Haute Couture van Dinja van Liere verkocht naar Amerika

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Nieuwsredactie
Berichten: 13895
Geregistreerd: 20-04-16

Haute Couture van Dinja van Liere verkocht naar Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-21 11:14

KNHS
Sport

[ img ]
Dinja van Liere met Haute Couture. Foto: aniek1985.


Een aderlating voor de Nederlandse dressuursport: de verkoop van de merrie Haute Couture. Haar fokkers en eigenaren Joop van Uytert en Albert Drost hebben de negenjarige dochter van Connaisseur verkocht naar Amerika. Samen met Dinja van Liere vormde Haute Couture een prachtige combinatie. Ze waren afgelopen zomer de beste Nederlandse combinatie op het EK Dressuur in Hagen en reisden als reserve-combinatie mee naar de Olympische Spelen in Tokio.

Met een 15e plaats in de Grand Prix (74,208%), een 9e plaats in de Spécial (75,699%) en een 10e plaats in de kür (79,668%) waren Dinja van Liere de beste Nederlandse combinatie op het EK in Hagen. Dat was na een bliksemcarrière in de Grand Prix waarin ze in januari van dit jaar debuteerden.
Na CHIO Rotterdam werd duidelijk dat Dinja niet met de hengst Hermès naar de Olympische Spelen kon. Ze reisde met Haute Couture als reserve mee naar Tokio. “In Tokio hebben we een soort trainingskamp gehad met Alex van Silfhout en mijn trainster Riecky Young. We hebben daar veertien dagen lang hard getraind. In Tokio heb ik met Haute Couture echt stappen vooruit gemaakt en dat zie je hier op het EK terug”, vertelde Dinja in Hagen.

Verkoop was al langer aan de orde door de ongekende successen van Dinja en Haute Couture. De Amerikaanse amazone Katherine Bateson-Chandler neemt de teugels over en gaat de merrie rijden met het oog op het Wereldkampioenschap in Denemarken van volgend jaar. Haute Couture was gefokt door en in eigendom van Albert Drost en Joop van Uytert.
Er is ook nog goed nieuws, Hermès, het andere toppaard van Dinja waarmee ze 18e staat op de huidige wereldranglijst, blijft voor haar behouden tot en met de Olympische Spelen van 2024 in Parijs. Eigenaar Joop van Uytert heeft een investeerder gevonden die mede-eigenaar is geworden van de zoon van Easy Game.

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


BloemBloem
Berichten: 16556
Geregistreerd: 21-05-03

Re: Haute Couture van Dinja van Lieren verkocht naar Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 11:18

Groot gelijk, HC heeft een hele commerciële leeftijd voor verkoop.
Schoorsteen moet blijven roken he? En volgens mij zijn J en A altijd open
geweest naar Dinja toe. Daarbij blijft Hermes behouden, wat in mijn ogen een veel beter
paard is.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41333
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Haute Couture van Dinja van Liere verkocht naar Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 12:53

Toch vind ik het jammer, zo'n leuke merrie en weer een topcombinatie voor NL minder :).


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: anne7, Anoukjuuuhh, carin0903, carina, Liaan, Moon_light94, nathe, Phonix, saltshaker23, Supertje, xrobbiee en 28 bezoekers