Loslopende pony draaft langs lesauto

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101361
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Loslopende pony draaft langs lesauto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-21 20:39

* Bokt
Algemeen
Ingezonden door Karuna


[ img ]
Afbeelding ter illustratie. Foto: Marjo


Bij manege Sam's Stal in Doetinchem staat een pony genaamd Boots. De pony is een echte deugniet maar niemand had zien aankomen dat de 8 jaar oude ruin vrolijk de Keppelseweg op zou draven. Pien van 20 had op dat moment rijles en zij en haar instructeur zien de pony langs draven. De instructeur heeft toevallig ervaring met paarden en stapt uit om het paard te pakken en weer veilig van de weg af te halen. Pien was wel enorm geschrokken. Gelukkig is er niets gebeurd en staat de pony weer veilig op de manege.

Bekijk het filmpje hier:


Onali
Berichten: 18377
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Loslopende pony draaft langs lesauto

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 21:04

Vrolijk de weg op zou draven

Dat is één manier om het te omschrijven.

Black is the colour of my true love's hair

MarlindeRooz
Correspondent
Berichten: 33748
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Loslopende pony draaft langs lesauto

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 21:09

Ook nog even snel trekken aan het touw op het einde om toch nog gras te eten. Typisch pony! :D

Qimm
Berichten: 15112
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 21:21

MarlindeRooz schreef:
Ook nog even snel trekken aan het touw op het einde om toch nog gras te eten. Typisch pony! :D


Haha ja das wel mooi :D gelukkig met een sisser afgelopen!

:wave: Volg je mee? -->instagram the_real_qimm

Anoniem

Re: Loslopende pony draaft langs lesauto

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 21:24

Hmm, halstertouw er nog aan, was er niemand op zoek?

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 21:29

Ja de dame die aan het eind kwam aanlopen was met de pony aan de wandel. :j is daarna weer naar de stal teruggelopen.

Arme lesklant. :(:) Die zal flink geschrokken zijn, een pony bijna tegen de lesauto aan. Gelukkig reageert haar instructeur allert en benadert hij de pony ook van voren zodat hij hem gemakkelijk kan pakken.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Shadow0
Berichten: 43453
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 21:37

MarlindeRooz schreef:
Ook nog even snel trekken aan het touw op het einde om toch nog gras te eten. Typisch pony! :D


Ja echt he! "Vrijheid! Vrijheid!! Yum, gras :Y) "
En daarna "ok, ik ga wel weer mee. Maar yum, gras :Y) "

(Maar ik zou ook wel schrikken van het zo vlak voor de auto opduiken.)

Punz
Berichten: 8552
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Loslopende pony draaft langs lesauto

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 21:39

Heel erg mazzel dat de pony op zijn halstertouw gaat staan, waardoor hij te pakken is. Was anders nog
niet zo makkelijk gegaan vrees ik.
En hoe hij de weg op komt, is toch helemaal niet grappig... Even iets later met je lesauto en remmen is niet zo makkelijk meer.

Heel fijn én ook wat geluk dat dit goed is afgelopen.


Iedereen een Connemara!!


.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 22:10

Onali schreef:
Vrolijk de weg op zou draven

Dat is één manier om het te omschrijven.


Nou dit dus :')

Roihi
Berichten: 2868
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: i te taha whenua

Re: Loslopende pony draaft langs lesauto

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 22:56

De slogan "weet wat je doet als je een paard ontmoet" krijgt zo wel een andere dimensie

Wiro 06/06/1999 - 07/04/2022
Dankjewel liefste merrie van me, voor alles wat je voor mij betekende.

koenlover
Berichten: 2416
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Boekel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 22:57

“ Pien van 20 had op dat moment rijles en zij en haar instructeur zien de pony langs draven. De instructeur heeft toevallig ervaring met paarden”

Ik dacht echt even, duh natuurlijk heeft een instructeur ervaring met paarden.. tot ik het filmpje zag en het kwartje viel dat er nog een ander soort rijles is :o? :')

Karin
Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 01:05

Mindim schreef:
Hmm, halstertouw er nog aan, was er niemand op zoek?

Zo te zien wel. Aan het eind van het filmpje draagt de instructeur de pony over aan iemand die net komt aanlopen. Hoogstwaarschijnlijk was de lesauto net iets sneller bij de pony dan die persoon te voet.

Fijn dat dit goed is afgelopen!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Vealosz
Berichten: 4556
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 02:28

Dat is mijn pony met mijn bijrijdster.

Mijn bijrijdster was aan het wandelen met hem, 1 van zijn favoriete dingen, toen hij zich los trok en er in volle vaart vandoor ging. Geloof me, achteraan rennen hebben ze gedaan. Maar inderdaad de leswagen en de geweldige instructeur was eerder bij hem dan mijn bijrijdster. Ze reden met fietsen en scooters achter hem aan. Dus er is alles aan gedaan maar Boots is Boots… Food is gelukkig life bij hem waardoor hij bij het ene stukje gras stopte en ging eten.

Instructeur had gelukkig ervaring met paarden maar zei gisteren tegen mij aan de telefoon dat hij al gauw merkte dat het een sterk eigenzinnige pony is. Oeps.

Dit heeft niks met de manier van omgaan met de pony te maken. Want hij is gewoon echt niet te houden in dit soort situaties aan de touw.

Gelukkig is alles goed afgelopen. En voorlopig niet meer wandelend het terrein af met hem.

:¨·.·¨:
`·.
Kaya

Niobe
Berichten: 7961
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 03:07

koenlover schreef:
“ Pien van 20 had op dat moment rijles en zij en haar instructeur zien de pony langs draven. De instructeur heeft toevallig ervaring met paarden”

Ik dacht echt even, duh natuurlijk heeft een instructeur ervaring met paarden.. tot ik het filmpje zag en het kwartje viel dat er nog een ander soort rijles is :o? :')


_O-

@Vealosz, oh joh, ik geloof niet dat iemand dit jou of je bijrijdster kwalijk neemt, kan ik me niet voorstellen. Dit kan iedereen gebeuren, het blijven dieren. Gewoon lekker blijven wandelen.

Sterker nog, het is mij ook weleens gebeurd in een ver verleden, kon ik mijn pony ergens verderop in het dorp ophalen.
Het is gewoon gelukkig dat er niks ernstigs gebeurd is!

Anoniem

Re: Loslopende pony draaft langs lesauto

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 08:38

Ik dacht eventjes dat de pony Bots heette in plaats van Boots. Passende naam :')

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Loslopende pony draaft langs lesauto

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 08:41

Dat was even schrikken! Gelukkig niets gebeurd :)

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

CoonArt
Berichten: 23275
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Re: Loslopende pony draaft langs lesauto

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 08:49

Oef maar goed afgelopen! Schrok me rot toen ik het las... :oo

Have You Hugged Your Horse Today?

Cherdenise
Berichten: 1282
Geregistreerd: 18-09-12
Woonplaats: Hoog noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 08:50

Vealosz schreef:
Dat is mijn pony met mijn bijrijdster.

Mijn bijrijdster was aan het wandelen met hem, 1 van zijn favoriete dingen, toen hij zich los trok en er in volle vaart vandoor ging. Geloof me, achteraan rennen hebben ze gedaan. Maar inderdaad de leswagen en de geweldige instructeur was eerder bij hem dan mijn bijrijdster. Ze reden met fietsen en scooters achter hem aan. Dus er is alles aan gedaan maar Boots is Boots… Food is gelukkig life bij hem waardoor hij bij het ene stukje gras stopte en ging eten.

Instructeur had gelukkig ervaring met paarden maar zei gisteren tegen mij aan de telefoon dat hij al gauw merkte dat het een sterk eigenzinnige pony is. Oeps.

Dit heeft niks met de manier van omgaan met de pony te maken. Want hij is gewoon echt niet te houden in dit soort situaties aan de touw.

Gelukkig is alles goed afgelopen. En voorlopig niet meer wandelend het terrein af met hem.


Haha eigenzinnige pony idd! De man wordt gewoon naar het gras begeleid op het einde :')
Komaan denkt pony, nog 1 hapje
Mooi dat het met een sisser is afgelopen!

Ladygiroc
Berichten: 5063
Geregistreerd: 08-02-07

Re: Loslopende pony draaft langs lesauto

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 09:00

Zulke dingen kunnen gebeuren. Mooi dat je alles op film hebt vealosz.

insta Fenna.Ivy
Fenna ZZ+2
Ivy

[b]† Spekkie

kiki1976
Berichten: 16821
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Loslopende pony draaft langs lesauto

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 09:15

Pien was gisteravond nog bij Q music op de radio en vond alle ophef nogal overdreven haha.
Vrijdag moet ze voor de eerste keer afrijden

Volg Bo en haar verwachte veulentje [KS-MK] Als je dochter haar droom waar maakt, Bo x White Dream
Het is wat het is

Amber_anne
Berichten: 6860
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 09:20

Pony's blijven pony's }:)

Vealosz
Berichten: 4556
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 09:21

kiki1976 schreef:
Pien was gisteravond nog bij Q music op de radio en vond alle ophef nogal overdreven haha.
Vrijdag moet ze voor de eerste keer afrijden


Jeetje en het was zelfs op tv… Dit hadden wij ook niet verwacht haha!

Voor de mensen die het leuk vinden, hierbij het verhaal verder van mijn bijrijdster:


DOETINCHEM - Een deugniet is het, pony Boots. Bij manage Sam's Stal in Doetinchem weet iedereen dat. Maar dat de acht jaar oude ruin in zijn uppie vrolijk de Keppelseweg op zou draven, dat zag berijdster Marscha ook niet een-twee-drie aankomen. "Hij is nu weer veilig terug op de manage en lijkt zelf nergens van onder de indruk."
Boots joeg de inzittenden van een lesauto de stuipen op het lijf met zijn plotselinge verschijning op de Keppelsweg. Marscha rijdt al ongeveer een jaar op Boots en wilde ook zaterdagochtend een ritje maken. "Maar ik merkte dat hij niet zo lekker in zijn vel zat, hij had er gewoon niet zo'n zin in. Ik had een beetje medelijden met hem, dus toen ben ik gewoon maar een stukje met hem gaan wandelen."
'Er was geen houden aan'
Toen die wandeling er bijna op zat, kreeg Boots het dan toch op zijn heupen. "Hij rukte zich los en ging er galloperend vandoor. Er was geen houden aan en hij stak een weiland over. Daar kon een postbode hem nog beetpakken, maar vervolgens ging hij er weer vandoor. En toen liep hij dus de weg op."


'Ik schrok me kapot', paard springt voor lesauto
Op de manage was iedereen inmiddels in rep en roer, al bleek dat uiteindelijk onnodig. Boots liet zich rustig aan zijn halster beetpakken door de instructeur van de lesauto en knabbelde in alle rust wat aan het gras van de middenberm. Vanaf daar kon Marscha hier dier weer meenemen naar Sam's Stal, waar Boots al ruim vier jaar pony aan huis is.
Eigenzinninge pony
"We kennen hem allemaal als eigenzinnig en ondeugend", zegt Marscha. "Dus het was voor niemand een verrassing dat hij ontsnapte. Maar toen hij de weg op liep, kneep ik hem toch wel. Ik was even bang voor een ravage."
Bedankje
Groter dan twee geschrokken inzittenden van de lesauto was de schade gelukkig niet. Marscha: "Ik moet die instructeur eigenlijk nog even goed bedanken. Ik heb dat vanochtend alleen vluchtig gedaan, want ik wilde vooral Boots snel weer terugbrengen naar de manege. Maar, bedankt dus!"

:¨·.·¨:
`·.
Kaya

Dreamboy
Berichten: 2335
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 09:38

kiki1976 schreef:
Pien was gisteravond nog bij Q music op de radio en vond alle ophef nogal overdreven haha.
Vrijdag moet ze voor de eerste keer afrijden



Boots maar op stal houden dan tot het examen voorbij is :j :D

Kinke
Berichten: 20477
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Loslopende pony draaft langs lesauto

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 09:46

Altijd schrikken als zoiets gebeurt. Maar aangezien hij graag dit soort dingen probeert, een tip van flip......neem ipv een halstertouw een longe of leadrope. Dan heb je meer meters in je handen en is ontsnappen een stuk lastiger :)

Vealosz
Berichten: 4556
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 10:00

Kinke schreef:
Altijd schrikken als zoiets gebeurt. Maar aangezien hij graag dit soort dingen probeert, een tip van flip......neem ipv een halstertouw een longe of leadrope. Dan heb je meer meters in je handen en is ontsnappen een stuk lastiger :)

Heb je zeker gelijk in! Maar zelfs dan is hij niet te houden.

Boots is erg gevoelig voor weersveranderingen wat ook echt enige periode kan aanhouden. En dit is zo’n periode, helaas.

Dreamboy schreef:
Boots maar op stal houden dan tot het examen voorbij is :j :D

Boots blijft voorlopig gewoon bij stal. Haha! Onder het zadel is er niks aan de hand, maar er naast probeer ik het even niet meer. Maar binnenkort weer rustig opbouwen met een ander paard erbij. Blijft 1 van zijn favoriete dingen. Zelfs na zo’n avontuur. Bomproof kunnen we m wel noemen.

Voor nu, Pien kan vrijdag veilig examen doen. :')

:¨·.·¨:
`·.
Kaya


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Biscuitje, Chibi2, Doppers, Ellen_ov, FCSA, Kimberley_, mabellean, meiske04, MieLo, nikiet, Perros, PotjeMayo, Rosa_, scrabbel, Spaansepony, Wescha en 38 bezoekers