Vereecke: "Kasanova is een echte vechter!"

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101361
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Vereecke: "Kasanova is een echte vechter!"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-21 13:46

Equnews.be
Sport

[ img ]
Afbeelding ter illustratie. Foto: Jim Hollander/FEI




Equnews sprak met 'the man the weekend' Koen Vereecke. Met de hengst Kasanova de La Pomme reed hij naar de overwinning in de CSI4* Grote Prijs van Valence. Het parcours stond gebouwd over een hoogte van 1.55m en Vereecke leek erover te zweven met Kasanova. De door Joris De Brabander gefokte hengst nam met Koen Vereecke al de eerste plaats mee naar huis in de Sires Of The World Grand Prix in Lanaken. Absoluut een combinatie om in het oog te blijven houden.

Je reed op een enorm sterke barrage in deze Gand Prix. Wat vond je van het parcours?

"Het was een delicaat parcours vind ik. Het was niet extreem zwaar maar toch pittig genoeg. Er werden wel wat fouten gemaakt. De plank was een moeilijke sprong, die was zeer delicaat omdat het echt vlak na een andere hindernis kwam. De dubbelsprong met de stijl er onmiddellijk achter was ook niet van de makkelijkste. Dat waren de drie moeilijkste elementen voor mij in dit parcours."

Had je de winst verwacht? Zat het eraan te komen afgelopen weekend met Kasanova?

"Ik had het uiteraard wel gehoopt natuurlijk. De concurrentie was de hele week al heel zwaar, het ging steeds heel rap. Mijn voordeel was dat ik als een van de laatsten in de barrage binnen mocht. Ik had geluk dat ik een beetje in het oog kon houden wat de anderen deden. Dat is altijd beter als je enkele combinaties kan zien in de jump-off, daar moet je natuurlijk wat geluk mee hebben."

Kasanova is zeker niet onopgemerkt voorbij gedaan het afgelopen jaar. Hoe zit zijn karakter in elkaar?

"Hij heeft een echt winnersmentaliteit. Kasanova is een vechter, maar in de goede zin. Hij heeft zijn eigen karakter en eigen willetje maar als je in de piste komt wilt hij echt heel hard zijn best doen. Hij geeft zich altijd voor 200% en heeft een heel groot hart! In de omgang is hij niet echt moeilijk. Maar je moet hem niet op de Duitse manier gaan rijden bijvoorbeeld. Je moet hem een beetje in zijn waarde laten en dan doet hij heel veel voor je. Je moet hem zelf een beetje initiatief laten nemen. Dat is misschien met veel paarden die hoog in het bloed staan en een beetje karakter hebben wel zo."

Hoe gedraagt Kasanova zich op stal? Is hij een echte 'hengst' die wel is stoten durft uithalen?

"Kasanova is echt een heel eenvoudig paard in de omgang. Hij is gemakkelijk tussen de andere paarden en zeer lief met mensen. Hij is een fijn paard om mee te nemen op concours. Hij zal wel altijd van zich laten horen en duidelijk maken dat hij 'de man' is in de piste. Als je opstapt gaat hij wel eens een paar keer roepen zodat iedereen hem gehoord en gezien heeft."

Wat staat er dit jaar nog op de planning voor jou wat concours betreft?

"Frankfurt en Mechelen stond dit jaar nog op de planning. Maar jammer genoeg is alles afgelast door Covid. Kasanova zijn jaar zit erop nu en voor volgend jaar gaan we nog eens moeten zien wat we voor hem in petto hebben. Ik denk dat we misschien nog in februari een paar mooie indoor concours meerijden en dan zien we wel een beetje naar het buitenseizoen toe wat de plannen zijn met hem. "

Hoe ziet de verdere toekomst met Kasanova eruit?

"Ik zou graag nog veel winnen met Kasanova. De bedoeling is echt wel om met hem de betere concours te kunnen rijden. Laat ons hopen dat ze gezond en fit blijven, want dat heb je niet altijd zelf in de hand. Ik zou wel nog in het Azelhof in Lier een concours willen meepikken deze winter maar dat zal niet met Kasanova zijn, hij mag al een kerstpauze inlassen."


Disclaimer: Wij hebben geen foto die aansluit bij dit artikel, daarom hebben wij er een foto ter illustratie bij gezet. Heb jij een passende foto? Stuur dan even een PB naar één van de Nieuwsredactieleden of het Nieuwsredactie-account.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bronsveen, Everest, Evilou, Facebook, grace1989, Ilse_C, Ine_sa, kevinsky, Laibadji, Lau07, love_juliet, Mediatoolkitbot, MissMarije, Nienke1979, Nyko, Piekosjj, YvonneV en 31 bezoekers