Zestien dingen die je niet wist over Jerome Guery

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nieuwsredactie
Berichten: 13996
Geregistreerd: 20-04-16

Zestien dingen die je niet wist over Jerome Guery

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-22 20:36

Equnews
Algemeen

[ img ]
Jerome Guery, hier met Icarus. Foto: aniek1985.


De Belgische springruiter Jerome Guery staat momenteel op de 11e plaats van de wereldranglijst en de 41-jarige maakte deel uit van het team dat de bronzen medaille won op de Olympische Spelen in Tokio met de machtige hengst Quel Homme De Hus. Maar wist je dat zijn eerste auto een Porsche was en dat hij Ben Maher's 2016 Olympische rit Tic Tac produceerde? Hier zijn enkele snelle feiten over Jerome Guery, een van de toonaangevende ruiters van de sport.

1. Naast het springen op topniveau, runnen de 41-jarige Jerome Guery en zijn vrouw Patricia Ecurie Guery in België, coachen ze ruiters, trainen en fokken ze paarden, en handelen ze.

2. Zijn 16-jarige zoon Mathieu Guery is ook een springruiter.

3. Jerome komt niet uit een paardenfamilie en begon pas op 10-jarige leeftijd met paardrijden.

4. Terwijl de meesten van ons hebben leren rijden in een oude bakwagen, was Jerome's eerste auto een Porsche.

5. Hij heeft meer dan 33.000 volgers op Instagram.

6. De springruiters die hij het meest respecteert zijn Steve Guerdat, Kevin Staut en Simon Delestre.

7. Hij maakte deel uit van het Belgische team dat de eerste gouden medaille van de natie won in het springen op het Europees kampioenschap springen van 2019.

8. Jerome fokte Ben Maher's 2016 Olympische paard Tic Tac door zijn vroege jaren, kwalificeerde hem als zevenjarige voor de Wereldfokkerijkampioenschappen van 2010 en het paar werd in 2012 gekroond tot Belgisch kampioen.

9. Onder zijn meest opmerkelijke vijfsterrenzeges zijn de Grands Prix van Knokke en Dinard, de LGCT grands prix van Mexico en Miami, en grote klassen in Genève, Barcelona, La Baule, Madrid en St Tropez.

10. Hij heeft op twee Olympische Spelen gereden - Rio in 2016 en Tokio in 2021.

11. Als hij geen succesvol springruiter was geworden, schat Jerome in dat hij nu snowboardleraar zou zijn - het is een van zijn passies.

12. In 1998 werd hij op 18-jarige leeftijd junior kampioen van België.

13. Zijn motto luidt: "Het is essentieel om hoog te mikken en alles te doen wat je kunt om je doelen te bereiken. Ik heb vertrouwen in het leven, dat als je respectvol bent en hard werkt, je je dromen kunt bereiken."

14. Zijn favoriete stad in de wereld is Brussel.

15. Hij beschrijft zijn huidige tophengst Quel Homme De Hus als "degene die ik mee zou nemen naar de oorlog".

16. Heeft Jerome ergens spijt van? "Ik heb geen spijt, ik geniet gewoon van mijn leven", zegt hij.

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


NatasjavE
Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Zestien dingen die je niet wist over Jerome Guery

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 09:48

17e ding wat ik nog niet van hem wist….zijn bestaan. :')

Sorry beetje flauw,…ik ben duidelijk helemaal uit de springwereld.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Annefleur200, lletam, Room_Soesje en 61 bezoekers