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Fibra Premium / anti-itch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 18:47

Hier gat het nog heel goed.. :j

funnypony11
Berichten: 857
Geregistreerd: 02-10-15

Re: Fibra Premium / anti-itch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 20:43

Hier gaat het ook nog heel goed!
Maar in maart begonnen met de Fibra en ook van stal verhuisd.. Dus kan niet precies zeggen welke van de twee het belangrijkste aspect is.

Jets

Berichten: 3547
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: Fibra Premium / anti-itch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 22:30

Ik ben gestopt met fibra anti itch voeren want merkte helaas geen verschil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 12:11

Helaas blijft de mijne schuren. Anti itch voer en de crème. Ze staat nu alweer een 2 weken op een zandpaddock met alleen hooi dus gras kan ook geen trigger meer zijn.

Manenkam is hard en ze heeft gruwelijk veel last van vliegen terwijl de andere pony nergens last van heeft.

Heb nog 3 zakken voer liggen maar overweeg toch om iets anders te gaan proberen zonder lucerne. Hoe snel zou je verschil moeten merken?

Jemawi

Berichten: 3347
Geregistreerd: 26-04-04
Woonplaats: Zuidlaren (Dr.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 13:25

Gloa schreef:
Helaas blijft de mijne schuren. Anti itch voer en de crème. Ze staat nu alweer een 2 weken op een zandpaddock met alleen hooi dus gras kan ook geen trigger meer zijn.

Manenkam is hard en ze heeft gruwelijk veel last van vliegen terwijl de andere pony nergens last van heeft.

Heb nog 3 zakken voer liggen maar overweeg toch om iets anders te gaan proberen zonder lucerne. Hoe snel zou je verschil moeten merken?


Vorig jaar was dat bij die van mij 6 weken. Hoe lang ben je nu bezig?

Ik heb ook mindere resultaten dan vorig jaar, maar het werd ook vroeg mooi weer en had naar mijn idee geen buffer opgebouwd omdat ik pas de eerste week van maart weer begonnen ben.
Overigens schuurt ze vrijwel niet, heeft alleen wat jeuk onder de buik.
Zie wel een dikke manenkam en veel last van overige vliegen, maar dat is natuurlijk niet voer gerelateerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 14:54

Ben weer gaan voeren vanaf het moment dat het beschikbaar kwam.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 21:11

Kan ik iemand blij maken met 3 zakken anti-itch? 2 dichte zakken en een halve voerton met nog bijna 1 zak (gooi er altijd 2 tegelijk in)

Mogen weg voor de helft van de prijs. Regio betuwe.

Spetter

Berichten: 1885
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Hoogezand-Sappemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 11:56

Ik ben wel tevreden. Kit staat inmiddels zonder deken en zijn staart is weer behaard. Hij jeukt nog minimaal. Hij krijgt minder dan aanbevolen hoeveelheid omdat hij maar 1 keer per dag krijgt. Krijgt dan niet de grote hoeveelheid op.
Denk voor de winter ook wel de Premium ga proberen.

Jemawi

Berichten: 3347
Geregistreerd: 26-04-04
Woonplaats: Zuidlaren (Dr.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 11:21

Ik moet zeggen dat het nu een stuk beter gaat met mijn eczemer. Heeft lang geduurd dit seizoen.

Zie nu volop groei staart/manen en een stuk minder jeuk. Eigenlijk alleen nog (even) met zonsondergang.

Hoe lang gaan jullie stoppen met AI deze winter? Ik heb vorig jaar van 1 november tot 1 maart premium gevoerd, maar wil dat deze winter korter doen.

Jemawi

Berichten: 3347
Geregistreerd: 26-04-04
Woonplaats: Zuidlaren (Dr.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 14:23

Voor de niet volgers van Fibra op Facebook: aankomende winter is Anti Itch gewoon verkrijgbaar!

*\o/*

Ik ga november en december als stop maanden aanhouden en kan dus 1 januari alweer beginnen. Heel fijn!

nine1987

Berichten: 8322
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Fibra Premium / anti-itch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 15:14

Nja persoonlijk vind ik t wel vreemd dst als 2 voersoorten in de baisi hetzelfde zijn, dat je de ene niet kan voeren, want dan zou de werking verminderen?

Hoe zit dit precies fibra?

Spetter

Berichten: 1885
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Hoogezand-Sappemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 16:46

Staat op de site uitgelegd hoe dat werkt.

Fibra

Berichten: 42
Geregistreerd: 21-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 08:04

Goedemorgen!

Ja!! Ik vind het ook fijn dat we de Anti-itch er bij kunnen houden in de winter! Ondertussen wordt het voor zoveel andere dingen ingezet dan alleen zomereczeem zoals mok, verteringsproblemen en verminderde weerstand. Die aandoeningen spelen voornamelijk in de winter.

Prima vraag Nine1987! Ik leg het graag uit!

De basis van Fibra Anti-itch is het in der daad het zelfde als de Premium, beide voorzien in alle vitaminen, mineralen, spoorelementen en andere nutriënten die een paard nodig heeft naast voldoende ruwvoer. Aan de Anti-itch zijn veel bijzondere grondstoffen toegevoegd die actief afvalstoffen afvoeren, het lichaam reinigen, de darmflora optimaliseren, weerstand verhogen en ontstekings- en allergiereacties remmen, zoals mycotoxinebinders, biergist, levende gisten, betaglucanen, antioxidanten en omega 3.

Het is belangrijk om te voorkomen dat het lichaam lui wordt in het zichzelf reinigen of went aan de ondersteuning en daar afhankelijk van wordt. Daarom is het goed om minimaal 2 maand in het jaar NIET de Anti-itch te voeren.

Omdat de basis gelijk is kun je van de ene op de andere dag schakelen tussen de Premium en Anti-itch en andersom.

Inge
Fibra Paardenvoeders

J0anieke

Berichten: 4867
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 14:53

Fibra schreef:
Goedemorgen!

Ja!! Ik vind het ook fijn dat we de Anti-itch er bij kunnen houden in de winter! Ondertussen wordt het voor zoveel andere dingen ingezet dan alleen zomereczeem zoals mok, verteringsproblemen en verminderde weerstand. Die aandoeningen spelen voornamelijk in de winter.

Prima vraag Nine1987! Ik leg het graag uit!

De basis van Fibra Anti-itch is het in der daad het zelfde als de Premium, beide voorzien in alle vitaminen, mineralen, spoorelementen en andere nutriënten die een paard nodig heeft naast voldoende ruwvoer. Aan de Anti-itch zijn veel bijzondere grondstoffen toegevoegd die actief afvalstoffen afvoeren, het lichaam reinigen, de darmflora optimaliseren, weerstand verhogen en ontstekings- en allergiereacties remmen, zoals mycotoxinebinders, biergist, levende gisten, betaglucanen, antioxidanten en omega 3.

Het is belangrijk om te voorkomen dat het lichaam lui wordt in het zichzelf reinigen of went aan de ondersteuning en daar afhankelijk van wordt. Daarom is het goed om minimaal 2 maand in het jaar NIET de Anti-itch te voeren.

Omdat de basis gelijk is kun je van de ene op de andere dag schakelen tussen de Premium en Anti-itch en andersom.

Inge
Fibra Paardenvoeders


Om deze reden nu ook een baaltje anti itch gehaald! Paard heeft last van traanogen, het is verder alleen niet ontstoken. Was al met een poedertje bezig gegaan en dat ging al beter, maar anti itch voeren is natuurlijk een veel makkelijkere oplossing! Ben benieuwd of het aanslaat :D