[AG] De mesthoop: waar Bokt en paardenbaasjes hun zooi dumpen

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nieuwsredactie
Berichten: 13888
Geregistreerd: 20-04-16

[AG] De mesthoop: waar Bokt en paardenbaasjes hun zooi dumpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-23 16:45

Bokt Nieuwsredactie
Algemeen

[ img ]
Een mesthoop met een kiepwagentje. Foto: Marlies Trap Fotografie


Iedere gebruiker van Bokt heeft ze vast wel eens ergens voorbij zien komen, de berichten als: “dit topic is gesloten en wordt later vandaag verplaatst naar de mesthoop”. Of “Dit bericht is hier niet toegestaan, deze zal vanmiddag naar de mesthoop gebracht worden”. Maar wat is nou toch die mesthoop hier op Bokt? Regelmatig krijgen we deze vraag, met dit artikel hopen we daar een beetje duidelijkheid in te scheppen.

De Bokt Mesthoop
De Bokt mesthoop bestaat al net zo lang als Bokt zelf, en wordt ook wel aangeduid met [MH] Mesthoop. Deze staat achter de schermen van Bokt, alleen de moderators en het beheer van Bokt mogen op dit forumdeel kijken. Als een andere teammie, of een gewone gebruiker, op een link naar mesthoop klikt, krijgt hij of zij te zien dat het opgevraagde onderwerp niet bestaat. Of er verschijnt een scherm dat je niet de nodige permissies hebt om het gevraagde deel te zien. Dit was een bewuste keuze. Er staat namelijk nogal wat op de mesthoop, wat eigenlijk niet voor ieders ogen bestemd is.

Op de mesthoop liggen dus topics die gesloten zijn, en daar kunnen verschillende redenen voor zijn. Dubbeltopics bijvoorbeeld. Je bent zo blij en opgewonden over de geboorte van je veulentje, je wilt dan natuurlijk van de daken schreeuwen, maar in je enthousiasme open je per ongeluk twee keer een topic in de kraamstal. Of je hebt voor het eerst in je leven een keer de eerste prijs gewonnen met een springwedstrijd en je bent zo happy dat je dat topic zowel bij springen in the Picture als bij Horses at Work post. Begrijpelijk, maar niet helemaal de bedoeling. Eén van die twee topics wordt dan ook door een moderator gesloten en op de mesthoop gegooid.

Een ander soort topic dat je veel op de mesthoop vindt, is die van de spammer. De persoon of bot die online komt en het topic volpost met allerlei topics over drugs, valse paspoorten of het verzoek om maar vooral contact op te nemen omdat de topicstarter (ook wel TS genoemd) een partner zou zoeken. Deze louche figuren worden op Bokt direct weer buiten gekegeld, hun profiel wordt permanent geband en alle topics worden naar de mesthoop geslingerd. Opgeruimd staat netjes, ook op Bokt!

Ook worden er wel eens topics naar de mesthoop gezet omdat de TS vraagt om dat te doen, maar dat gebeurt zelden. Daar moet je een verzoek voor indienen bij de moderators en echt een gegronde reden voor hebben. Heb je die niet, dan blijft het topic gewoon open. Op deze manier houden we Bokt netjes!

De mesthoop van de paardeneigenaar
De mesthoop kent ook een andere betekenis, buiten Bokt. En die kennen we allemaal. Mesthopen vind je op boerderijen, in dierentuinen, kortom: overal waar grote dieren gehouden worden. Ook de gebruikers die paarden aan huis houden, hebben uiteraard een mesthoop. Want ja, paarden poepen nogal wat. Wat er overblijft van al dat lekkere, gezonden paardenvoer moet er immers ook ergens een keer weer uit. En hoe de mest wordt verzameld en afgevoerd of hergebruikt, daarin vind je op Bokt grote verschillen. Sommige bokkers hebben een fokkerij, een pensionstalling, opfokstal of houden hun paarden op een andere manier bedrijfsmatig. Zij hebben vaak veel paarden en dus ook een grote mesthoop. Andere bokkers hebben slechts enkele paarden en dus een veel kleinere mesthoop.

Als teammies zijn wij heel blij met de Bokt mesthoop, op die manier houden we Bokt netjes. Maar stiekem zijn we ook wel nieuwsgierig hoe jullie alles netjes houden. Hoe ziet jullie mesthoop eruit? Hebben jullie een bepaalde hoek van de wei of ergens achter de stal waar je het neergooit? En wat als die mesthoop vol is en leeggehaald moet worden? Hebben jullie een afspraak met iemand of een bedrijf voor het ophalen of afvoeren of moet je het zelf ergens heen brengen? En wij kunnen ons ook wel voorstellen dat je wel eens iets bijzonders hebt meegemaakt met je mesthoop. Heb je bijvoorbeeld een paard dat zelf op de mesthoop gaat staan als hij moet poepen of plassen? Of heb je eens iets bijzonders gevonden op je mesthoop, iets waarvan je denkt: “huh, wat krijgen we nou?”, waarbij je ging twijfelen of je niet aan het dromen was, of was die vondst misschien wel je ergste nachtmerrie? Of heb je geen mesthoop, maar heb je voor de uitwerpselen van je lievelingen een andere oplossing bedacht? Daar zijn wij van Bokt namelijk naar op zoek! Laat ze hieronder achter, dan gaan wij deze verzamelen. Binnenkort verschijnt er dan een topic op VN met al jullie “shitverhalen”. Een foto erbij, die wij ook mogen gebruiken in dat volgende artikel, is natuurlijk helemaal leuk!

Wij kunnen ons ook voorstellen dat je vragen hebt over de Bokt Mesthoop. Wil je bijvoorbeeld weten wat het oudste, gekste of meest bijzondere topic op de mesthoop is? Of ben je nieuwsgierig of de Bokt Mesthoop ook vol kan raken, bij hoeveel topics dat gebeurt en wat er dan met de inhoud van die mesthoop gedaan wordt? Laat het ons weten! Ook al jullie vragen zullen wij beantwoorden in dat topic dat binnenkort op VN komt te staan!

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


Monique1963
Berichten: 8559
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 17:18

Wat leuk dit kijkje achter de schermen! Ik ben dan wel benieuwd hoeveel posts van zulke spammers er dan in de mesthoop staan.

En jullie vraag naar shitverhalen...

Ga terug in de tijd, zo'n vijftig jaar geleden en stel je een Penny-meisje voor van 11. Die heel erg verliefd was op een stoere jongen van 15, die haar uiteraard niet zag staan. Zijn vader had een melkbedrijf. De stoere jongen had een paar pony's en het meisje ging daar vaak rijden. Ja, ook om het rijden, niet alleen om die stoere jongen te zien. Hij leerde haar zonder zadel galopperen, haar blonde staartjes wapperden in de wind, want een cap, dat deed je toen nog niet.

Het Penny-meisje zorgde wel dat ze altijd op haar opperbest naar de boerderij ging. Echt zo'n Penny-meisje in een witte wedstrijdrijbroek en keurig zwarte rijlaarsjes. De stoere jongen was steeds minder vaak in beeld omdat hij op de boerderij werkte na zijn school en als het Penny-meisje hem dan zag, dan wilde ze zo snel mogelijk naar hem toe om een praatje te maken.

Dat wilde ze ook die ene bewuste dag. Het meisje rende met bonzend hart naar hem toe, oehoe, zwaaiend met haar zweepje om zijn aandacht te trekken en nam slim de kortste weg via een grasveldje en ... zakte tot aan haar heupen in de gier! De gierput was bijna vol en zou pas over een paar maanden over het land gespoten worden en grasjes waren erop gegroeid.

Met de liefde is het nooit wat geworden, maar sindsdien kwamen ook andere kleuren rijbroeken in de mode, zoals lichtgroen. Zou dat Penny-meisje een inspiratiebron zijn geweest? ;-)

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

prompter
Berichten: 10912
Geregistreerd: 28-09-02

Re: [AG] De mesthoop: waar Bokt en paardenbaasjes hun zooi dumpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 17:20

"Vroeger" konden de gebruikers de mesthoop toch wel lezen? Er staat me zoiets bij namelijk :)

Extremely rare and Beyond Compare

Chocopasta
Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 17:58

prompter schreef:
"Vroeger" konden de gebruikers de mesthoop toch wel lezen? Er staat me zoiets bij namelijk :)

Ja, gouden tijden :Y)

Ibbel
Berichten: 48929
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 18:00

In theorie kan je als gebruiker alles gelezen hebben wat er op de mesthoop staat. Ook nu nog. Het heeft nl ooit zichtbaar in het gewone gedeelte gestaan :))

lies
Berichten: 9616
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 21:17

prompter schreef:
"Vroeger" konden de gebruikers de mesthoop toch wel lezen? Er staat me zoiets bij namelijk :)


Jaaa, kon me daar uren vermaken :))

זכור

Hilli
Berichten: 22932
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 21:33

Ik hoop toch zo dat 'binnenkort' aanstaande zaterdag is :')

Daihyo
Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 21:38

Hilli schreef:
Ik hoop toch zo dat 'binnenkort' aanstaande zaterdag is :')

Dat schoot als eerste door mijn hoofd _O-

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Charaz
Berichten: 24257
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 21:41

prompter schreef:
"Vroeger" konden de gebruikers de mesthoop toch wel lezen? Er staat me zoiets bij namelijk :)


Ja inderdaard, heerlijk!

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

kaatje77
Berichten: 10425
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 21:43

Daihyo schreef:
Hilli schreef:
Ik hoop toch zo dat 'binnenkort' aanstaande zaterdag is :')

Dat schoot als eerste door mijn hoofd _O-

Je bent niet de enigste :')

[VN] Alle ins en outs over het scheren van je paard
Levey 27-4-2011 Voor altijd in ons hart.....
Trotse mama van Stacey 24-9-2012 :+:
[ITP] Joris op de heide en aan het water door MelanieVS

Tancreda4
Berichten: 23960
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 07:43

Leuk zo'n kijkje achter de schermen. Wat is eigenlijk de reden dat de 'troep' wordt bewaard en Niet gewoon wordt 'vernietigd'? Is dat vanwege aantallen/stats zeg maar? Troep gewoon helemaal weg gooien lijkt me toch altijd fijner dan het ergens anders opslaan... Dan krijg je zon hordershuis :7 :P

Ibbel
Berichten: 48929
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 07:56

Tancreda4 schreef:
Leuk zo'n kijkje achter de schermen. Wat is eigenlijk de reden dat de 'troep' wordt bewaard en Niet gewoon wordt 'vernietigd'? Is dat vanwege aantallen/stats zeg maar? Troep gewoon helemaal weg gooien lijkt me toch altijd fijner dan het ergens anders opslaan... Dan krijg je zon hordershuis :7 :P


Voor de compost, om her te gebruiken :j Letters zijn er niet eindeloos hè, anders heb je straks geen Ee's meer en groeien je woorden niet :+


DJZ
Berichten: 3077
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 22:05

Mijn mestbult is mijn fitnessruimte :))
[ img ]

Na het uitmesten van de track, moet dit altijd weer de grote hoop op geschept worden. De kippen zijn er altijd heel blij mee en wroeten de bovenkant helemaal om, op zoek naar heerlijke wormpjes...
Afgelopen jaar ook flink met de shitklus bezig geweest, om de compost op de weitjes uit te strooien... Achteraf niet het beste idee, aangezien er nu 1 is met een bloedworm besmetting, waar die nog niet helemaal vanaf is := ;(

[ img ]


Maar goed, ik heb een hele lieve buurman, die 2x per jaar met een grijper mijn mesthoop komt legen en het over zijn eigen land uitrijdt <3

[ img ]

En de mensen waar ik het stuk van huur, zijn ook maar al te blij met de mest, voor hun moestuin en ze hebben er op dit moment zelf champignons op de mest groeien :9


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 bezoekers