Paard overleden op set Lord of the Rings spin-off The Rings of Power

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nieuwsredactie
Berichten: 13895
Geregistreerd: 20-04-16

Paard overleden op set Lord of the Rings spin-off The Rings of Power

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-23 16:32

Equnews
Algemeen



De dierenrechten beweging Peta heeft een klacht ingediend tegen de productie van The Rings of Power. Tijdens de opnames in het Verenigd Koninkrijk had een paard een hartaanval en overleed.

De productie heeft het nieuws ondertussen zelf bekend gemaakt. "We zijn enorm bedroefd door de dood van één van de paarden. Het spijtige voorval is voor de opnames gebeurd tijdens een oefensessie met het paard. Het paard was aan het trainen maar kreeg alsnog een hartaanval. Tijdens het voorval was er een dierenarts aanwezig."

Ondertussen beschuldigt Peta de productie van uitbuiting van dieren.

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


The_Cat
Berichten: 7275
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Paard overleden op set Lord of the Rings spin-off The Rings of Power

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 16:49

Een hartaanval is natuurlijk zonde, maar dat kan het paard natuurlijk in de weide ook overkomen...


The books we love, they love us back. And just as we mark our places in the pages, those pages leave their marks on us.
I can see it in you, sure as I see it in me. You're a daughter of the words. A girl with a story to tell.

Zeeuwsemeid
Berichten: 1681
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Walcheren

Re: Paard overleden op set Lord of the Rings spin-off The Rings of Power

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 16:57

Wat mijn voorganger ook al zei, een hartaanval komt echt niet perse door uitbuiting. Dat kan erfelijke aanlegging zijn, of gewoon puur pech.. neemt niet weg dat het vreselijk is dat het is gebeurd.

Ik heb autisme, en zal soms bepaalde dingen anders verwoorden of opvatten als bedoeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 16:58

The_Cat schreef:
Een hartaanval is natuurlijk zonde, maar dat kan het paard natuurlijk in de weide ook overkomen...
Niet als we stoppen met paarden houden, dan zou dit paard überhaupt niet hebben bestaan en dus ook in de wei geen hartaanval gekregen hebben. :j Aldus de redenering van PETA. :=

Poekkie
Berichten: 7287
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Paard overleden op set Lord of the Rings spin-off The Rings of Power

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 17:00

Tsja… een van mijn katten heeft al 2x een hartaanval gedaan ondertussen. Ook maar klacht tegen mij?

Tenzij paard duidelijk overmatig werd opgejaagd is het pure pech.

Paardengek in hart en nieren!

BigOne
Berichten: 38038
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Paard overleden op set Lord of the Rings spin-off The Rings of Power

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 17:05

Ik ben zeker voor bescherming en tegen uitbuiting van dieren maar PETA ? Geen boodschap aan.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

VuurVleugels
Berichten: 1725
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 17:06

Ik vind de redenatie uitbuiting veel te ver gaan en vind ook niet dat dieren niet meer in films en series gebruikt zouden mogen worden (mits eerlijk en beschermd!), maar ik denk wel dat paarden op een filmset een stuk meer stress hebben dan daarbuiten. Voor een zwak hart kan dat in principe te veel zijn.

Plop1997
Berichten: 1396
Geregistreerd: 27-02-21
Woonplaats: Limburg

Re: Paard overleden op set Lord of the Rings spin-off The Rings of Power

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 17:40

Paarden op een filmset hebben niet meer stress dan paarden die worden gebruikt voor shows en voor de sport. Om dit werk te kunnen doen moeten ze heel goed getraind zijn, zeker omdat er vaak ook wat meer onervaren ruiters (acteurs) veilig op moeten kunnen.

Er zijn zeker trainingsmethoden die door sommige filmtrainers worden gebruikt die ik persoonlijk niet vriendelijk vind maar dat is in de hele paardensport zo.

Een hartaanval kan net zo goed in het weiland gebeuren zonder dat het paard schrikt of spanning heeft.

Valentijn - Tinkerkruising - ruin - 17/04/2018
Lucky - KWPN - ruin - 11/05/2016
Nirvana - Shetlander- merrie - 06/05/2019
Sappy - Shetlander - merrie - 25/05/2023
https://linktr.ee/dwallyshorses

DuoPenotti
Berichten: 28843
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Paard overleden op set Lord of the Rings spin-off The Rings of Power

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 18:12

Heel rot.
Maar best een mooie dood.
En kan idd ook met een buitenrit gebeuren of zo.

Life is what happens to you while you’re busy making other plans

VuurVleugels
Berichten: 1725
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 18:23

Hoe is dit een mooie dood, een hartaanval tijdens werk? :') Denk dat ik zelf toch wel de voorkeur zou hebben voor rustig (natuurlijk) inslapen op de wei :=

DuoPenotti
Berichten: 28843
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 18:28

Aan rustig Inslapen in de wei gaat meestal ziekte vooraf.
Ja dan vind ik gezond en hop dood een mooie dood.

Life is what happens to you while you’re busy making other plans

speurneusc
Berichten: 5348
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 18:40

ik heb zelf op filmsets gewerkt met dieren, weet zeker dat ze super verzorgd worden en goed op gelet wordt. De richtlijnen waaraan zo'n set moet voldoen willen ze dieren gebruiken bij filmopnames zijn behoorlijk streng.

zelf een hoefijzer maken met epoxy...https://carolsshop.nl onder epoxy en meer, bij de startsets/sets. Nu ook voor de cricut fans, glasblokken 19x19 of 19x9

VuurVleugels
Berichten: 1725
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 19:16

DuoPenotti schreef:
Aan rustig Inslapen in de wei gaat meestal ziekte vooraf.
Ja dan vind ik gezond en hop dood een mooie dood.


Fair enough, I suppose. Ik doelde meer op inslapen door ouderdom, maar ik snap je punt.

Anastasia24
Berichten: 2678
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 19:44

Onderzoek ernaar is altijd goed, maar een klacht bij een hartaanval dat overal kan gebeuren? Mwa. Stel er werd echt ruw omgegaan met de dieren is het een ander verhaal en mag er wel iets aan gedaan worden. (zoals ik soms tijdens opnames echt wel zie, kijk de Vikings nu, dat constante getrek en gejaag, word er niet vrolijk van, maargoed, dat zie ik ook in de wedstrijd sport).
Denk helaas niet dat dit verkomen had kunnen worden.

De rijkdom zit hem in de stilte tussen de woorden. De rust tussen de activiteiten.

pillow
Berichten: 7726
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Paard overleden op set Lord of the Rings spin-off The Rings of Power

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 22:38

Die lui van PETA zijn extreem en sporen in mijn optiek niet.

Faja V. Modim M. Franzi V. Vento x Max

herr_balou
Berichten: 1430
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 22:41

speurneusc schreef:
ik heb zelf op filmsets gewerkt met dieren, weet zeker dat ze super verzorgd worden en goed op gelet wordt. De richtlijnen waaraan zo'n set moet voldoen willen ze dieren gebruiken bij filmopnames zijn behoorlijk streng.

Dieren horen niet op filmsets thuis. Ze worden helemaal niet super verzorgd op filmsets. Misschien dat de dier-begeleiders dat zelf vinden omdat het hun werk is maar ik ken enkele gevallen die niet best verliepen. Waaronder een hond die overleed doordat deze volgepropt was met allerlei ongezond voedsel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 22:58

herr_balou schreef:
speurneusc schreef:
ik heb zelf op filmsets gewerkt met dieren, weet zeker dat ze super verzorgd worden en goed op gelet wordt. De richtlijnen waaraan zo'n set moet voldoen willen ze dieren gebruiken bij filmopnames zijn behoorlijk streng.

Dieren horen niet op filmsets thuis. Ze worden helemaal niet super verzorgd op filmsets. Misschien dat de dier-begeleiders dat zelf vinden omdat het hun werk is maar ik ken enkele gevallen die niet best verliepen. Waaronder een hond die overleed doordat deze volgepropt was met allerlei ongezond voedsel.
Ik ken ook enkele gevallen van beunhazerij omtrent huisdieren en paarden, die ook dieren het leven gekost hebben, of ze in ieder geval een lange lijdensweg bezorgd hebben. Het houden van dieren dan maar helemaal afschaffen? (Zoals PETA graag wil.)

VuurVleugels schreef:
Hoe is dit een mooie dood, een hartaanval tijdens werk? :') Denk dat ik zelf toch wel de voorkeur zou hebben voor rustig (natuurlijk) inslapen op de wei :=
Helaas is dat voor maar héél weinig paarden (of eigenlijk alle dieren inclusief mensen) weggelegd. Dan liever in één klap weg zonder lijdensweg en/of ouderdomskwaaltjes.

denisesilver
Berichten: 2859
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 06:33

BigOne schreef:
Ik ben zeker voor bescherming en tegen uitbuiting van dieren maar PETA ? Geen boodschap aan.

Zolang die organisatie loopt te verkondigen dat bij het scheren van schapen de huid wordt meegenomen, kan ik ze niet serieus nemen. Ze zijn ook berucht voor het stelen van huisdieren om ze vervolgens in een kill shelter te plaatsen. Echte dierenliefhebbers hoor 8)7

Met een schimmel onder je kont kan je de hele wereld rond

  • Talent is pursued interest

Kaus
Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 06:42

denisesilver schreef:
BigOne schreef:
Ik ben zeker voor bescherming en tegen uitbuiting van dieren maar PETA ? Geen boodschap aan.

Zolang die organisatie loopt te verkondigen dat bij het scheren van schapen de huid wordt meegenomen, kan ik ze niet serieus nemen. Ze zijn ook berucht voor het stelen van huisdieren om ze vervolgens in een kill shelter te plaatsen. Echte dierenliefhebbers hoor 8)7


Weleens van mulesing gehoord? Dat gebeurt weldegelijk.

Verder heb ik ook weinig boodschap aan PETA hoor.

Op zoek naar hondenlijnen en halsbanden van echt leer? Check Unleashed Leather!

_Mir
Berichten: 1356
Geregistreerd: 01-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 16:18

The_Cat schreef:
Een hartaanval is natuurlijk zonde, maar dat kan het paard natuurlijk in de weide ook overkomen...


Dat klopt. Maar buiten dit om... dieren horen niet thuis op de filmset. Ze zijn tegenwoordig toch zo ver met die technologie? Laat die levende dieren dan met rust. Hoe dan ook.. dit brengt altijd stress voor de dieren.

CharleyT
Berichten: 3970
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 16:24

_Mir schreef:
The_Cat schreef:
Een hartaanval is natuurlijk zonde, maar dat kan het paard natuurlijk in de weide ook overkomen...


Dat klopt. Maar buiten dit om... dieren horen niet thuis op de filmset. Ze zijn tegenwoordig toch zo ver met die technologie? Laat die levende dieren dan met rust. Hoe dan ook.. dit brengt altijd stress voor de dieren.


Als stress het argument is dan kunnen we stoppen met nagenoeg alles waar(in dit geval) paarden bij betrokken zijn. Wedstrijden, shows, keuringen, manegelessen etc.

Onali
Berichten: 18377
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 16:27

_Mir schreef:
The_Cat schreef:
Een hartaanval is natuurlijk zonde, maar dat kan het paard natuurlijk in de weide ook overkomen...


Dat klopt. Maar buiten dit om... dieren horen niet thuis op de filmset. Ze zijn tegenwoordig toch zo ver met die technologie? Laat die levende dieren dan met rust. Hoe dan ook.. dit brengt altijd stress voor de dieren.


Dus jij wilt ook een CGInpolitiepaard??

Zullen we maar gewoon de hele paardenhandel wegdoen.
Alles massaal laten slachten nu het nog kan en over gaan op virtual reality.

Black is the colour of my true love's hair

Elisa2
Berichten: 36677
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Paard overleden op set Lord of the Rings spin-off The Rings of Power

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 16:31

Hartaanval kan natuurlijk altijd gebeuren..paard had misschien al een hartruis oid..er staat ook geen leeftijd bij.

Wel zie ik soms dingen in films waar mijn nekharen van overeind gaan staan, eigenlijk vrij vaak het standaard paard een rotschop geven en er in galop vandoor gaan bijvoorbeeld. (veel Hollywood films) of lekker in de mond trekken en dan vraag ik me altijd af waarom je daar nooit wat over hoort.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

dioni
Berichten: 817
Geregistreerd: 05-08-12

Re: Paard overleden op set Lord of the Rings spin-off The Rings of Power

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 11:39

Een aortaruptuur wordt soms ook een hartaanval genoemd, en dat kan ook in de wei gebeuren als je slaapt.

Ik ben het wel eens met Elisa2, dat geruk en geschop, en het slaan met de leidsels bij aanspanningen mag wel aangepakt worden. Ook voor de beeldvorming van het publiek.

To the well organized mind, death is but the next adventure...[o]

JudithGigi
Berichten: 4160
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Re: Paard overleden op set Lord of the Rings spin-off The Rings of Power

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 11:45

Ja ik ben nu game of thrones aan het kijken met mijn vriend en dat valt me ook heel erg op. Ik snap dat dat bij 'het beeld' hoort maar vind het zo sneu voor die paarden..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Esther, GoogleAdsense, Jorex, JPitty, JudithDario, Kabayo, Maaike_Indy, Mandy73_unes, Moonlight91, MyChoice, pillow, prugelpiet, Roihi, roosjenat, TamaraFloor, tiwi1969, Touchem, Travel_me, Willemiens, Wistaire, xPabloBokt en 44 bezoekers