Fibra Premium / anti-itch

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Elisa2
Berichten: 37032
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Fibra Premium / anti-itch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 17:32

Oud topic, maar weten jullie verkoop punten van de Fibra AI in Gelderland?

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-


Timmie06
Berichten: 568
Geregistreerd: 16-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 17:46

Elisa2 schreef:
Oud topic, maar weten jullie verkoop punten van de Fibra AI in Gelderland?


Fiets wenum wiesel...nabij apeldoorn

24 maart 2018 geboren Ibbeltje fan d’canneburgh Take 455 x Fetse 349 ... mijn heerlijke allerliefste friese meisje. Totally in love
Tim de Loo hoeve Time 38 x Jitse 361 mijn super eerlijke werkwillige ruin!* 4-2-2021

http://www.wasgeluk.nl...de finishing touch voor je was !

J0anieke
Berichten: 4865
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: Fibra Premium / anti-itch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 21:34

Of bij fibra zelf: bij bosgoed diervoeders in Wilp

    Alana. ♡

Elisa2
Berichten: 37032
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Fibra Premium / anti-itch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 08:22

Dank jullie wel!

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

annvdg
Berichten: 104
Geregistreerd: 24-07-19
Woonplaats: Herveld

Re: Fibra Premium / anti-itch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 08:58

IK haal het fibra bij mij uit de buurt

Muze
Berichten: 5261
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Fibra Premium / anti-itch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 17:28

Hoeveel geven jullie ervan en vullen jullie t aan als je minder voert dan aanbevolen?
Want dat zijn nogal wat scheppen...

SuusEquus
(Sport)massage, lymfedrainage, acupressuur (io)

funnypony11
Berichten: 857
Geregistreerd: 02-10-15

Re: Fibra Premium / anti-itch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 18:21

Van de anti itch moet je wel echt de aanbevolen hoeveelheid voeren (als je het voor de zomereczeem voert) anders werkt het niet. Die van mij krijgt 3 voerscheppen per dag.
Anders even contact opnemen met fibra, ze denken echt heel erg goed mee en leggen het heel fijn uit!

NdJ
Berichten: 3
Geregistreerd: 15-11-17

Re: Fibra Premium / anti-itch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 23:51

Zijn er mensen die ervaring hebben met zowel vitalbiks (Daily complete met wat Luzerne) als met Fibra Itch? Ik geef mijn 22-jarige merrie met zomereczeem nu vitalbiks maar twijfel over ik over wil gaan op Fibra Itch om te kijken of de jeuk dan minder wordt.

funnypony11
Berichten: 857
Geregistreerd: 02-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 20:47

NdJ schreef:
Zijn er mensen die ervaring hebben met zowel vitalbiks (Daily complete met wat Luzerne) als met Fibra Itch? Ik geef mijn 22-jarige merrie met zomereczeem nu vitalbiks maar twijfel over ik over wil gaan op Fibra Itch om te kijken of de jeuk dan minder wordt.


Ik heb vrij lang (1,5 jaar) vitalbix gevoerd aan die van mij. Zowel de daily complete met luzerne en met active +.
Super goed voer! Maar die van mij at het op een gegeven moment gewoon echt niet meer.

Toen overgestapt op Fibra, nog steeds blij mee! Ze doet het hier veel beter op!
Als je specifieke vragen hebt over de twee mag je ze gerust stellen.

Timmie06
Berichten: 568
Geregistreerd: 16-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 09:13

Voeren jullie Fibra erbij ( dus als extra) of als volledig voer?

24 maart 2018 geboren Ibbeltje fan d’canneburgh Take 455 x Fetse 349 ... mijn heerlijke allerliefste friese meisje. Totally in love
Tim de Loo hoeve Time 38 x Jitse 361 mijn super eerlijke werkwillige ruin!* 4-2-2021

http://www.wasgeluk.nl...de finishing touch voor je was !

Anoniem

Re: Fibra Premium / anti-itch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 09:15

Ik meld me ook even, ben met mijn 1e baaltje bezig om te kijken of het wat voor ons doet.

Ik heb vorig jaar vitalbix gevoerd maar daar schuurde ze gewoon op.

Ik voer overigens nu een vitaminekorreltje van marstall force erbij.

Timmie06
Berichten: 568
Geregistreerd: 16-11-14

Re: Fibra Premium / anti-itch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 09:30

Ik ga van stal verhuizen ( momenteel dus standaard Havens brok) en gelijk het voer verbeteren . Mijn fries komt met rijden wel net iets te kort. Ik wil dus minder suikers en vraag me af of fibra als volledig voer voldoende energie levert? Ik voer het dus nu juist als extraatje na het rijden maar hij eet het heeeeel graag.

24 maart 2018 geboren Ibbeltje fan d’canneburgh Take 455 x Fetse 349 ... mijn heerlijke allerliefste friese meisje. Totally in love
Tim de Loo hoeve Time 38 x Jitse 361 mijn super eerlijke werkwillige ruin!* 4-2-2021

http://www.wasgeluk.nl...de finishing touch voor je was !

maitestar23
Berichten: 657
Geregistreerd: 23-10-16
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 09:38

Ik kwam Fibra Anti-Itch tegen als mycotoxinebinder, in ons geval gaat het om slaframine.
Heeft iemand toevallig ervaring met het voeren om deze reden?

En bevalt het verder nog steeds goed bij iedereen?

Timmie06
Berichten: 568
Geregistreerd: 16-11-14

Re: Fibra Premium / anti-itch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 10:23

Ik ben echt super tevreden met dit voer! Nu ook na de verhuizing en hij Fibra als "hoofdvoer"krijgt samen met iets muesli..ruim voldoende energie en zit heeeel goed in zijn vel

24 maart 2018 geboren Ibbeltje fan d’canneburgh Take 455 x Fetse 349 ... mijn heerlijke allerliefste friese meisje. Totally in love
Tim de Loo hoeve Time 38 x Jitse 361 mijn super eerlijke werkwillige ruin!* 4-2-2021

http://www.wasgeluk.nl...de finishing touch voor je was !

Elisa2
Berichten: 37032
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 08:51

Timmie06 schreef:
Ik ga van stal verhuizen ( momenteel dus standaard Havens brok) en gelijk het voer verbeteren . Mijn fries komt met rijden wel net iets te kort. Ik wil dus minder suikers en vraag me af of fibra als volledig voer voldoende energie levert? Ik voer het dus nu juist als extraatje na het rijden maar hij eet het heeeeel graag.


Je moet er sowieso meer van voeren, voor duurzame energie kun je ook olie toevoegen.

Hier op zich nog wel tevreden maar de paarden zijn nog niet van de ZE af helaas en ook dekens zijn nog belangrijk. Ik geloof wel dat een mycotoxinebinder belangrijk is, de allergische reactie zorgt voor veel afvalstoffen.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

J0anieke
Berichten: 4865
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 09:15

maitestar23 schreef:
Ik kwam Fibra Anti-Itch tegen als mycotoxinebinder, in ons geval gaat het om slaframine.
Heeft iemand toevallig ervaring met het voeren om deze reden?

En bevalt het verder nog steeds goed bij iedereen?

FIR clay is ook een toxinebinder en op lange termijn een stuk goedkoper dan fibra als je het alleen om die reden wilt voeren. Geen idee of het werkt bij slaframine, maar wel het proberen waard. Ik vind het top spul en gooi een flinke eetlepel door de bietenpulp of over het voer.

    Alana. ♡


Manadeluca
Berichten: 1122
Geregistreerd: 15-07-05

Re: Fibra Premium / anti-itch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 09:41

Bionit-S is ook een toxinebinder, als je de bionit-S koopt voor runderen en geiten (25kg), die eigenlijk dezelfde is als die voor paarden (veel prijziger), na navraag kreeg ik de opmerking dat die voor runderen en geiten snel zou verstenen, dit is niet zo wanneer je de zak in een afgesloten plastic emmer bewaard, ik bewaar mijn zak al 2 jaar op deze manier en hij is nog altijd niet versteend, deze plastic emmer staat met deksel in een buitenstal waarvan de deur altijd open staat ook met regen. Dat is misschien ook een (budgetvriendelijke) optie.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 bezoekers