Imke Schellekens-Bartels' toppaard Sunrise overleden

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nieuwsredactie
Berichten: 13888
Geregistreerd: 20-04-16

Imke Schellekens-Bartels' toppaard Sunrise overleden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-21 10:47

*Academy Bartels
Algemeen

[ img ]
Sunrise. Foto door Sjoert

Imke Schellekens-Bartels laat op Facebook weten dat de 27-jarige merrie Sunrise is overleden. "Onze allerliefste Sunrise is er niet meer. Gisteren kreeg ze plots last van coördinatieproblemen en hebben we besloten haar in te laten slapen. Ze was voor mij het absolute droompaard en mijn ‘once-in-a-lifetime’ paard. Intens verdrietig maar ongelooflijk dankbaar om haar zo lang in ons leven te hebben mogen houden."

Op hun website schrijft Imke: Sunrise was 27 jaar oud, 22 jaar bij ons, en met haar hebben we de meest geweldige dingen meegemaakt. Samen met haar eigenaren de Familie Smarius zijn we de hele wereld over gereisd en werden we Europees Kampioen met het team, Wereldkampioen met het team, wonnen we teamzilver op de Olympische Spelen in Hong Kong, 2 individuele medailles op Europese Kampioenschappen en hebben we meerdere top 3 klasseringen gehaald tijdens Wereldbekerfinales.

Sunrise was de koningin van de stal, tot op de laatste dag. Haar ongelooflijke zin in het werk en haar tomeloze energie maakte haar meer dan bijzonder. In de beginjaren dat ze bij ons was had eerst mijn moeder Tineke haar handen soms vol aan haar energie maar al heel snel wisten we dat Sunrise wel eens heel bijzonder zou kunnen worden. Later toen ik haar overnam van mijn moeder en Grand Prix met haar ging rijden, kwam haar enorme talent pas echt bovendrijven. Er was niks wat ze niet kon en in de ring was ze altijd nog net iets beter dan in de training. Haar energie en zin in het leven behield ze tot op de laatste dag. Elke ochtend passageerde ze naar de wei en sommige stagiaires trok ze letterlijk achter zich aan.

De laatste 10 jaar heeft ze mogen genieten van haar pensioen en dat deed ze samen met haar kameraadje Gestionneke.

[ img ]
Imke Schellekens-Bartels met Sunrise en Edward Gal met Totilas. Foto door Sjoert

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


Kendra
Berichten: 8713
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Imke Schellekens-Bartels' toppaard Sunrise overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 14:57

Prachtige merrie!!
Mooie leeftijd maar toch een groot verlies.
Ik vraag me wel af, heeft ze nooit veulens gehad?

Kabouterdans
Berichten: 5082
Geregistreerd: 19-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 15:12


VanHuisUit
Berichten: 6664
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 22:47

Wat een paard was dat! Klein maar dapper. Prachtig dier in alle opzichten en wat mooi dat ze zo lang bij de familie Bartels heeft gestaan.

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/

Kelly_ann
Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 22:59

Ik kan me herinneren dat ze samen de kür reden op (ik geloof) Indoor Brabant.

Dat was de kür die Wibi Soerjadi had gemaakt.

De wisselserie toen vergeet ik nooit meer, werkelijk als een klokje gelijk met de muziek.

The search for wisdom is a great challenge; to act on wisdom is an even greater challenge.....

Elisa2
Berichten: 36669
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Imke Schellekens-Bartels' toppaard Sunrise overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 10:01

Prachtige leeftijd behaald! Ik moet wel lachen om de beschrijving van in passage naar de wei en stagaires achter zit aan trekkend haha. Toch fijn ook dat ze zo'n pensioen heeft mogen genieten.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _San87_, Aalmel, Babootje, boemel, daliance, Danielleeee_, Faniek, lovemyhorse1, Room_Soesje, soesie, Team_Sublime, Tinkermuts, valonka en 33 bezoekers