Bokt Community
Donna, de Gelderse merrie van Albert, tijdens de NMK 2013 in Ermelo
1. Waarom heb je je x-jaar geleden geregistreerd op Bokt?
Mijn vrouw is geregistreerd vanaf dag 1 of 2. Om mijn eigen berichten wat beter te kunnen zien, heb ik niet lang daarna mijn eigen register aangemaakt.
2. Wat is het eerste bericht dat je hebt geplaatst op Bokt?
Citaat:Dat ligt dus aan de lengte, als 60 cm past moet je een singel van 60 cm nemen, dit zal een dressuursingel zijn.
Heb je er echter een nodig van 120cm zal het een vz singel zijn.
Verder is er geen verschil, het zit puur in de lengte.
op 16-10-2002
3. Op een schaal van 1 tot 10, hoe beschamend zijn je oudste berichten?
Nauwelijks, al is mijn mening wel wat veranderd in de loop van de tijd.
4. Waar kunnen wij je van kennen op Bokt?
Onze Gelderse paarden en de laatste 15 jaar vanwege mijn werk; paardengebitsverzorger.
5. Wat betekent http://Bokt.nl voor jou?
De laatste tijd lees ik de berichten over gebitsverzorging en voeding vaak mee en soms geef ik wat verduidelijking. Dus, ik lees Bokt vooral om ideeën op te doen en als informatiebron. Dat hoeft geen specifieke kennis te zijn, maar ook wat een eigenaar heeft ontdekt of vind (mening) is vaak ook heel interessant. Vooral foto's van gebitsverzorging zijn soms erg leerzaam.
6. Durf je toe te geven dat je vroeger ook penny-gedachten had?
Nou, ik had voor ik mijn vrouw leerde kennen niets met paarden. We gingen, als kind, wel spelen met de koeien en er op zitten, maar dat liep meestal niet zo best af. Pas op mijn 20ste of zo, ik had een vakantiebaantje bij Huifkarcentrum De Kronkel, daar ik heb leren rijden op een Fjord, met een vilt-sjabrakzadel (barebackpad). Van Ab, toen de eigenaar, mocht alles, dus we reden onder de man, met vierspan enzovoort.
7. Als alles kan wat je zou willen, hoe zou je leven er dan uitzien?
In mijn werk was ik dan aan het bijvijlen, want wat zou het mooi zijn als ik tanden en kiezen er bij zou kunnen vijlen i.p.v. alleen maar af te vijlen. Op school, in Deurne, hebben we wel wat geëxperimenteerd met kronen en bruggen en hoewel dat er knap uit zag was het eigenlijk nooit sterk genoeg. Je kan ze nu eenmaal niet wijs maken dat ze voorzichtig moeten malen. Het zou een enorme sprong voorwaarts zijn als je bijvoorbeeld een verloren tand of kies 3D zou kunnen printen, zoals dat bij mensen wel gebeurt. Verder zou ik graag de oorzaak en genezing van EOTRH willen ontdekken, want ik zie dat te veel en het is echt een heel nare, pijnlijke ziekte.
8. Hoe ziet jouw dag als paardengebitsverzorger eruit?
Mijn eerste afspraak is meestal om 10 uur, dan heeft de klant de stallen aan kant en vermijd ik de spits een beetje. Als ik een dierenarts afspraak heb, dat komt veel voor, pas ik mij aan en probeer 10 min. voor haar op het adres te zijn. Omdat ik maar 1x per jaar een paard zie, is mijn werkgebied best groot. Al reis ik niet meer het hele land door, toch ben ik relatief veel tijd kwijt aan het rijden. Als ik thuis kom, gaan mijn instrumenten de afwasmachine in, (alles is afwasmachine-proof) zodat ze weer schoon de koffer in kunnen voor de nieuwe dag.
9. Aan welke Bokker wil jij 10 vragen stellen?
Cheytjuh
10. Welke vraag zou je zelf aan deze Bokker willen stellen?
Hoe zie jij de toekomst van het Gelders Paard binnen en buiten het KWPN?