Romain Dreyfus' merrie Niara overleden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Nieuwsredactie
Berichten: 13998
Geregistreerd: 20-04-16

Romain Dreyfus' merrie Niara overleden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-21 19:43

Equnews
Algemeen

[ img ]
Afbeelding ter illustratie. Foto: © FEI Photos.


De Franse ruiter Romain Dreyfus kondigde vandaag op de sociale media aan dat zijn topmerrie Niara helaas overleden is. Met Niara d'Elsemdam Z won hij zijn eerste 4* Grand Prix tussen enkele van de beste ruiters ter wereld.

De merrie begon haar wedstrijden onder het zadel van Romain toen ze vier jaar was en ze boekte meerdere successen in de rubrieken voor jonge paarden op het wereldtoneel. Van de 1.10m-rubrieken als jong paard, tot het winnen van de GP 4* in Grimaud in 2019, het duo legde een lange en mooie weg af. Na de revalidatie van een zeer ernstige koliekaanval was Niara dit jaar terug op concours te zien, maar helaas niet voor lang. Sinds februari zagen we Niara niet meer op het internationale circuit.

"Niara, je hart was groter dan je zelf was, je zou bergen hebben overgestoken voor je ruiter, ik tel al onze overwinningen die je hebt behaald al niet meer, en alle glimlachen die je me hebt gegeven. Ik ben je vooral de mooiste overwinning uit mijn carrière verschuldigd, de 4* Grote Prijs van Saint-Tropez. Maar naast al de overwinningen, wat een merrie was je toch... Ik zal je vreselijk missen. Dank je dat ik al die jaren aan je zijde mocht staan, dank je voor je winnersmentaliteit elke keer als je de piste binnen stapte. Je hebt velen ontroerd met je karakter, je was een uitzonderlijke merrie. Rust in vrede", zei de ruiter in een laatste eerbetoon aan Niara op zijn sociale media.

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amparo, Anna_Amy, leanneXXnona, Melzazu, pretparkpony, SemrushBot, Yavanna en 112 bezoekers