Ride: de ponyhouders uit New Forest

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
JPitty
Lid Nieuwsredactie
Berichten: 25883
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Ride: de ponyhouders uit New Forest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-21 20:25

FEI.org
Algemeen

[ img ]
New Forest pony's, een moeder met veulen. Foto: Bokt Wiki


Deze week heeft het FEI-programma RIDE ontdekt hoe de beroemde pony’s in het district New Forest, dat zich uitstrekt door Hampshire, Groot-Brittannië, worden verzorgd door de jonge dorpeling Wil Ingram en zijn familie.

Brian, de grootvader van Will was ooit de hoofdveehouder in de regio, en verzorgde alle pony’s en andere dieren die door het New Forest leven. Hij draagt nu al zijn kennis over aan zijn kleinzoon Will, om zo de liefde van de familie voor paarden en pony’s voort te zetten.

Brian zegt: “Bij een baan als veehouder heb je een complete regio die je moet beheren. Hij moet regelmatig de dieren controleren die in het bos leven. Je rijdt op je paard regelmatig rond in de omgeving.”

De liefde voor pony’s bij de familie Ingram is duidelijk. Regelmatig maken ze een rit met de hele familie om de dieren te controleren.

Will zegt: “Regelmatig gaan we er als familie op uit. Niet altijd, maar soms gaan we gewoon op een gezellige rit met de familie om te kijken of we wat kunnen vinden of gewoon om de pony’s te controleren.”

“We gaan er gewoon op uit en normaal, het meest van de tijd zul je ze vinden omdat je weet waar ze lopen. En soms vind je ze niet.”

Hieronder kun je de video van RIDE bekijken.

Ik hunker naar vriendschap, wil graag geborgen zijn. Ik deel in jouw blijdschap en ook als er zorgen zijn. Maar vraag niet mijn leven, dat kan ik jou niet geven. Mijn leven is van mij! Van mij! Pia Douwes - Elisabeth - Mijn leven is van mij!
&if=1


ikkedus
Berichten: 3243
Geregistreerd: 24-09-05

Re: Ride: de ponyhouders uit New Forest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 21:15

Leuk stukje.

[o]

Melvern
Berichten: 4404
Geregistreerd: 14-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 10:18

Wat een leuk stukje. Ik ben zelf ook al sinds mijn 12de bij de Newforestponys en kan me geen fijnere pony's wensen.

Op het moment heb ik zelf 1 ster merrie die drachtig is. Een merrie kruising forester en een ruin kruising forester. Mijn bonte merrie is ook drachtig van een forester.

Ben het helemaal eens met meneer. Beste pony's!
[ img ]
Vosje stermerrie Newforest, veulen kruising forest en NFX kampioen, bonte merrie weer drachtig van een forester

Elin_
Berichten: 9622
Geregistreerd: 11-11-09

Re: Ride: de ponyhouders uit New Forest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 10:41

Jammer dat foresters zo klein blijven. Nog nooit zulke fijne paarden gehad.


Sky_As
Berichten: 4662
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 11:00

Elin_ schreef:
Jammer dat foresters zo klein blijven. Nog nooit zulke fijne paarden gehad.


Je kunt ze ook kruisen met een paard ;-) (wij hebben zelf meerdere van die dieren gehad). Allen zeer fijne E pony's/kleine paarden geworden.

Tegenwoordig heb je ook al wel eens wat grotere foresters, die in de E maat vallen (niet veel, want oorspronkelijk worden ze wel echt als D pony gefokt).

https://www.mbcfotografie.nl
Memory by Cindy, paardenfotografie, dierenfotografie, portret- en zwangerschapsfotografie
Volg op Instagram Barrie_de_pony
https://www.instagram.com/barrie_de_pony/?hl=nl

LadyDaily
Berichten: 1554
Geregistreerd: 18-01-08
Woonplaats: Overijssel

Re: Ride: de ponyhouders uit New Forest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 12:04

Hier 2 new forest pony's en kan mij geen betere beginners pony wensen.
Leuk stukje!

De belangrijkste dingen in het leven zijn geen dingen ♥

Melvern
Berichten: 4404
Geregistreerd: 14-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 19:04

Sky_As schreef:
Elin_ schreef:
Jammer dat foresters zo klein blijven. Nog nooit zulke fijne paarden gehad.


Je kunt ze ook kruisen met een paard ;-) (wij hebben zelf meerdere van die dieren gehad). Allen zeer fijne E pony's/kleine paarden geworden.

Tegenwoordig heb je ook al wel eens wat grotere foresters, die in de E maat vallen (niet veel, want oorspronkelijk worden ze wel echt als D pony gefokt).


Mijn NFX veulen zal ook wat groter worden waarschijnlijk. Heb ook bewust gekozen mijn barock Pinto met een forester te kruisen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Facebook, GoogleAdsense, Googlebot, Lukasje en 18 bezoekers