Luistertip: Totaalverbod op couperen van paarden

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nieuwsredactie
Berichten: 13895
Geregistreerd: 20-04-16

Luistertip: Totaalverbod op couperen van paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-23 12:18

NPO Radio 1
Algemeen

[ img ]
Archiefbeeld. Foto: Amanda / Bokt Wiki


Pointer is het wekelijkse onderzoeksprogramma van KRO-NCRV op NPO Radio 1. Pointer brengt iedere week een reportage over een onderwerp dat nieuwe feiten en nieuwe inzichten oplevert. Aankomende zondag 4 juni van 19.00 tot 20.00 uur is er in de uitzending aandacht voor het couperen van paarden.

Het amputeren van de staart van een paard is dierenmishandeling. In 2001 werd het zogenaamde couperen van paarden verboden maar het stopte nooit. Sinds 2016 volgt Pointer Radio de stappen op weg naar de wetswijziging die een einde moet maken aan de verminking van paarden. Op 11 mei 2023 stemde de Tweede Kamer eindelijk in met een totaalverbod. Een verslag over hardnekkige fokkers en een taai wetgevingstraject.

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


RianneH
Berichten: 28219
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Luistertip: Totaalverbod op couperen van paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 12:39

Ah, ben benieuwd. Kan dit denk ik ook vast luisteren als podcast ergens.

"Een draver, is gaver" :D


tiwi1969
Berichten: 7591
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 14:05

RianneH schreef:
Ah, ben benieuwd. Kan dit denk ik ook vast luisteren als podcast ergens.


Met de npo app ook terug te luisteren.

Ik ga mijn eigen weg en heb mijn eigen doelen. Pak daar gerust van mee, maar ga je eigen weg.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: akishino, joyce83, LiannePuthzy, Stybba en 26 bezoekers