Staleigenaar krijgt voorwaardelijke celstraf na ongeluk met hengst

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Nieuwsredactie
Berichten: 13888
Geregistreerd: 20-04-16

Staleigenaar krijgt voorwaardelijke celstraf na ongeluk met hengst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-23 08:21

Equnews
Algemeen

[ img ]
Afbeelding ter illustratie. Foto: Marlies Trap Fotografie


Sebastian B., de eigenaar van een stal in Hamburg, is door het Amtsgericht Barmbeck veroordeeld tot een voorwaardelijke gevangenisstraf van acht maanden. Daarnaast moet hij een schadevergoeding van 15.000 euro betalen aan een voormalige werknemer. De straf werd opgelegd vanwege het feit dat de staleigenaar een onervaren en onvoorbereide medewerker alleen liet werken met een jonge hengst.

Na een grondig onderzoek heeft de rechter in Barmbeck geconcludeerd dat B. zich schuldig heeft gemaakt aan grove nalatigheid, wat heeft geleid tot lichamelijk letsel. Verder oordeelde de rechtbank dat B. zich schuldig maakte door de medewerker onmiddellijk te ontslaan na het ongeval. "Vermoedelijk in de hoop zijn verantwoordelijkheid te ontlopen. Hij vervalste de handtekening van de medewerker op een eigen gemaakt document dat zijn aansprakelijkheid verwierp."

De staleigenaar werd daarom niet alleen voor grove nalatigheid maar ook voor valsheid in geschrifte veroordeeld.

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


UK_eef
Berichten: 4215
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 08:37

Lekker ventje.. 8)7

Jolien87
Berichten: 17379
Geregistreerd: 27-08-06

Re: Staleigenaar krijgt voorwaardelijke celstraf na ongeluk met hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 08:40

Zo dan, da's lekker.
Ik vraag me bij dat soort mensen altijd af: als ze zo met mensen omgaan, hoe zal het dan gaan als één van de dieren een keer dwarsligt?

Belladonna1
Berichten: 48
Geregistreerd: 03-06-23

Re: Staleigenaar krijgt voorwaardelijke celstraf na ongeluk met hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 09:40

Dat hij cel krijgt ie goed . Maar misschien moest hij even weg om ergens te helpen . Als je een stal runt kun je niet op veel plekken tegelijk zijn . Maar ik snap alle kanten

Jolien87
Berichten: 17379
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 09:42

Belladonna1 schreef:
Dat hij cel krijgt ie goed . Maar misschien moest hij even weg om ergens te helpen . Als je een stal runt kun je niet op veel plekken tegelijk zijn . Maar ik snap alle kanten


Heb je ook gelezen hoe de beste man de zaak heeft proberen af te handelen?

Belladonna1
Berichten: 48
Geregistreerd: 03-06-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 10:25

Jolien87 schreef:
Belladonna1 schreef:
Dat hij cel krijgt ie goed . Maar misschien moest hij even weg om ergens te helpen . Als je een stal runt kun je niet op veel plekken tegelijk zijn . Maar ik snap alle kanten


Heb je ook gelezen hoe de beste man de zaak heeft proberen af te handelen?

Ja dat heb ik gelezen . Maar het is een ongeluk en dat kan overal gebeuren . Zelfs als de eigenaar er bij was geweest . Om iemand gelijk te ontslaan vind ik ook gek . Of dat de onervaren zelf ontslag heeft genomen zelf is voor mij niet duidelijk.

prompter
Berichten: 10911
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Staleigenaar krijgt voorwaardelijke celstraf na ongeluk met hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 10:28

En de handtekening vervalsen dan? Dat vind ik eigenlijk nog het ergste.

Extremely rare and Beyond Compare

Belladonna1
Berichten: 48
Geregistreerd: 03-06-23

Re: Staleigenaar krijgt voorwaardelijke celstraf na ongeluk met hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 10:30

Dat is ook erg en daarom vind ik de cel straf terecht

Stephanie
Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 10:35

Bij de titel dacht ik eerst wat overdreven… maar als je dan leest dat hij een handtekening vervalst… 8)7 raar ventje. En zoals iemand hierboven al zei… als hij zo met mensen om gaat hoe dan wel met dieren := .

Viral Horses /3 : Instagram - Tiktok - YouTube

maria500
Berichten: 655
Geregistreerd: 05-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 10:40

Bij voorwaardelijk word je niet opgesloten he. Alleen als je nog een keer de mist in gaat tijdens je proeftijd.

Elisa2
Berichten: 36659
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Staleigenaar krijgt voorwaardelijke celstraf na ongeluk met hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 11:32

Niks nieuws in de paardenwereld dat het zo gaat..maar goed dat het een keer aangepakt wordt!

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Jet
Berichten: 11941
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 14:04

https://www.bild.de/regional/hamburg/ha ... .bild.html , als ik dit zo lees dan waren het behoorlijk lelijke verwondingen die de stalknecht heeft opgelopen.
Dan is 15.000 Euro eigenlijk veel te weinig, zeker met het ontslag ( met vervalste handtekening), verlies van woonplek als ik dat zo las en nog te weinig loon gekregen ook...

Hij heeft nog meer ernstige problemen veroorzaakt: https://www.bild.de/regional/hamburg/ha ... .bild.html , als je verder leest zijn er 4 ongevallen geweest, waarvan buiten deze nog een via de rechter gaat.
Laatst bijgewerkt door Jet op 04-06-23 14:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

Sizzle
Berichten: 35602
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Staleigenaar krijgt voorwaardelijke celstraf na ongeluk met hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 14:07

Zo snel krijg je geen straf, dus ik ga er vanuit dat het volledig terrecht is.

Er staat trouwens Wallach in de link hierboven en dat is een ruin, geen hengst.

Jet
Berichten: 11941
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 14:13

In het tweede bericht dat ik plaatste als aanvulling staat wel weer Hengst...

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet


Melzazu
Berichten: 1649
Geregistreerd: 13-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 14:13

Hij hoeft dus niet de bak in hè. De straf is voorwaardelijk dus meer iets als: foei niet nog een keer doen hè.

Die vervalste handtekening is echt heel erg vind ik. Dan wist je precies wat je aan het doen was toch?

Pluk de dag voor je in een vaas eindigt ~ Loesje

Jolien87
Berichten: 17379
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 14:49

Melzazu schreef:
Hij hoeft dus niet de bak in hè. De straf is voorwaardelijk dus meer iets als: foei niet nog een keer doen hè.

Die vervalste handtekening is echt heel erg vind ik. Dan wist je precies wat je aan het doen was toch?


Precies.
Zoiets doe je niet per ongeluk.
Dan ben je heel bewust bezig om de boel te belazeren.

Zoolgangster
Berichten: 9540
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 14:53

Jolien87 schreef:
Zo dan, da's lekker.
Ik vraag me bij dat soort mensen altijd af: als ze zo met mensen omgaan, hoe zal het dan gaan als één van de dieren een keer dwarsligt?


Ja, dat vraag ik me ook af...

Wat een misselijke streek om een werknemer die zó zwaar gewond is zo proberen af te schepen trouwens. De man heeft letterlijk alle botten in zijn gezicht kapot, moet nog jaren behandeld worden en dan eventje gauw dumpen met een vals ondertekend document.

The older I get, the more I regret all the people I've lost over the years. Maybe being a trail guide wasn't such a great idea after all.

Kuggur
Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 15:00

Jolien87 schreef:
Zo dan, da's lekker.
Ik vraag me bij dat soort mensen altijd af: als ze zo met mensen omgaan, hoe zal het dan gaan als één van de dieren een keer dwarsligt?

Slaat hij zijn vrouw, rijdt hij altijd door het rode stoplicht en steelt hij snoep van peuters?

Ik vraag me altijd af waarom mensen hun fantasie op hol laten slaan en compleet ongefundeerde speculaties posten.

Misschien is hij de grootste dierenvriend die er in heel Duitsland rondloopt, weet jij (en ik) veel...

Jolien87
Berichten: 17379
Geregistreerd: 27-08-06

Re: Staleigenaar krijgt voorwaardelijke celstraf na ongeluk met hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 15:28

Ik zou zeggen: de aard van het beestje.

Kuggur
Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 15:59

Jolien87 schreef:
Ik zou zeggen: de aard van het beestje.

En mijn argument was "die je niet kent".

herr_balou
Berichten: 1430
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 17:19

maria500 schreef:
Bij voorwaardelijk word je niet opgesloten he. Alleen als je nog een keer de mist in gaat tijdens je proeftijd.

Ja, dat onvoorwaardelijk en voorwaardelijk schijnen heel veel mensen moeilijk te begrijpen... Maar wel commentaar leveren. :roll:

Jet
Berichten: 11941
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 19:43

Klopt wel wat jullie zeggen, wel jammer dat ik nergens kan vinden wat de proeftijd bij hem is.

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

Melzazu
Berichten: 1649
Geregistreerd: 13-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 20:06

Jet schreef:
Klopt wel wat jullie zeggen, wel jammer dat ik nergens kan vinden wat de proeftijd bij hem is.



Hoe bedoel je proeftijd?
Er staat toch 8 maanden voorwaardelijk?

Of wat bedoel je precies?

Pluk de dag voor je in een vaas eindigt ~ Loesje

Ibbel
Berichten: 48928
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 20:13

Melzazu schreef:
Hoe bedoel je proeftijd?
Er staat toch 8 maanden voorwaardelijk?

Of wat bedoel je precies?


Hij krijgt 8 maanden (voorwaardelijk) celstraf, als hij binnen een x aantal jaar (de proeftijd) opnieuw in de fout gaat (de voorwaarde). Die x aantal jaar is niet bekend. Is dat 2 jaar, is dat 10 jaar?

Een voorwaardelijke celstraf heeft altijd een looptijd (x aantal maanden cel) en een proeftijd (het aantal jaren dat iemand zich moet gedragen, omdat anders die celstraf ingaat)

Melzazu
Berichten: 1649
Geregistreerd: 13-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 21:06

Ibbel schreef:
Melzazu schreef:
Hoe bedoel je proeftijd?
Er staat toch 8 maanden voorwaardelijk?

Of wat bedoel je precies?


Hij krijgt 8 maanden (voorwaardelijk) celstraf, als hij binnen een x aantal jaar (de proeftijd) opnieuw in de fout gaat (de voorwaarde). Die x aantal jaar is niet bekend. Is dat 2 jaar, is dat 10 jaar?

Een voorwaardelijke celstraf heeft altijd een looptijd (x aantal maanden cel) en een proeftijd (het aantal jaren dat iemand zich moet gedragen, omdat anders die celstraf ingaat)


Ach ja natuurlijk!! Die proeftijd bedoelt ze.
Sorry ik dacht even een hele andere kant op.

Pluk de dag voor je in een vaas eindigt ~ Loesje


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: b000tje, Britta31, DotBot, Jorex, Melzazu, Rinkex en 24 bezoekers