FEI steunt Pride Month

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nieuwsredactie
Berichten: 13895
Geregistreerd: 20-04-16

FEI steunt Pride Month

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-23 18:42

Persbericht FEI
Algemeen

[ img ]
Paardensporters tijdens de Stockholm Pride. Foto: Ridsport


De FEI bevestigt haar steun voor Pride Month en sluit zich aan bij de wereldwijde beweging die diversiteit viert, gelijkheid bevordert en de impact van LGBTQ+-personen op verschillende gebieden erkent, waaronder de paardensport. Tijdens deze maand zal de FEI een reeks online activiteiten organiseren om begrip, acceptatie en respect voor LGBTQ+-leden van de paardensportgemeenschap te bevorderen.

Pride Month wordt elk jaar gevierd in juni, en is in het leven geroepen om de strijd van de LGBTQ+-gemeenschap voor gelijkheid te eren en om zichtbaarheid, acceptatie en liefde voor iedereen te bevorderen, ongeacht seksuele geaardheid of genderidentiteit.

"We hebben veel topsporters uit de LGBTQ+-gemeenschap die hun leven openlijk leven, en die rolmodellen zijn voor de jongere leden die hun weg nog moeten vinden. In onze sport is deel uitmaken van de LGBTQ-gemeenschap geen uitzondering", zegt FEI secretaris-generaal Sabrina Ibáñez. "Als gemeenschap hebben we deze openheid op het speelveld door de jaren heen als vanzelfsprekend ervaren. Helaas ervaren paardensporters niet altijd hetzelfde niveau van acceptatie in gebieden van hun leven buiten de sport."

De paardensport kent geen op geslacht gebaseerde biologische voordelen. Succes in de sport wordt grotendeels bepaald door de unieke band tussen mens en paard, en de verfijnde communicatie tussen beiden. Afgezien van voltige, waar wedstrijden voor mannen en vrouwen zijn, strijden mannelijke en vrouwelijke atleten in de FEI-disciplines springen, dressuur, paradressuur, eventing, endurance, mennen en paramennen op alle niveaus als gelijken.

"De FEI ontwikkeldt zich voortdurend in haar begrip van en benadering van kwesties die te maken hebben met inclusie", legt Sabrina Ibáñez uit. "Pride Month is een tijd voor eenheid en viering, maar ook voor erkenning van het werk dat nog gedaan moet worden."

De website en sociale mediakanalen van de Internationale Federatie hebben de kleuren overgenomen van de Progress Pride-vlag, die in 2018 werd ontwikkeld door de non-binaire Amerikaanse kunstenaar en ontwerper Daniel Quasar. Het herontwerp is gebaseerd op de iconische regenboogvlag uit 1978 en viert de diversiteit van de LGBTQ+-gemeenschap en roept op tot een meer inclusieve samenleving.

De opnamen van zwart en bruin in de Progress Pride vlag is een bewuste keuze van de FEI. De kleuren vertegenwoordigen de gekleurde LGBTQ+-gemeenschappen, en bieden een visueel symbool dat een breder scala aan identiteiten, culturen en rassen omarmt.
Laatst bijgewerkt door Firelight op 02-06-23 20:37, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tekst aangepast

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


Femke_Tweety
Berichten: 11952
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: FEI steunt Pride Month

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 20:18

Ik snap het polstokhoogspringen niet zo in dit bericht?
Dat heeft toch niets met FEI te maken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 20:32

Femke_Tweety schreef:
Ik snap het polstokhoogspringen niet zo in dit bericht?
Dat heeft toch niets met FEI te maken?
Voltige (vaulting) daarentegen wel. :')

Citaat:
De paardensport kent geen op geslacht gebaseerde biologische voordelen.
De rensport denkt daar anders over, die maken onderscheid tussen merries, en hengsten en ruinen. :=

Anyway, mooi stukje pinkwashing door de FEI, die echt op geen enkel ander moment van het jaar ook maar iets doet voor de LHBTI+ gemeenschap. +:)+

Femke_Tweety
Berichten: 11952
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 20:35

Mkango schreef:
Femke_Tweety schreef:
Ik snap het polstokhoogspringen niet zo in dit bericht?
Dat heeft toch niets met FEI te maken?


Voltige (vaulting) daarentegen wel. :')




Owww mèn :') die had ik even gemist.
En je hebt waarschijnlijk volledig gelijk. Bijzonder vertaalfoutje.

Ik zag het echt niet deze ronde :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 20:37

Femke_Tweety schreef:
Mkango schreef:
Voltige (vaulting) daarentegen wel. :')



Owww mèn :') die had ik even gemist.
En je hebt waarschijnlijk volledig gelijk. Bijzonder vertaalfoutje.

Ik zag het echt niet deze ronde :')
Ik heb ook gespiekt op de FEI website hoor. _O- Ik dacht: dat kan niet kloppen. :))

marley93
Berichten: 6018
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 20:53

Mkango schreef:
Anyway, mooi stukje pinkwashing door de FEI, die echt op geen enkel ander moment van het jaar ook maar iets doet voor de LHBTI+ gemeenschap. +:)+


Dit dacht ik dus ook. Samen met alle andere bedrijven die zich ineens herinneren dat de LHBTI+ gemeenschap bestaat, en ze vervolgens 'steunen' met producten met een regenboogje erop. :')

Vavoom.
&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Sas_Mon
Berichten: 1637
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Ede

Re: FEI steunt Pride Month

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 21:45

De LGBTQ+- gemeenschap steunen met een sport waarin toch geen onderscheid word gemaakt tussen mannen en vrouwen is natuurlijk wel heel makkelijk.

lessen in bewustzijn, Rebalancingsessies en hulp met paarden icm centered riding.
http://www.mensenbewustzijn.nl

Jolien87
Berichten: 17379
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 07:57

Ze hadden ook niets hoeven doen, he?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: afkepieteke, amber15, Jade91, Lightninggg, Loe_Loe, Lyona, maitestar23, Manieki, Natascha, noor14, Steppe, Valentinotje, willievdh, zwanepol en 40 bezoekers