Severo Jurado Lopez: "Ik doe het zoals ik denk dat het moet"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48396
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Severo Jurado Lopez: "Ik doe het zoals ik denk dat het moet"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-21 21:00

Eurodressage
Algemeen

Afbeelding
Severo Jurado Lopez, hier met Lorenzo. Foto: Annette Boe Ostergaard.


De in Denemarken gevestigde Spanjaard Severo Jurado Lopez heeft nu anderhalf jaar zijn eigen professionele dressuurstal en hij heeft nog geen minuut spijt gehad van zijn beslissing, en hij heeft een kleine pauze in zijn carrière.

Met een stal vol paarden, deelname aan het EK Dressuur 2021 met het Spaanse team met Fendi T, en zijn pas geboren baby Paula, gaat het goed met Jurado.

Zelfstandig
Op 30 april 2020 nam de 32-jarige Jurado Lopez ontslag bij Helgstrand Dressage, na een dienstverband van zeven jaar, waarin hij vijfde werd op de Olympische Spelen van Rio in 2016 en drievoudig wereldkampioen werd bij de jonge paarden, met Fiontini.

Severo en zijn levenspartner Annika Damrau zijn een kleine stal begonnen in Ørsø, in het noorden van Jutland, Denemarken, waar ze ten tijde van de grote verhuizing al bijna drie jaar woonden.

De stap naar zelfstandigheid wakkerde de samenwerking met zijn vorige werkgever, Gert-Jan van Olst, weer aan. Hij stuurde meerdere paarden naar Denemarken voor training, waaronder Fendi T en George Clooney. Zelfs Stoeterij Blue Hors nam contact op en stuurde hun prijzen winnende jonge hengst Zackerey naar hem toe, voor zijn ontwikkeling tot op FEI-niveau.

"Ik doe het precies wat ik denk dat het moet"
In een recent interview op Instagram onthulde Severo Jurado Lopez hij gelukkig hij is in zijn nieuwe leven, met zijn eigen stal, paarden en manier van trainen.

Als we hem vragen wat het beste is aan voor zichzelf werken, antwoordt hij "Ik kan het precies doen zoals ik denk dat het moet."

Jurado noemde daarna de voordelen van zelfstandigheid op: "meer tijd doorbrengen met elk paard, alleen de paarden trainen die ik zelf uitkies, langere opleidingsperiodes hebben en de mogelijkheid om lange termijn-doelen te maken."

De lijst van voordelen was behoorlijk lang, want Severo noemde ook "het voeren van de paarden, het individueel begeleiden van de paarden, de reis delen met een aantal geweldige eigenaren."


Afbeelding