De veiling van rietjes diepvriessperma, deel 2: de koper/ gebruiker

Moderators: Essie73, Muiz, NadjaNadja, Maureen95, Firelight

Lalahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 22:34

fokfanaat schreef:
Lalahorse schreef:
intresant . maar ik vind insimneren niet meer van deze tijd , je kan beter je paard op de natuurlijke dekking laten dekken ipv insmineren

juist een natuurlijke dekking is niet meer van deze tijd!

heb jij geen spellingscontrole?

nee insiminatie is niet van deze tijd
een natuurlijke dekking is altijd beter omdat een dier niet aangerand moet worden door een mens

love fay love my horses
Vegan

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 23:46

Lalahorse schreef:
een natuurlijke dekking is altijd beter omdat een dier niet aangerand moet worden door een mens

Een kundige da (of iemand die bevoegd is om te insemineren) is 1000x voorzichtiger dan een hengst.
En als eens gekeken naar het gewicht van de hengst op de merrie?

Wij kregen een ruin op stal die dacht dat hij nog hengst was. Leuk joh! Mijn merrie zei nee, maar met grof geweld probeerde hij er toch op te klimmen. Ze stond met 2 achterbenen als een malle onder zijn buik te trappen, maar opgeven deed hij niet. Aan 2 kanten wonden op dr nek, si scheef, en nu een jaar later zie je het nog op haar hals incl witte plekken. Problemen dat haar SI en heiligbeen scheefstonden.
Nou doe mij de hand van de da maar met scannen en het rietje voor insemineren, blijft mijn merrie tenminste heel

ivy_power89

Re: De veiling van rietjes diepvriessperma, deel 2: de koper/ gebruiker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 01:16

Nee een merrie vastbinden en laten dekken door een hengst is geen aanranding.

Mijn ex-hengst dekte ook aan de hand een merrie maar dat was vooral omdat op een bok laten springen voor een particulier niets oplevert. 150 euro springgeld per dekking, 250 euro dekgeld (destijd) reken maar uit.

Alejandro Z1+5
Odin finalist Friesian Talent cup 2021 L1+2
Dressuur Jurylid t/m M2
http://Www.beestachtiggoed.nl http://www.dutchbling frontriemen en halsbanden!

Lalahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 09:41

kiki1976 schreef:
Lalahorse schreef:

Een kundige da (of iemand die bevoegd is om te insemineren) is 1000x voorzichtiger dan een hengst.
En als eens gekeken naar het gewicht van de hengst op de merrie?

Wij kregen een ruin op stal die dacht dat hij nog hengst was. Leuk joh! Mijn merrie zei nee, maar met grof geweld probeerde hij er toch op te klimmen. Ze stond met 2 achterbenen als een malle onder zijn buik te trappen, maar opgeven deed hij niet. Aan 2 kanten wonden op dr nek, si scheef, en nu een jaar later zie je het nog op haar hals incl witte plekken. Problemen dat haar SI en heiligbeen scheefstonden.
Nou doe mij de hand van de da maar met scannen en het rietje voor insemineren, blijft mijn merrie tenminste heel

Ik vind een vuist in de merrie pure aanranding . Een goed willige merrie blijft netjes staan als de henget er aan komt . Puur natuur zo hoort het . Niet via een rietje met een vuit in de geslachtsdeel van een merrie . Die van mij.is op.de natuurlijke dekking bevrucht met de hengst dus...en dat ging gewoon goed

love fay love my horses
Vegan

Lalahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 09:42

ivy_power89 schreef:
Nee een merrie vastbinden en laten dekken door een hengst is geen aanranding.

Mijn ex-hengst dekte ook aan de hand een merrie maar dat was vooral omdat op een bok laten springen voor een particulier niets oplevert. 150 euro springgeld per dekking, 250 euro dekgeld (destijd) reken maar uit.

Maar wel met een rietje met de mensne vuist in de merrie dat is aanrandign en nirt merr vand deze tijd

love fay love my horses
Vegan

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 10:27

Lalahorse schreef:
Ik vind een vuist in de merrie pure aanranding . Een goed willige merrie blijft netjes staan als de henget er aan komt . Puur natuur zo hoort het . Niet via een rietje met een vuit in de geslachtsdeel van een merrie . Die van mij.is op.de natuurlijke dekking bevrucht met de hengst dus...en dat ging gewoon goed

Nou geloof mij, de vuist van mijn da is kleiner dan het geslachtsdeel van de hengst _O-
Je leeft een beetje in een ideale sprookjeswereld, genoeg merries die 100% op het juiste moment van dekken zitten maar de hengst onder geen beding laten springen.

En ja mijn merrie heeft ook 2 eerdere veulens gehad vanuit een natuurlijke dekking. En dat ging ook echt gewoon prima. Maar wat jij beweerd is echt gewoon de grootste onzin!
Want daarna laat je ook niet scannen op dracht? Want tja naar jouw zeggen worden ze dan aangerand 8)7

Lalahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 11:10

Ik hsb die van mijn nopit geschanr nee omdat het aanranding is . Het hangt puur van de grote van de hengst af ..een shetlander hengst zen geslachdeel is vele kleiner dan die vsn de fries . Vaak is het zo dat je esn shetlander merrie niet onder een fries zet . Maar onder een shetlander

Ik vind het aanrading van een dier
Net zoals bij een koe . Dat is ook pure aanranding . Dractig maken door de mens ipv op natuurlijke dekking

love fay love my horses
Vegan

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 11:25

Ik heb het even mee gelezen, maar je bent echt serieus lalahorse _O-

Alejandro Z1+5
Odin finalist Friesian Talent cup 2021 L1+2
Dressuur Jurylid t/m M2
http://Www.beestachtiggoed.nl http://www.dutchbling frontriemen en halsbanden!

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 12:38

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd. Jammer dat het in zo’n interessant en serieus topic moet.

Don't dream your life, live your dreams!

Lalahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 12:47

Ik ben gewoon sereus
Koeien worden geinsimineert dat is aanranding
En met paarden presies het zelfde

love fay love my horses
Vegan

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 13:06

Sorry Lalahorse, maar je praat echt onzin. Prima dat jij zo denkt, je jouw merrie natuurlijk laat dekken en niet laat scannen, maar dring het niet zo aan anderen op.

Mijn merrie vond het insemineren overigens zo fantastisch dat het bijna gevaarlijk werd voor de inseminator. Geloof niet dat ze erg last had van 'aanranding'

Op zoek naar heerlijke handgebreide sokken van kwalitatief goede sokkenwol, voor jezelf of voor een ander?
https://www.facebook.com/handgebreidesokkenvanFloor/

Lalahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 13:59

Ik dring niet aan . Maar het is gewoon aanranding . Moet er niet aan denken dat een veearts dit bij men merrie gaat doen

love fay love my horses
Vegan

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 14:06

Lalahorse schreef:
Ik dring niet aan . Maar het is gewoon aanranding . Moet er niet aan denken dat een veearts dit bij men merrie gaat doen

En als jou paard koliek heeft, mag veearts dan ook niet opvoelen? Laat je ook niet scannen op 2ling dracht?

Jammer dat zo'n interessant topic zo word verpest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 14:57

Lalahorse schreef:

Lalahorse, iedereen mag natuurlijk een eigen mening hebben, ook jij.
Maar zoals je merkt zijn er ook mensen die een andere mening hebben.

Ik zou het erg leuk vinden als jij een eigen topic start waarin mensen kunnen stemmen met wat zij de beste methode vinden.

Dan kan deze discussie daarheen verplaatst worden en op de juist plaats gevoerd worden.
Zou jij dat voor mij willen doen Lalahorse?
Alvast bedankt

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 16:04

Jeroen_strik schreef:
Lalahorse schreef:

Ik zou het erg leuk vinden als jij een eigen topic start waarin mensen kunnen stemmen met wat zij de beste methode vinden.

Dan kan deze discussie daarheen verplaatst worden en op de juist plaats gevoerd worden.
Alvast bedankt

_/-\o_ respect voor je nette manier van reageren :) , dit is een goed advies van jeroen_strik @Lalahorse! Er zullen het vast mensen wel met je eens zijn, dus een eigen topic is vast op zijn plaats!

https://www.mbcfotografie.nl
Memory by Cindy, paardenfotografie, dierenfotografie, portret- en zwangerschapsfotografie
Volg op Instagram Barrie_de_pony
https://www.instagram.com/barrie_de_pony/?hl=nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 21:38

Sky_As schreef:
_/-\o_ respect voor je nette manier van reageren :) , dit is een goed advies van jeroen_strik @Lalahorse! Er zullen het vast mensen wel met je eens zijn, dus een eigen topic is vast op zijn plaats!

Bedankt voor het compliment :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 21:44

Voor bokkers die inmiddels nieuwsgierig zijn geworden naar de veiling, zal ik bij deze een linkje plaatsen.
Ook al ben je niet van plan iets te kopen, het is natuurlijk ook gewoon leuk om eens weg te dromen bij die lange lijst hengsten ;)

www.bva-auctions.com/nl/auction/index/62332

Zoals Total US
[ img ]

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 23:04

Jeroen_strik schreef:
Lalahorse schreef:

Alvast bedankt

Respect voor je nette verwoording _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 18:59

[/quote]

Alvast bedankt[/quote]
Respect voor je nette verwoording _/-\o_[/quote]

Bedankt voor het compliment :D
We zijn uiteindelijk allemaal gewoon paarden liefhebbers en hebben op onze eigen manier het beste voor met ons paard.