De lijn om de trailerstang slaan: vrouw verliest duim

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Ladygiroc
Berichten: 5077
Geregistreerd: 08-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 21:33

Monique1963 schreef:
Mevrouw met de Duim als u meeleest en u tegen zwarte humor kunt, Duimpje op voor u! +:)+


*Mevrouw zonder duim :D

insta Fenna.Ivy
Fenna ZZ+2
Ivy

[b]† Spekkie


Monique1963
Berichten: 8625
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 21:38

Ladygiroc schreef:
Monique1963 schreef:
Mevrouw met de Duim als u meeleest en u tegen zwarte humor kunt, Duimpje op voor u! +:)+


*Mevrouw zonder duim :D


Ja dat is nog erger, :+

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Caaatje
Berichten: 633
Geregistreerd: 20-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 21:47

Avalanche81 schreef:
smurffie schreef:
Dit bericht lijkt me bijna meer iets voor de bokt markt, een verhaal waarom je trailerlaadles moet nemen bij bijvoorbeeld degene die dit verhaal verteld.


Ja zo lijkt het inderdaad alhoewel ik mij minder gemotiveerd voel juist omdat er bij staat dat het een studente betrof die beter hoorde te weten.
Als je na verschillende lessen van zo'n "expert" dit alsnog probeert, begrijp je duidelijk niet waarom dit geen optie is voor zowel je eigen veiligheid als de educatieve waarde voor het paard.

Dat kwartje is volgens het artikel toch wel gevallen.

Ik snap niet zo goed dat je je nu minder gemotiveerd voelt, nadat iemand het wel goed geleerd heeft, eigenwijs geweest is, nu wel het belang ziet om het correct te doen, en zelfs een artikel schrijft om dat nog eens goed duidelijk te maken.[/quote]

Als mijn lessen kwalitatief zijn, heb ik niet de behoefte om eigenwijze beslissingen te nemen en zeker niet in riskante situaties.
Als je pas het belang ziet als er iets mis gaat, wordt het je precies toch niet duidelijk uitgelegd?

smurffie
Berichten: 11126
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 21:06

DuoPenotti schreef:
Om onder andere die reden wil ik geen ingebouwde zadelkamer/voerbak.
Ik wil snel weg kunnen en ruimte hebben. Al kan dat uiteraard zoals Mer zegt alsnog fout gaan, maar toch.

Daarnaast heb ik een paard over de buis door de voerbak zien slaan...was einde oefening.. Dat is rede 2.

Ik heb een ingebouwde zadelkamer maar meer ruimte vooraan dan de meeste 1 paarden trailers.
Moeilijk te laden paarden haal ik de voorstang los ( wel opletten dat je deur goed dicht zit!) Als ze eenmaal staan is die voorstang niet moeilijk.

Electra63
Berichten: 17821
Geregistreerd: 11-11-08

Re: De lijn om de trailerstang slaan: vrouw verliest duim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 23:58

Jaar of 12 geleden, ging de vader van een stalgenootje haar d-pony laden.
Zij hadden een lage (koeien)-trailer geleend van hun nieuwe stal waar ze heen gingen verhuizen.
Pony schrok van de lage bovenkant, stormde naar achteren, terwijl vader net bezig was de pony aan de voorstang vast te zetten.
Gevolg, duim eraf, de pezen hingen eruit.
Mijn dochters stonden erbij, om vriendin uit te zwaaien; zij zijn de staleigenaar gaan halen.
Die heeft de duim in de trailer gevonden en heeft vader met duim naar het ziekenhuis gebracht.
Uiteindelijk is de duim er in het Erasmus aangezet, maar later afgestoten.
Die vader had ontzettend veel last van fantoompijn.


Avalanche
Berichten: 15913
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 00:58

Avalanche81 schreef:
Caaatje schreef:
Ja zo lijkt het inderdaad alhoewel ik mij minder gemotiveerd voel juist omdat er bij staat dat het een studente betrof die beter hoorde te weten.
Als je na verschillende lessen van zo'n "expert" dit alsnog probeert, begrijp je duidelijk niet waarom dit geen optie is voor zowel je eigen veiligheid als de educatieve waarde voor het paard.

Dat kwartje is volgens het artikel toch wel gevallen.

Ik snap niet zo goed dat je je nu minder gemotiveerd voelt, nadat iemand het wel goed geleerd heeft, eigenwijs geweest is, nu wel het belang ziet om het correct te doen, en zelfs een artikel schrijft om dat nog eens goed duidelijk te maken.

smurffie schreef:
Als mijn lessen kwalitatief zijn, heb ik niet de behoefte om eigenwijze beslissingen te nemen en zeker niet in riskante situaties.
Als je pas het belang ziet als er iets mis gaat, wordt het je precies toch niet duidelijk uitgelegd?

Sommige mensen zijn gewoon eigenwijs en gaan pas iets anders doen als het al is misgegaan. Gelukkig zijn er niet heel veel van :)

Quote ook even gefixt :)

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 52 bezoekers