Winnende Dinja van Liere voert TeamNL Dressuur aan bij CHIO Rotterdam

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nieuwsredactie
Berichten: 13895
Geregistreerd: 20-04-16

Winnende Dinja van Liere voert TeamNL Dressuur aan bij CHIO Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-22 18:01

KNHS.nl
Sport

[ img ]
Dinja van Liere en Hermès tijdens het NK 2022.
Foto: Aniek Molenaar Fotografie


De Nations Cup Dressuur op het CHIO Rotterdam kende zojuist haar eerste proef. Dinja van Liere maakte met Hermès direct een vuist door de winst te grijpen. Emmelie Scholtens werd op Indian Rock vierde. Zo zorgden zij dat TeamNL op de voorlopige gedeelde eerste plaats staat.

De jury zette Dinja van Liere en haar KWPN-erkende Hermès (v. Easy Game) unaniem op de eerste plaats, de score viel met 79.739% net onder de 80 procent uit. Daarmee stond ze zelfs ruim 3.5% los van de concurrentie. Dinja was naar eigen zeggen dan ook tevreden: “Ik ben echt heel blij en tevreden met onze proef vandaag. Vorig jaar was wat moeizaam, ik ben blij dat ik nu fijner heb kunnen rijden. Hèrmes voelde heel goed aan. Hij is sowieso in topvorm en wordt steeds beter. Er zijn nog wat kleine dingen die beter moeten en ik wil eigenlijk over die 80 procent heen. Dus ik wil nog beter maar ben vandaag heel erg blij met hem.”

Ruimte naar boven
Bondscoach Alex van Silfhout was ook tevreden met de prestatie van Van Liere. “Ik ben heel erg blij met Dinja. Emmelie kan nog beter. Natuurlijk is het nog een jong paard, maar ik hoop dat ze dit weekend nog wat omhoog kan klimmen. Thamar maakt eigenlijk nooit fouten in de eners en appuyementen, maar nu slopen er twee grote, kostbare fouten in. Uiteraard heb ik haar al gestraft,” grapt de chef d’équipe met een knipoog. CHIO Rotterdam geldt als derde observatiewedstrijd richting het WK in Herning begin augustus. “Een grote wedstrijd in zo’n entourage en onder deze omstandigheden is heel waardevol voor mij en geeft ook een idee wat er komen gaat. Ik ben nieuwsgierig wat er zaterdag gaat gebeuren,” besluit Van Silfhout.

Emmelie Scholtens en Indian Rock op vier
Aangezien Desperado N.O.P. nog niet fit is, zadelde Emmelie Scholtens haar tweede KWPN-hengst, de Apache-zoon Indian Rock. Ondanks zijn negenjarige leeftijd, maakt de hengst al veel indruk in de koningsklasse. Emmelie’s proef werd beloond met 72.783% en dat resulteerde in de vierde positie. Zoals Alex van Silfhout al aangaf, kende Thamar Zweistra vandaag enkele dure fouten en zij moest genoegen nemen met 69.652%. Daarmee bleef zij met Hexagon’s Ich Weiss (v. Hexagon’s Rubiquil) op plaats vijftien nog net voor op teamgenoot Lynne Maas en Eastpoint (v. Westpoint).

Landenstrijd gaat zaterdag verder
De Zweedse Patrik Kittel eindigde met 76.13% op de tweede plek, net voor Ashley Holzer die voor team USA uitkomt. De Verenigde Staten deelt de voorlopige leiding in de landenstrijd met Nederland, met Zweden in de achtervolging. Zaterdag gaat de teamstrijd verder en zal ieder land twee combinaties naar de Grand Prix Special afvaardigen en twee combinaties zullen hun nationale vlag verdedigen in de Kür op Muziek.

Judith Ribbels wint nationale Special
Voor de vroege vogels was er vanochtend de nationale Grand Prix Special. Judith Ribbels (Eibergen) was gisteren met haar Fun Fun EB (v. Sorento) al sterk van start gegaan in de nationale Grand Prix. Daar behaalde het duo ruim 71% en een derde plaats, vandaag deed zij er nog een schepje bovenop. Het scorebord toonde 72.447% na afloop van haar proef, goed voor de winst. Daarmee verwees Ribbels Anne Meulendijks (Heeze) en haar Issey (v. Johnson TN) naar de tweede positie (72.213%). Mirelle Kemenade-Witlox (Sint-Oedenrode) maakte het Nederlands podium compleet met haar Siebstein (70.979%).

Uitslag Nations Cup Grand Prix, individueel
1. Dinja van Liere (Uden) met Hèrmes (v. Easy Game), 79.739%
2. Patrik Kittel (ZWE) met Blue Hors Zepter (v. Blue Hors Zack), 76.130%
3. Ashley Holzer (USA) met Valentine (v. Sir Donnerhall), 72.957%

Uitslag Nations Cup Grand Prix Landenteams
1. Nederland – 19 punten
Lynne Maas (Schiedam) - Eastpoint, 69.587 Rank 15
Thamar Zweistra (Schore) - Hexagon's Ich Weiss, 69.652 Rank 14
Emmelie Scholtens (Gorinchem) - Indian Rock, 72.783 Rank 4
Dinja van Liere - Hermès, 79.739 Rank 1
1. Verenigde Staten – 19 punten
2. Zweden – 29 punten

Klik hier voor de volledige uitslag van de Grand Prix.
Klik hier voor de voorlopige stand van landenteams.

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


office
Berichten: 802
Geregistreerd: 24-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 10:37

Ik was erbij echt genieten fijne sfeer en omgeving.Als ik er een had mogen kiezen was toch de nr 2 mee naar huis gegaan.Blue horse zepter liep zo kalm richting de ring en oogt zo als een verstandig ,sterk en stabiel paard.Echt een mannelijk paard die plezier leek te hebben in wat hij deed.
Hermes galoppeerde scheef op z’n plek begeleid aan een halstertouw naar de ring.Hyper nerveus zag er niks tevreden uit ondanks dat ze het natuurlijk prima deden .

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Natasja_, ChiniChar, Domi_94, Googlebot, Ilayla, Jolynne, Luckyy80, miepmier26, mingming, noor14, Pieneappel, Plonspony, pol013, RianneH, xhanneadje, xLiez en 47 bezoekers