Charlotte Casiraghi opent modeshow met haar paard

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Banjer
Lid Nieuwsredactie
Berichten: 48365
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Charlotte Casiraghi opent modeshow met haar paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-22 21:18

Bokt.nl
Algemeen

[ img ]
Afbeelding ter illustratie. Foto: Bellatrix.


De modeshow van Chanel had tijdens de Fashion Week in Parijs een hele bijzondere opening. Het was geen beroemde zanger(es) of acteur/actrice, die de show op spectaculaire wijze opende, maar een paard. Het paard, genaamd Kuskus, werd gereden door Charlotte Casiraghi, een van de gezichten van Chanel, tevens de kleindochter van Grace Kelly en de oudste dochter van prinses Caroline van Hannover (geboren als Van Monaco).

Charlotte opende de modeshow met een ronde over de catwalk in stap, en ze eindigde met een ronde over de catwalk in galop. Ze is al van jongs af aan gek op paarden. "Ze hebben een belangrijke rol gespeeld in mijn leven. Ze hebben me de kracht gegeven om door te gaan, het vermogen om te vechten en ze gaven me een zeldzaam zelfvertrouwen en een kracht van onschatbare waarde", aldus Charlotte.

Dierenrechtenorganisatie Peta UK heeft op Twitter laten weten niet blij te zijn met de deelname van Kuskus aan de modeshow. “Paarden zijn intelligente, complexe en makkelijk bang te maken individuen. Het zijn geen modeaccessoires die gewend zijn aan het wandelen op een catwalk onder felle en warme lampen, vergezeld door harde muziek”.



Dammie
Berichten: 3317
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Re: Charlotte Casiraghi opent modeshow met haar paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 21:53

Nou, die harde muziek viel wel mee. En paard lijkt niet gestresst. Het ziet er niet uit of het dier van de wei gerukt is en patsboem op de catwalk neergezet.

1 hp ought to be enough for anybody
[o]

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 22:11

Ik zie het probleem niet zo. Paard lijkt goed onder controle te zijn en ik neem aan dat ze van te voren geoefend hebben. Het grootste ongemak lijkt mij, voor de omstanders en degenen die vervolgens de catwalk nog op moeten, indien paardenbeest een flinke hoop neerlegt. Dat stinkt zo en geeft rommel.

Edit: het lijkt er ook nog op dat het publiek van te voren is gevraagd om stil te zijn en niet te veel te bewegen.
Laatst bijgewerkt door Maflinger_S op 27-01-22 22:21, in het totaal 1 keer bewerkt

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 22:12

Dammie schreef:
Nou, die harde muziek viel wel mee. En paard lijkt niet gestresst. Het ziet er niet uit of het dier van de wei gerukt is en patsboem op de catwalk neergezet.
Zeker niet, dit paard komt bij Mario Luraschi en Clemence Faivre vandaan die paarden trainen voor films, stuntwerk en shows. Ik denk zomaar dat hij wel erger gezien heeft. :=

Hij heet trouwens Kusco, niet Kuskus.

Prrrr
Moderatorrrr
Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 22:16

Tjongejonge. Dit lijkt me keurig aangepast op het paard. Kan je je nog afvragen of je dat moet willen (inderdaad, poepen op die fijne lichte catwalk), maar dit paard zal hier geen trauma's van opgelopen hebben.

The purpose of life is to live it
Eleanor Roosevelt

marley93
Berichten: 6029
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Charlotte Casiraghi opent modeshow met haar paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 22:58

We hebben het dan ook over PETA he. :Y)

Vavoom.
&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Haf_Woezel
Berichten: 457
Geregistreerd: 18-09-21

Re: Charlotte Casiraghi opent modeshow met haar paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 08:37

Dat dierenleed onder de loep moet worden genomen ben ik blij om, maar dit is echt drama maken om niets, ik denk dat dit dier een beter leven heeft als mij (figure of speech) achja ze willen het paard van sinterklaas ook al verbieden dusja..

Boras
Berichten: 9946
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Charlotte Casiraghi opent modeshow met haar paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 15:36

Ik vind het geen groot drama, maar desalniettemin wel onwenselijk. Totaal onnodig, gewoon niet doen.

Inderdaad de hele omgeving, vlak langs die mensen (gelukkig gleed het niet uit). Op een een harde bodem in galop. De lampen en het geluid dat toch ook weer niet zachtjes staat. Geen drama, maar toch een ongewone situatie voor een paard. Gelukkig is het dier rustig, hopelijk zonder toegediend middeltje just to be safe.

Ik ben het er wel mee eens dat we deze kant niet meer op moeten met dieren. Ik dacht ook dat we juist een andere kant opgingen: naar minder onnodig vermaak met dieren in een onnatuurlijke setting.

En ik vraag me heel erg af: waarom??? Gewoon niet. Gebruik iets wat niet leeft en leef je uit.

Dee_Es
Berichten: 3663
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Charlotte Casiraghi opent modeshow met haar paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 16:31

Ik zag de beelden en dacht meteen, dat moet een filmpaard zijn. De mode wordt al heel lang flink beïnvloed door de paardensport dus waarom geen paard over de catwalk? Ik vind het wel tof gedaan.

Bij de showavonden van de hk gaat het er heftiger aan toe.

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

Niniane
Berichten: 6434
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Ergens in Zuid-Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 17:00

Ik denk dat het voor het publiek ongemakkelijker was dan het paard. :+

Dier ziet er hartstikke rustig en kalm uit en wordt netjes gereden. Ik zie er geen drama in. Vind de uitvoering ansich wel onnodig.

Captain
Berichten: 21362
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 17:09

Niks mis mee toch!
Vind ik dit veel spannender:



alice0cullen
Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: Charlotte Casiraghi opent modeshow met haar paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 17:29

Ik vind het alleen wel eng dat die catwalk op een flinke verhoging lijkt te zijn gemaakt, 1 misstap of een keer struikelen en je flikkert toch eraf.

Ik had het gewoon niet gedaan, en als je het wel zou willen een knap dressuur paard met een mooie passage gekozen, dit oogt een beetje amateurish, zelfde als die laarzen waren dit nou de mooiste die ze kon vinden. :=

Sidenote, ik ben Autistisch dus alvast mijn excuus als ik tekst ietwat te letterlijk neem.

Boras
Berichten: 9946
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 19:06

Niniane schreef:
Ik denk dat het voor het publiek ongemakkelijker was dan het paard. :+


Er zaten er inderdaad enkelen heel ongemakkelijk om zich heen te kijken :)

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Charlotte Casiraghi opent modeshow met haar paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 17:16

Niks mis mee. Paard is getraind voor dit soort omstandigheden. Lijkt wel of we hier steeds wereldvreemder met paarden omgaan. Kijk hoe ze in Amerika westernpaarden trainen. Daarmee halen ze wel spectaculairder dingen uit.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Connaisseur, Delaja, DotBot, Flubberboot, Gigixponys, janneke584, Latinnnn, Lisanne_S, lizy29, neline11, Nientsje, rider, Rinkex, WillemijnL, Wpaard, zonnetje1903 en 84 bezoekers