Belgische tieners maken ongevraagd een ritje op twee paarden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Nieuwsredactie
Berichten: 13992
Geregistreerd: 20-04-16

Belgische tieners maken ongevraagd een ritje op twee paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-23 18:29

Bokt Nieuwsredactie
Algemeen

[ img ]
Afbeelding ter illustratie. Foto: Marlies Trap Fotografie


Twee Belgische meisjes hebben in Everberg een pony en een paard geleend om een ritje door het dorp te maken. De politie van Herko heeft dit bevestigd.

Toen de eigenaresse van de dieren bij de weide aankwam, waren ze verdwenen. Daarop sloeg ze direct alarm en belde de politie. De dame van in de 60 heeft ging zelf op onderzoek uit en kon de amazones op aanwijzing van een omstander lokaliseren bij de kerk van Everberg. Eenmaal terug bij de wei, vatte ze meisjes in de kraag en gaf ze een berisping. “Ze zetten het direct op het lopen, maar een voorbijganger kon een van de meisjes tegenhouden”, vertelt de eigenaresse van de dieren. “Ik heb ze natuurlijk direct hun vet gegeven. Toen ik vroeg wat hen bezielde, zeiden ze gewoon dat ze graag paardreden.” Het paard is blind aan een oog, dus het was een gevaarlijke situatie, volgens de eigenaresse. “Gelukkig kan die de pony nog volgen, maar zelfs ik moet er voorzichtig mee zijn. Dit was echt levensgevaarlijk.”

Het was niet de eerste keer dat de dames de dieren ongevraagd beweging gaven. Ze hebben al drie keer eerder in de wei gereden, en twee keer in het dorp. De eigenaresse dient een klacht in bij de politie.

De ouders van de tieners zijn ook ingelicht. “Die waren natuurlijk allesbehalve tevreden”, zegt Natalie Dekeyzer van politiezone Herko. “Deze streek was niet enkel gevaarlijk voor henzelf, maar ook voor voorbijgangers en het verkeer. Hopelijk is die boodschap doorgedrongen.”


Gebruikte bronnen:

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


Onali
Berichten: 18446
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 18:38

Nieuwsredactie schreef:
De ouders van de tieners zijn ook ingelicht. “Die waren natuurlijk allesbehalve tevreden”, zegt Natalie Dekeyzer van politiezone Herko. Deze streek was niet enkel gevaarlijk voor henzelf, maar ook voor voorbijgangers en het verkeer. Hopelijk is die boodschap doorgedrongen.”


En de dieren.

Toch?

Klacht neergelegd

De vrouw heeft beslist om een klacht neer te leggen. “Het gaat me niet om straffen”, zegt de eigenares. “Ik wil vooral dat dit hen op het rechte pad brengt. Twee zomers geleden heb ik ze ook al eens uit de wei moeten halen, en toen heeft mijn berisping ook niet geholpen. Hopelijk beseffen ze zo dat dit echt niet kan.”


Beetje hardleerse meisjes dus.

Black is the colour of my true love's hair

TheWelsh
Berichten: 1599
Geregistreerd: 19-10-09

Re: Belgische tieners maken ongevraagd een ritje op twee paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 19:17

Wat een achterlijke ondoordachte actie! Daarbij ..wat geeft je het gore tyfeslef om aan de dieren en/of spullen van iemand anders te komen?!

Morganlefay
Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 19:25

TheWelsh schreef:
Wat een achterlijke ondoordachte actie! Daarbij ..wat geeft je het gore tyfeslef om aan de dieren en/of spullen van iemand anders te komen?!

Mind your tongue.
Je kan het ook beschaafd verwoorden.
tyfus: https://nl.wikipedia.org/wiki/Tyfus

Ben een HSP-er, dus wars van macht, hiërarchie en regels.
Een soeverein? die ligt in mijn gereedschapskist.

Elisa2
Berichten: 37029
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 19:26

Wat een brutaliteit zeg! Van schaamte en berouw hebben ze kennelijk nog nooit gehoord?

Ik hoop echt dat ze een flinke straf krijgen en nog weleens 3x nadenken voor ze weer zoiets in hun hoofd halen.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Dorine92
Berichten: 5327
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: Belgische tieners maken ongevraagd een ritje op twee paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 19:56

Je zal toch raar opkijken als je je paard ineens rond ziet rijden door het dorp met een kind erop

Wohlan inter 2 startgerechtigd
Beliche zz-licht+2
Ugalla Sz zz-zwaar startgerechtigd

TheWelsh
Berichten: 1599
Geregistreerd: 19-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 19:59

Morganlefay schreef:
TheWelsh schreef:
Wat een achterlijke ondoordachte actie! Daarbij ..wat geeft je het gore tyfeslef om aan de dieren en/of spullen van iemand anders te komen?!

Mind your tongue.
Je kan het ook beschaafd verwoorden.
tyfus: https://nl.wikipedia.org/wiki/Tyfus


Oh ik zie het, spelfoutje is snel gemaakt he!
Correctie: Tyfuslef

pien_2010
Berichten: 43104
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 20:14

Citaat:
De vrouw heeft beslist om een klacht neer te leggen. “Het gaat me niet om straffen”, zegt de eigenares. “Ik wil vooral dat dit hen op het rechte pad brengt. Twee zomers geleden heb ik ze ook al eens uit de wei moeten halen, en toen heeft mijn berisping ook niet geholpen. Hopelijk beseffen ze zo dat dit echt niet kan.”


Goede eigenares die ook gevoel voor de tiener heeft en ze pedagogisch wil corrigeren door ze op het rechte pad te krijgen. Ik zou net zo doen.

Jorex
Berichten: 9926
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Belgische tieners maken ongevraagd een ritje op twee paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 20:21

Ik dacht eerst "ondoordachte actie, ach kan gebeuren". Maar nu ik lees dat ze dit al meerdere keren geflikt hebben. Ik zou echt al mijn spullen goed vergrendelen, desnoods mee naar huis nemen en goed stroom op de hengsels waarmee de wei open kan zetten. Echt ik zou zo pissig zijn. Laat ze het dan maar voelen hoor.

Alex en Jorie <3

Schuur_
Berichten: 4865
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Belgische tieners maken ongevraagd een ritje op twee paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 20:24

Waar zijn die ouders van die meiden? Een keer een kwajongens(meiden dan)streek wil ik wel inkomen. Iets met nog niet echt gevolgen kunnen inschatten enzo maar meerdere keren?

Detectie, nosebedience (vanaf midden januari), (puppy)jachttraining of gewoon fun met je hond in Limburg?

melding@dogsonpoint.be!

Mariett
Gouden 1 april Bokt-stokpaardtemmer
Berichten: 4413
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 20:28

Onali schreef:
Nieuwsredactie schreef:
De ouders van de tieners zijn ook ingelicht. “Die waren natuurlijk allesbehalve tevreden”, zegt Natalie Dekeyzer van politiezone Herko. Deze streek was niet enkel gevaarlijk voor henzelf, maar ook voor voorbijgangers en het verkeer. Hopelijk is die boodschap doorgedrongen.”


En de dieren.

Toch?

Klacht neergelegd

De vrouw heeft beslist om een klacht neer te leggen. “Het gaat me niet om straffen”, zegt de eigenares. “Ik wil vooral dat dit hen op het rechte pad brengt. Twee zomers geleden heb ik ze ook al eens uit de wei moeten halen, en toen heeft mijn berisping ook niet geholpen. Hopelijk beseffen ze zo dat dit echt niet kan.”


Beetje hardleerse meisjes dus.


Ik denk eigenlijk dat ze er al vanuit was gegaan dat die meiden toch niet echt om de veiligheid van de paarden gaven, en het dus maar op die van hunzelf en de omgeving gooiden. Ten minste, dat is denk ik de neiging die ik zou hebben.

Maar echt bizar, ook dat het eigenlijk al zo vaak gebeurd is. Gelukkig kon ze ze in ieder geval bij de kraag vatten, dit soort dingen zijn vast al vaker ongemerkt gebeurd met deze meiden.

denisesilver
Berichten: 2874
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 20:36

pien_2010 schreef:
Citaat:
De vrouw heeft beslist om een klacht neer te leggen. “Het gaat me niet om straffen”, zegt de eigenares. “Ik wil vooral dat dit hen op het rechte pad brengt. Twee zomers geleden heb ik ze ook al eens uit de wei moeten halen, en toen heeft mijn berisping ook niet geholpen. Hopelijk beseffen ze zo dat dit echt niet kan.”


Goede eigenares die ook gevoel voor de tiener heeft en ze pedagogisch wil corrigeren door ze op het rechte pad te krijgen. Ik zou net zo doen.


Jij bent zoveel beter dan ik. Bij de eerste keer had ik ze al van het paard afgesleurd.

Met een schimmel onder je kont kan je de hele wereld rond

  • Talent is pursued interest

pien_2010
Berichten: 43104
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Belgische tieners maken ongevraagd een ritje op twee paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 21:08

Haaha denisesilver.........

DuoPenotti
Berichten: 29319
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 23:17

Ik zou ze eerder met de riek de wei uit jagen dan pedagogisch corrigeren. Dat is niet mijn taak.
Dat is er 1 voor de ouders die dat blijkbaar ook niet zo goed kunnen.

Nee helemaal gek geworden. Schrik aanjagen werkt misschien nog iets bij zulke onnozele brutale

Life is what happens to you while you’re busy making other plans

Ibbel
Berichten: 49066
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Belgische tieners maken ongevraagd een ritje op twee paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 23:21

Ik heb zo het vage idee dat de ouders dit ook niet wisten. Áls er al iets verteld werd, dan zal dat eerder iets als: "ja, we mogen van die mevrouw op haar paard rijden" geweest zijn.
Die ouders hebben nu de politie aan de deur gehad en ik neem maar even aan dat de meiden vanuit die hoek echt ook nog wel wat te horen zullen krijgen.

Rangeela
Berichten: 754
Geregistreerd: 25-02-08
Woonplaats: Groningen

Re: Belgische tieners maken ongevraagd een ritje op twee paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 09:09

Jammer dat ze helemaal in België wonen ik zoek nog een hulp.

Elisa2
Berichten: 37029
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Belgische tieners maken ongevraagd een ritje op twee paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 09:58

Haha, ik heb maar zo het idee dat deze meiden meer van: "wel de lusten, niet de lasten" zijn.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

pien_2010
Berichten: 43104
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Belgische tieners maken ongevraagd een ritje op twee paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 10:05

Het zijn ondeugende meiden die over de grenzen zijn gegaan en nu even echt gecorrigeerd moeten worden, daar ze eerdere waarschuwingen genegeerd hebben. Net als Ibbel denk ik dat de ouders van niets wisten en dit nog een staartje krijgt.

Kuggur
Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 18:23

Citaat:
Twee Belgische meisjes hebben in Everberg een pony en een paard geleend om een ritje door het dorp te maken.

Gestolen heet zoiets, niet "geleend".

sevke
Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: Belgische tieners maken ongevraagd een ritje op twee paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 14:07

Degene die dat met mijn paarden zou proberen, krijgt ongetwijfeld gratis vliegles! }:)

Born to slide, forced to work

santie
Berichten: 1387
Geregistreerd: 27-03-05
Woonplaats: Hippolytushoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 15:58

Jorex schreef:
Ik dacht eerst "ondoordachte actie, ach kan gebeuren". Maar nu ik lees dat ze dit al meerdere keren geflikt hebben. Ik zou echt al mijn spullen goed vergrendelen, desnoods mee naar huis nemen en goed stroom op de hengsels waarmee de wei open kan zetten. Echt ik zou zo pissig zijn. Laat ze het dan maar voelen hoor.


Ondoordachte actie??? Dit kan toch niet?!?

santie
Berichten: 1387
Geregistreerd: 27-03-05
Woonplaats: Hippolytushoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 15:59

Jorex schreef:
Ik dacht eerst "ondoordachte actie, ach kan gebeuren". Maar nu ik lees dat ze dit al meerdere keren geflikt hebben. Ik zou echt al mijn spullen goed vergrendelen, desnoods mee naar huis nemen en goed stroom op de hengsels waarmee de wei open kan zetten. Echt ik zou zo pissig zijn. Laat ze het dan maar voelen hoor.


Ondoordachte actie??? Dit kan toch niet? Gewoon niet, niet jou paarden = afblijven!!!

Santos_05
Berichten: 3070
Geregistreerd: 23-12-04

Re: Belgische tieners maken ongevraagd een ritje op twee paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 16:03

Kunnen wij zien wat hier achter zit? Nee, het mag niet. Maar als dit volstrekt vreemden waren geweest voor de eigenaresse had ze vast heftiger gereageerd dan ze opwachten tot ze weer bij de wei waren.

Insta: EBR_samen_sterk/ FB:EBR https://www.tiktok.com/@hbh_teamebr?_t=8csqHkwEQOo&_r=1
Boomslepen, ploegen, horseboarden, horseball met onze paarden - 1e Equifair Neckrope 2023

Captain
Berichten: 21362
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 16:06

Zo blij met mijn eenkennige paard als ik dit weer lees. :+ Succes met vangen, joe!

Anastasia24
Berichten: 2703
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 16:06

Ondoordachte actie, :') Dit is toch te gek voor worden. Dat het al zo vaak heeft moeten kunnen gebeuren joh, weet niet wat ik zou doen, maar dat was geen vriendelijk vraagje of ze aub van mijn paarden afblijven.
Vraag me ook sterk af waar de ouders staan in dit punt, je zou maar te horen krijgen dat je dochter dieren van n ander steelt.

De rijkdom zit hem in de stilte tussen de woorden. De rust tussen de activiteiten.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _San87_, DotBot, Janneke2 en 90 bezoekers