Mag je geweigerd worden om je gewicht?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Loretta
Berichten: 8755
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 13:03

purny schreef:
Loretta schreef:
Zo erg dik is Amalia nou ook weer niet.
En bovendien, niemand van ons weet hoe zwaar ze is.
Beetje spijkers op laag water zoeken.

Als je een foto opzoekt dan zie je toch duidelijk dat haar koninklijke achterwerk niet meer echt in het zadel past...
En hoevaak worden bokkers hier wel niet op afgezeken?
Dus waarom zou dit niet gezegd mogen worden?


Alleen hoor ik niet bij die bokkers die hier andere bokkers over af zeikt.

Loretta
Berichten: 8755
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 13:06

Urbanus schreef:
Ik heb de indruk dat het bij jou jaloezie of frustratie is omdat je zelf niet meer kunt rijden vanwege je overgewicht.


Dus jij denkt dat ik overgewicht heb.

Haha, nee al heel lang niet meer. Heb ik wel in het verleden gehad. Maar toen reed ik ook gewoon. Nooit problemen geweest. Ik heb al jaren een mooi gezond gewicht. Gelukkig klopt het bij mij wel dat een andere levensstijl voldoende was.

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 13:07

Loretta schreef:
Urbanus schreef:
Ik heb de indruk dat het bij jou jaloezie of frustratie is omdat je zelf niet meer kunt rijden vanwege je overgewicht.


Dus jij denkt dat ik overgewicht heb.

Haha, nee al heel lang niet meer. Heb ik wel in het verleden gehad. Maar toen reed ik ook gewoon. Nooit problemen geweest. Ik heb al jaren een mooi gezond gewicht. Gelukkig klopt het bij mij wel dat een andere levensstijl voldoende was.


Nee Urbanus had het tegen Purny :)

Goudhaan1

Berichten: 648
Geregistreerd: 02-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 13:07

Loretta schreef:
Urbanus schreef:
Ik heb de indruk dat het bij jou jaloezie of frustratie is omdat je zelf niet meer kunt rijden vanwege je overgewicht.


Dus jij denkt dat ik overgewicht heb.

Haha, nee al heel lang niet meer. Heb ik wel in het verleden gehad. Maar toen reed ik ook gewoon. Nooit problemen geweest. Ik heb al jaren een mooi gezond gewicht. Gelukkig klopt het bij mij wel dat een andere levensstijl voldoende was.

Volgens mij werd er op Purny gereageerd, niet op jou.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 13:19

Loretta schreef:
Urbanus schreef:
Ik heb de indruk dat het bij jou jaloezie of frustratie is omdat je zelf niet meer kunt rijden vanwege je overgewicht.


Dus jij denkt dat ik overgewicht heb.

Haha, nee al heel lang niet meer. Heb ik wel in het verleden gehad. Maar toen reed ik ook gewoon. Nooit problemen geweest. Ik heb al jaren een mooi gezond gewicht. Gelukkig klopt het bij mij wel dat een andere levensstijl voldoende was.

Nee, Purny. Sorry, ik had je quote even moeten weghalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 13:25

Kuggur schreef:
Menino schreef:
Deze meid heeft er niet voor gekozen om geboren te worden met een koninklijke titel, en haar hele leven in de belangstelling te staan en eindeloos veel gezeik over zich heen te krijgen }:0 .

Voor wat ze van het belastinggeld betaald krijgen als koninklijk huis is "eindeloos gezeik" van een paar leden van het gepeupel, niet iets waar ze zich al te druk om maken denk ik.


Denk niet dat het hebben van veel geld een eindeloze stroom aan kritiek over je persoon, lichaam en een onvermogen om je eigen toekomst vorm te geven compenseert. Bovendien lijkt Amalia me een lieve zachtaardige meid. Ben haar wel eens tegengekomen in een dagelijkse context en had geenszins het gevoel dat ze zich verheven voelde boven wie dan ook :7 't zijn vooral de andere mensen die gek gaan lopen doen.

Ik ben niet per se voor het koningshuis, maar mensen mogen wel eens beseffen dat het ook gewoon mensen met een binnenwereld zijn. En ik hoop dat ze van dat belastingsgeld dan iig goede begeleiding krijgen (zal wel) om de eindeloze oordelen van vreemde mensen die zich ongevraagd bemoeien met hun leven naast zich neer kunnen leggen. Desondanks: geen fan van de oneindige berichtenstroom (niet alleen op bokt) over haar gewicht of wie de knapste en de lelijkste van de 3 is yada yada.

fokfanaat

Berichten: 20214
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Mag je geweigerd worden om je gewicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 13:27

ik denk juist dat het heel mooi is, dat ze wat voller is, een rolmodel voor jonge meiden in de media

dancertje

Berichten: 3458
Geregistreerd: 13-12-05
Woonplaats: Waarder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 13:51

CharleyT schreef:
fokfanaat schreef:


ik dacht dat dat een eetlustremmer is.


Dat is het ook, wordt gebruikt volgens strenge richtlijnen bij uitzonderlijke gevallen van obesitas.

Saxenda is een geneesmiddel voor gewichtsverlies en bevat de werkzame stof liraglutide.

Het is vergelijkbaar met het natuurlijke hormoon GLP-1 dat vrijkomt uit de darmen na een maaltijd. Saxenda werkt in op receptoren in de hersenen die uw eetlust regelen en zorgt dat u zich voldaan en minder hongerig voelt. Dit kan u helpen om minder te eten en uw lichaamsgewicht te verlagen.

het is beide ;)

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 15:21

Kuggur schreef:
Menino schreef:
Deze meid heeft er niet voor gekozen om geboren te worden met een koninklijke titel, en haar hele leven in de belangstelling te staan en eindeloos veel gezeik over zich heen te krijgen }:0 .

Voor wat ze van het belastinggeld betaald krijgen als koninklijk huis is "eindeloos gezeik" van een paar leden van het gepeupel, niet iets waar ze zich al te druk om maken denk ik.

Jij woont toch niet meer in Nederland? Das duidelijk.. Amalia heeft van haar toelage afgezien zolang ze er nog niks substantieels voor terug doet. Dus miss moet je gewoon je mond houden...

Essie73
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16138
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Waterland

Re: Mag je geweigerd worden om je gewicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 16:20

Moderatoropmerking:
Het is niet de bedoeling om de discussie over het postuur icm paardrijden van Amalia hier voort te zetten.
Daarnaast het dringende verzoek om ontopic te blijven reageren; Mag je geweigerd worden om paard te rijden v.w. je gewicht.
Dus niet of bepaalde mensen te dik zijn, wat voor dieet je kunt doen etc.
Daarnaast is het prettig om bij het onderwerp te blijven en niet op de man te spelen.

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: Mag je geweigerd worden om je gewicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 08:36

Kuggur, het is een beetje sneu om via pb te gaan beledigen, het zou fijn zijn als je de discussie gewoon in het topic houdt..

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 09:18

Billy schreef:
Kuggur, het is een beetje sneu om via pb te gaan beledigen, het zou fijn zijn als je de discussie gewoon in het topic houdt..

Het was géén belediging, off topic én een duidelijke uitleg waarom ik het niet eens was met je brutale opmerking dat ik mijn mond moest houden.
Wie kaatst kan de bal verwachten Billy.
Wil je hier verder over zeuren vervuil het topic er dan niet mee en stuur me een pb, dan kan ik je negeren zonder dat de rest van bokt daar last van heeft.

BeFunny

Berichten: 10517
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 09:23

Ivm met modopmerking doet mijn mening er niet meer toe, dus weg gehaald.
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 24-06-22 09:28, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Berichten: 29469
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Mag je geweigerd worden om je gewicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 09:26

kijk even 3 berichten naar boven....

BeFunny

Berichten: 10517
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Mag je geweigerd worden om je gewicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 09:28

Was al bezig

Bielsje

Berichten: 1389
Geregistreerd: 17-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 09:34

Shenavallie schreef:
_Mir schreef:
Vind ik ook.

Wat ik ook een interessante vraag vind.. Sommige zeggen wel eens 'paard is stevig gebouwd' dus kan meer gewicht aan. Waarom zou een steviger paard ook per definitie meer gewicht aan kunnen? Dat hoeft toch helemaal niet zo te zijn? Je leest het ook vaak in verkoop advertenties, blijf het raar vinden.

Als je het mag vergelijken met mensen, ik ken genoeg mensen die stevig gebouwd zijn maar lang niet zo sterk als een tenger iemand bijv.

Helemaal mee eens. Paar jaar terug ook met iemand op die manier besproken. Iemand van twee meter hoeft niet met hetzelfde gemak een zware boodschappentas te tillen als een kleiner persoon.
Vind die percentages dan ook echt een wassen neus. Draagkracht is overigens ook iets anders dan trekkracht. Een rug is en blijft bij elk paard een gevoelig punt.


Maar dat is appels met peren vergelijken. Tillen met je armen is iets compleet anders. Als een mens op zn knieën en handen gaat, uhhh, is dat staan of zitten? :') Nou ja, doet een ongetrainde lange slungel dat en ik ga op zijn rug zitten, dan zal die daar meer moeite mee hebben dan een bodybuilder van 1.70.

Ik kan ook niet veel met mijn armen tillen maar weet vrij zeker dat ik met gemak het 3x dat gewicht op mijn rug kan hebben. Als ik niet rechtop sta dan :+

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 09:44

Kuggur schreef:
Billy schreef:
Kuggur, het is een beetje sneu om via pb te gaan beledigen, het zou fijn zijn als je de discussie gewoon in het topic houdt..

Het was géén belediging, off topic én een duidelijke uitleg waarom ik het niet eens was met je brutale opmerking dat ik mijn mond moest houden.
Wie kaatst kan de bal verwachten Billy.
Wil je hier verder over zeuren vervuil het topic er dan niet mee en stuur me een pb, dan kan ik je negeren zonder dat de rest van bokt daar last van heeft.

Als je me wilt negeren hoef ik ook geen pb te sturen.. Ik ga je op negeer zetten want ik heb geen zin in jouw negativiteit.

Shenavallie
Berichten: 11576
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 10:00

Bielsje schreef:
Maar dat is appels met peren vergelijken. Tillen met je armen is iets compleet anders. Als een mens op zn knieën en handen gaat, uhhh, is dat staan of zitten? :') Nou ja, doet een ongetrainde lange slungel dat en ik ga op zijn rug zitten, dan zal die daar meer moeite mee hebben dan een bodybuilder van 1.70.

Ik kan ook niet veel met mijn armen tillen maar weet vrij zeker dat ik met gemak het 3x dat gewicht op mijn rug kan hebben. Als ik niet rechtop sta dan :+

Jouw voorbeeld mag ook. Het komt erop neer dat een rug een gevoelig punt is en in combinatie met veel te zware belasting (naast gewicht ook veel te jong inrijden) op termijn problemen geeft. Wat ik hier thuis al zeg: De mens verkiest zijn eigen plezier boven het welzijn van een dier.

DuoPenotti

Berichten: 29469
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 10:04

Maar een hoog paard kan zeker ook niet zomaar meer dragen.
Naar de schofthoogte kijken vind ik zeker geen goede graadmeter.
Rank gebouwd en lang paard van 175, nee ik denk dat je daar geen goed aan doet een zwaarder persoon op te zetten.
Stevig gebouwd paardje van 160, een stuk makkelijker.

_Mir
Berichten: 1358
Geregistreerd: 01-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 23:24

purny schreef:
Loretta schreef:
Zo erg dik is Amalia nou ook weer niet.
En bovendien, niemand van ons weet hoe zwaar ze is.
Beetje spijkers op laag water zoeken.

Als je een foto opzoekt dan zie je toch duidelijk dat haar koninklijke achterwerk niet meer echt in het zadel past...
En hoevaak worden bokkers hier wel niet op afgezeken?
Dus waarom zou dit niet gezegd mogen worden?


_O-

_Mir
Berichten: 1358
Geregistreerd: 01-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 23:26

purny schreef:
Loretta schreef:
Zo erg dik is Amalia nou ook weer niet.
En bovendien, niemand van ons weet hoe zwaar ze is.
Beetje spijkers op laag water zoeken.

Als je een foto opzoekt dan zie je toch duidelijk dat haar koninklijke achterwerk niet meer echt in het zadel past...
En hoevaak worden bokkers hier wel niet op afgezeken?
Dus waarom zou dit niet gezegd mogen worden?


Ik heb de indruk dat het bij jou jaloezie of frustratie is omdat je zelf niet meer kunt rijden vanwege je overgewicht.[/quote]

Wat een achterlijke reactie dit.
Heel kinderachtig ook.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Mag je geweigerd worden om je gewicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 00:17

Takes one to know one Mir. :)